trompet.nl > forum > Toon onderwerp - The Kyteman Orchestra
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 19:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 11 apr 2012 17:24 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
camel schreef:
Die en passant die muziek vergelijken met tomaten en erwtensoep


Ik heb de muziek NIET vergeleken met tomatensoep en erwtensoep en dat weet je donders goed. Probeer niet te verdraaien wat ik zei, want je bent slim genoeg om te snappen waar ik het over had.

camel schreef:
Dat mag allemaal. Want ten slotte is die muziek blijkbaar niet aan hun besteedt. En laten we wel wezen: erg belangrijk is dat ook niet. Toch? Zolang er mensen zijn die er wel van genieten, kun je de mensen die er niet van genieten gewoon lekker links laten liggen.


Juist ja, dus waarom zouden we elkaar de hersens inslaan als we van mening verschillen

camel schreef:
Maar vertel eens Lucien: je 'merkt' dat Kyteman een somebody wil zijn. Waaraan precies? Kun je dat eens uitleggen? .............. En zijn meetlat. Vertel daar eens wat over. Ik heb geen interviews met hem gehoord, dus ik moet het van jouw inside information hebben, denk ik. Wat is voor hem een meetlat. Dat hij hoogvlieger wil zijn?


1 Iemand die zo een -toch wel groot en ambitieus- project op zich neemt "wants to stand out of the croud". Niets mis mee.

2 Ik heb wat artikeltjes/interviews gelezen over het project in ontwikkeling. (kan het even niet allemaal terug vinden) Als je twee maanden besteed aan het zoeken naar Franse teksten voor de backing vocals / het koor, heb je ambitie, wil je opvallen, iets groots doen, erkenning krijgen, ......

3 Lees het artikel van vandaag in nu.nl eens. (quote: "Ik heb niet het idee dat ik de wereld kan veranderen. Gehoord worden is misschien al te veel gevraagd", denkt hij. "Het maximale waar ik op zou kunnen hopen is dat dit project een dominosteentje is dat iets een bepaalde richting op kan sturen. Een onderdeel van de globale kettingreactie des levens."). Als daar geen ambitie uit spreekt, weet ik het niet meer.

Jammer genoeg blijft onduidelijk wat hij precies wil, welke kant die "globale kettingreactie des levens" (????) in zijn visie op zou moeten. Aangezien dat onduidelijk blijft kun je dus zeggen dat ie zijn doel bereikt heeft. :D

camel schreef:
Want iedereen wil toch 'somebody' zijn? Dus waarom zou dat bij hem zo anders zijn?


Ik maak graag mezelf trots op gebieden die ik de moeite waard vind. Op die vlakken probeer ik het beter te doen dan de vorige keren en/of beter dan mijn collega's. Dat lukt me meestal aardig. Ik mis evenwel de behoefte om dat te "broadcasten". Als ik vermoed eerbetoon te zullen krijgen, geef ik vroegtijdig aan er geen prijs op te stellen. Als ik ooit nog op een podium kom, zal dat hopelijk zijn om mee te toeteren in een groep, niet om een lauwerkrans of wat dan ook te ontvangen. Wat dat betreft vind ik Lucky Luke een goed voorbeeld. Die glipt vlak voor de feestelijkheden weg. Ik heb de "kijk eens hoe goed ik ben" behoefte niet. Ik doe het voor mezelf. Ieder z'n meug, wie het wil doen, mag. Degenen die er echter in doorschieten, moeten niet vreemd opkijken als anderen -verholen of onverholen- hun afkeuring tonen.

camel schreef:
Ik denk dat hij dat is. Hij heeft meer succes dat welk forumlid hier dan ook. Ik denk dat als dat een maatstaf is, dat hij een hoogvlieger is.


Als iemand met commercieel voor jou succesvol is, dan is ie een hoogvlieger. Voor jou.

camel schreef:
Sterker nog: dat is een maatstaf.


Als dat waar zou zijn, dan zijn Florence Nightingale, Henri Dunant, Rembrandt, van Gogh (Vincent, hè), vele grote wetenschappers en musici een stelletje waardeloze sukkels geweest.

camel schreef:
... als Kyteman echt zo slecht is als hier wordt beweerd,


Tot nu toe heb ik niemand hier zien beweren dat slecht is.

camel schreef:
... dan zou hij geen zalen plat kunnen spelen


Nou dan zitten Shaggy en Snoop Dogg ver boven Bach, Beethoven, etc. :lol: :lol: :lol: :lol:

camel schreef:
Wie heeft er dus 'gelijk' die paar mensen hier, of die duizenden in de zaal.


Tja, welke criteria leg je aan? Moet er trouwens iemand gelijk hebben? Kàn er uberhaupt iemand gelijk hebben? Moet er met alle geweld een winnaar hieruit voortkomen? Wat is er mis met meningen naast elkaar leggen. Can't we agree to differ?

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 11 apr 2012 18:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Luciën schreef:




1 Iemand die zo een -toch wel groot en ambitieus- project op zich neemt "wants to stand out of the croud". Niets mis mee.

2 Ik heb wat artikeltjes/interviews gelezen over het project in ontwikkeling. (kan het even niet allemaal terug vinden) Als je twee maanden besteed aan het zoeken naar Franse teksten voor de backing vocals / het koor, heb je ambitie, wil je opvallen, iets groots doen, erkenning krijgen, ......

3 Lees het artikel van vandaag in nu.nl eens. (quote: "Ik heb niet het idee dat ik de wereld kan veranderen. Gehoord worden is misschien al te veel gevraagd", denkt hij. "Het maximale waar ik op zou kunnen hopen is dat dit project een dominosteentje is dat iets een bepaalde richting op kan sturen. Een onderdeel van de globale kettingreactie des levens."). Als daar geen ambitie uit spreekt, weet ik het niet meer.

Jammer genoeg blijft onduidelijk wat hij precies wil, welke kant die "globale kettingreactie des levens" (????) in zijn visie op zou moeten. Aangezien dat onduidelijk blijft kun je dus zeggen dat ie zijn doel bereikt heeft. :D



Kijk, hier noem je wat puntjes op die ik dus niet en jij dus wel wist.

Ik zie nu dat mijn toon naar jou toe wel erg hard was, was niet helemaal de bedoeling.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: The Kyteman Orchestra
BerichtGeplaatst: 12 apr 2012 09:54 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Zolang we maar op de bal spelen, Camel. Ik ben blij dat na een tijdje toch de inhoud werd besproken boven de vorm. Peace. :D

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.