trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hakan Hardenberger
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 15:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hakan Hardenberger
BerichtGeplaatst: 02 apr 2003 11:31 
Offline

Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51
Berichten: 809
Woonplaats: Maastricht
Ondanks dat hij (misschien) iets later bekend is geworden geld hakan hardenberger nu als een van de trompetisten op klassiek gebied.

Je raad het al:


Uw mening graag

8)


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 apr 2003 11:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 mei 2002 23:10
Berichten: 148
Woonplaats: Eindhoven
Hij is inderdaad één van de trompettisten op klassiek gebied, zoals elke klassieke trompettist... :wink:

Serieus: Hakan is in mijn opzicht een van de groten met een waanzinnige techniek en sound. Hij heeft qua stijl iets weg van een van zijn docenten, Thomas Stevens.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 apr 2003 11:38 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
te gekke trompettist! Als ik het zo zou kunnen......

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 13:31 
Offline

Geregistreerd: 29 aug 2001 11:17
Berichten: 81
Woonplaats: Spijkenisse
Als je zijn CD "At the beach" beluisterd speelt hij ook nog eens super cornet. Een fabelachtige techniek deze jongen.

Hij staat ook wel bekend als de europese Wynton Marsalis. Qua klasse komt hij zeker in de buurt, maar Wynton is helaas niet te evenaren.......

_________________
JHD


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 14:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003 15:57
Berichten: 297
Woonplaats: Den Haag
ik denk dat wynton marsalis wel degelijk te evenaren is. Ik hoop dat de meeste mensen het met me eens zijn dat we Wynton voornamelijk als jazztrompettist moeten beschouwen. Ik ben zelf in ieder geval niet echt echt super onder de indruk van de klassieke kant van Wynton, de interpretaties van de stukken zoals hij die laat horen vind ik absoluut niet altijd de juiste.
Hakan Hardenberger evenaart en overtreft wat mij betreft Wynton Marsalis. Prachtige sound en techniek, wat al gezegd is, maar het is dan ook dubbel en dwars waar. Het meest bewonder ik zijn opname van het Concerto van Hummel, op de cd Virtuoso Trumpet (verzamel cd door Maurice Andre en Hakan Hardenberger), een uitvoering op BES-trompet. Geweldig!!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 14:35 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
gianni schreef:
ik denk dat wynton marsalis wel degelijk te evenaren is. Ik hoop dat de meeste mensen het met me eens zijn dat we Wynton voornamelijk als jazztrompettist moeten beschouwen. Ik ben zelf in ieder geval niet echt echt super onder de indruk van de klassieke kant van Wynton, de interpretaties van de stukken zoals hij die laat horen vind ik absoluut niet altijd de juiste.


Ik dacht dat interpretaties altijd persoonlijk waren, en dat er geen één de juiste is :S

Toch vind ik dat Wynton een fantastische techniek heeft (kijk maar naar Flight of the Bumblebee, Carnaval de Venice etc.)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 15:48 
Offline

Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51
Berichten: 809
Woonplaats: Maastricht
Nou ik ben het toch ten dele eens met het feit dat Wynton Marsalis niet zo overdreven muzikaal is. Dat merk je dant och aan dingen als een Jolivet. Maar technisch is hij zeer goed, mooi compact geluid en alles klinkt heel makkelijk en vrolijk.

_________________
www.hppwolder.nl
www.jabluezz.dse.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jun 2003 17:16 
Offline

Geregistreerd: 27 apr 2003 13:45
Berichten: 499
Woonplaats: Achterveld
Volgens mij is hij erg muzikaal. dat kun je absoluut niet ontkennen.
Hoe wil je als trompettist je op dergelijk niveau zowel op klassiek vlak als in de jazz kunnen handhaven. Zelf ken ik er maar een, en dat is onze Wynton.
Oké, klassiek is hij niet meer wat hij geweest is, maar nog steeds zijn er niet veel van ons die hem kunnen evenaren op dat vlak. Of ik moet het mis hebben.

Leuk forumonderwerp: welke Nederlandse trompettist kan zich op klassiek vlak aan Wynton meten?

Voor wat de jazz betreft is hij in een woord fantastisch. Maar er zijn altijd betere.
Maar toch is het subliem, klassiek en jazz...

Ik heb hem ooit eens ontmoet en gesproken. Ook zijn zoontje.
Met Wynton was het heel kort, maar met dat jochie heb ik wel even zitten babbelen.
Geinig mannetje hoor.
Ik vroeg aan hem wat hij van het optreden van zijn vader en The ...pfff Lincoln Jazzband? vondt die avond. Zegt die snotneus dat ze wel eens beter gespeeld hebben. hij vond het niet erg strak die avond. Snotneus!, hoe oud zou die zijn: 8????


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.