trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Dure clip-on microfoon??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 10:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dure clip-on microfoon??
BerichtGeplaatst: 21 jul 2009 19:01 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Er is hier natuurlijk al meer over gesproken maar blijft bij mij toch de vraag of een duurdere clip-on (b.v. ATM, SD) de investering waard is. Je ziet de pro's vaak wel met de duurdere mic's spelen maar die hebben vaak vaste geluidsmannen dus goed geluid. De AKGC419 zie je volgens mij het meest bij amateurbands. Iemand ervaring met dit?


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: mic
BerichtGeplaatst: 21 jul 2009 22:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48
Berichten: 770
Woonplaats: Rijswijk
Karel, zonder dat je het misschien zelf wist, heb je zelf je eigen vraag al beantwoord! denk ik:wink:

Maar toch, pro´s hechten misschien iets meer waarde aan de kwaliteit van het geluid wat gewoon beter is bij de dure mic´s zeker bij behoorlijke belasting.

En als je 2 - 3 keer per week speelt vind je de investering ook niet zo erg, als iemand die misschien 1 keer in de 2 maanden een pop snabbel heeft.

Het verschil is misschien niet zo groot als je goed luisterd maar het prijs verschil wel.

De AKG519M(als ik het goed heb) blijft een heel goed en betaalbaar alternatief.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 jul 2009 17:01 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Hey Marcel,

Is die AKG misschien de opvolger van de C419??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: mic.
BerichtGeplaatst: 22 jul 2009 18:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48
Berichten: 770
Woonplaats: Rijswijk
denk het wel

http://www.akg.com/site/powerslave,id,2 ... ge,EN.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 jul 2009 09:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Ook als je hem wel fulltime in gebruik hebt is de AKG een heel goede mic.
Ik heb het al eens vaker gezegd en herhaal het hier nog maar eens dat een mic nooit beter is dan de geluidsman achter de knoppen en helaas kunnen 9 van de 10 geluidsmensen niet goed blazers uitversterken.
Ik heb hier in de winkel ook de AMT P-500 liggen van € 800,- maar ik heb nooit de behoefte gehad om die op het podium te gebruiken. Mooi voor in het theater of bij optredens waarbij je weet wie de geluidsman is. Voor de rest kun je beter naar de AKG kijken.
Gisteren kreeg ik een Shure 98 met KCS aansluiting (da's de clip van de zwaanshals).
Ik vond het een vreselijk ding, zwaar, lomp en omdat het inbussleuteltje niet goed vast zat moest ik hem steeds vasthouden. Gelukkig had ik m'n eigen mic ook bij dus in de pauze snel mn AKG aangesloten. Die klonk nog beter door de monitor ook :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2009 10:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
een van mijn beste vrienden is geluidsman en een hele goede mag ik wel zeggen. (ampco, doet veel front of house klussen op o.a. womad festivals, lenny kravitz, anouk)
Die zegt altijd: Als de bron goed is komt de rest ook wel goed.
maw. Een microfoon moet goed zijn, een mengtafel mag dan ruk zijn.(liefst niet natuurlijk, maar beter een slechte tafel dan een slechte mic)
Dan kan een goede geluidsman (mits hij weet hoe een instrument akoestisch hoort te klinken) je altijd goed laten klinken.

Mijn mening mbt tot mics: ik heb al bijna 12 jaar een AKG mic. met een draadje die ik kocht op mijn 16e en die doet het nog steeds. Ben nog steeds erg tevreden over het geluid, heb inmiddels dat ding wel afgeplakt met gaffa aangezien het allemaal een beetje te bendable is geworden. hahaha... Als hij er mee stopt koop ik wel een nieuwe niet eerder.
Er schijnen van Sennheizer (dacht ik) draadloze systeempjes te bestaan die nog geen 100 euro kosten en die klinken erg ok. Het is maar wat je ervoor over hebt denk ik...

En nog iets: je kunt je helemaal gek maken met mic's en hoe het moet klinken als je het versterkt maar bottomline. Je bent overgeleverd aan iemand anders die je geluid "maakt".
Daarom neem ik (als bandleider) altijd een eigen geluidsman mee naar grotere klussen.
Dan heb je in ieder geval enige controle. want ook ik heb al te vaak mijn sound naar de klote horen gaan door een k*tgeluid... kwaakkwaakkwaak... dus...
8)

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 jul 2009 18:51 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Ik speel in een blazerssectie van een coverband en we overwegen om op clip-on's over te gaan met name vanwege ruimtebesparing als je in kleinere gelegenheden speelt (we zijn met z'n elven). Groot nadeel hiervan lijkt me echter dat ik m'n soundback niet meer kan gebruiken en dat ding is erg vaak m'n redding geweest bij een slechte monitor. Als ik het zo hoor is de AKG erg goed voor een niet te gekke prijs. Kan je alleen nog kiezen tussen draadloos of niet. Draadloos is misschien wel storinggevoeliger dus dat weet ik nog niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 jul 2009 09:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Als je gewend bent om met een SoundBack te spelen neem ik aan dat je dus het hele optreden op dezelfde plaats blijft en niet rond gaat lopen over het podium. Begin in dat geval nooit aan draadloos. Dat heeft dan geen enkele meerwaarde, bovendien hebben die dingen de onverklaarbare neiging om er ALTIJD halverwege de set de brui aan te geven omdat de batterijen leeg zijn :twisted: .
Storingen heb je tegenwoordig niet meer, de kwaliteit is zo verbeterd dat je niet bang hoeft te zijn de plaatselijke piraat door de PA te krijgen, zoals vroeger met die oude Samson's :lol: .
Ik kies bewust voor de AKG door z'n goede geluid, z'n lage gewicht en omdat die het makkelijkste systeem heeft om de mic op en af te doen, gewoon door een knijpertje die goed blijft zitten. Je kunt dus makkelijk switchen van trompet naar bugel, en na een nummer je trompet op de standaard zetten omdat je evt een nieuw nummer op moet zoeken. Met eerder genoemde Shure moest ik mn instrument plat op de grond leggen omdat het te lastig was om snel de mic op en af te doen :? .


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.