trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Torpedo classic
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 maart 2024 10:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Torpedo classic
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016 06:45 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Ik heb een torpedobags op zicht. De allergoedkoopste, die bij Thomann alsnog 229 euro kost (en in Amerika 229 dollar).
Dus geen leer, geen mooie opsmuk, maar puur de koffer, dempertas en bladmuziektas.
Over die laatste twee: er wordt door torpedo nogal trots gekwaakt dat het allemaal in de us wordt gemaakt. Toen ik die twee tasjes eruit haalde, stond er op de plastic verpakking trots op: made in Taiwan....
Verder is die dempertas prima bruikbaar, voldoende ruimte voor een agenda, 3 dempers en troep. De bladmuziektas is een onzin ding. Je doet je bladmuziek erin en vervolgens leg je dat geheel plat op de trompetkoffer zelf, en om hem te bevestigen, moet je de boeken dus overdwars langs je koffer rollen. Dik kans dat je nieuw aangeschafte studieboek van Frank van der Poel dus breekt. Meer past er overigens ook niet in. Nutteloos ding dus.

De rugzakbanden die bij die 'classic' komen, zijn wel heel erg armoedig. Toegegeven: het goedkope moet ergens vandaan komen, maar voor een koffer met dat gewicht (bescherming) had er ook voor die prijs wel wat comfortabelers aan mogen zitten...

Dan komen we uit bij de koffer zelf.
Die is knijterhard. Als je daar per ongeluk iemand mee raakt, bezorg je hem een coma van 6 dagen, en dan ga ik uit van het meest gunstige scenario.
Van buiten naar binnen toe zal er een bomaanslag nodig zijn om je trompet te beschadigen. En dat is mooi. Want ten slotte koop je het ding ervoor.
De trompet schuif je in de pvc (?) (riool?)buis, die aan de binnenkant bekleed is met zeer zachte doch stevige kussens, die de trompet op zijn plaats houden.
Meer plaats dan voor 1 trompet is er in die tas niet, dus ook geen kans dat troepjes er in gaan rondzwerven. In de deksel zit een klein ritsje waarachter je je mondstukkenmapje kwijt kan (een klein mapje, voor 2 mondstukken, meer niet), en in je beker kan je je trompetstandaard nog kwijt.

De buitenzijde is dus met nylon bekleed, en behangen met allemaal haken en ogen om de rugzakbanden te bevestigen, en de dempertas en de muziektas. De onderzijde is een plastic kap die er nogal lomp in vastgeschroefd lijkt te zijn.

Het geheel is wat zwaarder dan de enkele koffer van Marcus Bonna, maar daar staat tegenover dat je bij de torpedo wel echt betere bescherming hebt. Zeker in het Ov kan het als slag of stootwapen dienen als je de trein uit wil in de drukke spits.

Nadelen:
Jazeker. Omdat je de trompet met de beker omhoog in de koffer schuift, en draagt, is de kans best groot dat je je eerste pomp halverwege de rit ergens verliest. Als je compressie ook maar een beetje minder is als 100% moet je dus bij het uitpakken met je arm diep die koffer in (als een veearts die gaat voelen of de zwangerschap van bertha 6 wel goed verloopt) om dat pompje te zoeken. En dat kan nogal krassen en deuken veroorzaken van binnenuit. Dit zou je kunnen oplossen met een elastiekje.
Het geheel oogt nogal goedkoop. Met de bescherming verder is niks mis, en misschien moet je voor 229 euro ook niet teveel verwachten. Maar als ik op de site lees:"made in the US!" En vervolgens staat er op de cellofaantjes "made in Taiwan" dan vind ik dat toch een beetje jammer, want de laatste keer dat ik het nieuws zag, had de VS Taiwan nog niet geannexeerd.
Het prijsverschil met de leren versie is me echter dan weer te gortig. Zoveel leer zit er niet in om het prijsverschil zo absurd te maken.

Vind ik deze koffer een aanrader: nou.... Ik heb hem nieuw aangeboden gekregen voor een echt absurd mooie prijs, dus ik koop hem wel. Vooral omdat ik in mijn vorige verkoopbui, iets te enthousiast was, en dus geen koffer meer heb voor 1 trompet. Maar als ik hem voor de prijs van Thomann moest kopen, nee.
Het is absoluut een goeie koffer, die heel erg sterk is, en goed beschermt, maar voor die nieuwprijs zijn er mooiere exemplaren te koop. (Die ook weer zo hun eigenaardigheden hebben).

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Torpedo classic
BerichtGeplaatst: 11 okt 2016 22:10 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Ik moet mezelf na wat langer gebruik van deze koffer een beetje corrigeren.

De dempertas is leuk bedacht, maar redelijk slap. Dempers zijn dus niet beschermd. Een houten demper, zou het wel eens niet kunnen overleven.
Je doet er goed aan om tijdens het autorijden, het ding goed klem te leggen, want een deuk in je demper is dan misschien niet het allerergste, maar wel heel erg mogelijk.

Wat betreft de bladmuziektas: ik heb pas vandaag ontdekt hoe die bevestigd moet worden, en als je dat goed doet, vouw je de bladmuziek(boeken) dus niet overdwars (waardoor kaften breken) maar gewoon in de lengte om de buis heen.
De kaften breken dus niet, maar je verbuigt de muziek dus wel, en dat kan op kleine lessenaars alsnog vervelend werken, want dan blijft er dus een soort van krul inzitten.

Na langer gebruik nog steeds positief over de koffer, maar de nadelen blijven toch wel overeind.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Torpedo classic
BerichtGeplaatst: 13 okt 2016 11:12 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
Ik zou toch voor een andere gaan als ik je bevindingen zo lees.
Er zijn wel betere.

_________________
Yamaha Xeno 8335RGS.
Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978).
Bob Reeves 43M, 43C
JK 1.5 C
Bugel Thomann
JK 1.5 C


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Torpedo classic
BerichtGeplaatst: 13 okt 2016 14:03 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Mwa, ik heb hem al gekocht.
En 3 van de 10 keer verloor de Stomvi zijn eerste pomp. Zonder zichtbare schade te hebben geleden. Dus ja, je loopt de kans, zeker als de compressie van je instrument niet meer helemaal jofel is. Maar hoeft niet altijd te gebeuren.
Bij mijn nieuwe C trompet zit er een schroefje op de eerste pomp, dus die kan er niet af. Kleinere trompetten/cornetten is deze koffer niet voor gemaakt, dus die moet ik sowieso anders vervoeren.

En ik heb een paar marcus bonna koffers, voor als ik meer moet meenemen, en die vind ik beduidend minder beschermend. Vooral ook omdat de verplaatsbare kussentjes het instrument nooit echt 100% klemvast leggen.
De trompet zit in de torpedo wel echt klemvast, en dat geeft toch wel een veilig gevoel. Steviger is er bijna niet op de markt.

Het is wel dubbel: voor de prijs van 229 euro, had ik hem niet gekocht, want is een enkele Marcus Bonna een prima en goedkoper alternatief.
Maar ik betaalde nieuw echt maar een schijntje, en dat was het me wel waard. Ik moest sowieso een enkele hebben, en dan is zoiets natuurlijk best leuk om te hebben, en vele malen goedkoper dan de enkele Marcus Bonna.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.