trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Spelen met effecten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 maart 2024 05:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spelen met effecten
BerichtGeplaatst: 13 apr 2015 17:57 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2007 11:00
Berichten: 42
Wie speelt er live met geluidseffecten en wat is je set-up?
Hoe stuur je het geluid naar de PA?

Ik heb wel wat oude posts gezien, maar the times they are changing en zo.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Spelen met effecten
BerichtGeplaatst: 14 apr 2015 08:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 aug 2007 14:34
Berichten: 607
Woonplaats: Roosendaal
Voor diegene die er wat aan hebben...

Ik speel met effecten op mijn trompet en heb de afgelopen jaren heel veel geprobeerd en gerommeld met allerlei gitaar effecten en voice effecten.

Ik gebruik een phantomkastje (mijn mic heeft phantomvoeding nodig) om mijn bak in te gaan. Ik zal wat foto's meesturen van mijn "set up".
Op mijn boss pedalboard heb ik een aansluiting laten zetten (door maatje) met xlr dus mijn mic kan xlr in. Aan de andere
kant gaat er een jack uit naar de tafel. (als je dat weer xlr wil maken dan zou je bijvoorbeeld een DI kunnen gebruiken.
Op dit moment gebruik ik een Samson S.Phantom voor de voeding van mijn mic. Die zit ook aan het begin van de lijn uiteraard.
De volgorde van je effecten is ook heel belangrijk (dat zal iedere gitarist die losse pedalen gebruikt je kunnen vertellen)
Eerst kom mijn boss harmonizer, dan een autowah (daar moet je naar smaak mee prullen... heb er inmiddels 4 versleten en degene die er nu in zit is, een multiwah van exar, en is top (kun je veel zelf aan instellen zodat je niet teveel als een eend klinkt), Dan komt een heel duur maar fantastisch rotding: een reptile delay2 (kost een paar centen maar klinkt echt fantastisch) dat ding heeft een analoge tapedelay simulator (lekker viezig te maken en niet te digitaal en steriel),En tenslotte gaat het allemaal nog door een hardwire lexicon stereoreverb.

De boss pedalen zijn allemaal wel betaalbaar de rest is toch al gauw zo'n 200/300 euro per pedaal. Je zou dus ook naar een leuk multi-effect (ik ben ooit begonnen met een boss ME20 begonnen) kunnen kijken. Dat scheelt wat in de kosten.
Mijn set up kost zoals hij nu is ex mic toch al gauw € 1000,- denk ik...

Daarnaast kan ik nog kiezen voor een voicetone X1 (soort van vervormer voor zang die ik in mijn studio veel gebruik voor opnames van allerlei aard, ben nu bezig met synthesizer/horns album samen met een Beeldend kunstenaar en daar zitten gesproken teksten van hem in, die kun je met zo'n voicetone mooier vormen dan met de effecten die in je comp zitten (vind ik).

Overdrives:
Ik heb in het verleden al met allerlei overdrives gewerkt maar die werken voor trp niet zo fijn, vaak te agressief en veel feedbacks). Daar werkt die X1 ook prettig voor. Het geeft een milde overdrive (randje) op je geluid...

Als ik jou was zou ik sowieso eens in de zanghoek gaan rondneuzen. Toen ik hier mee begon was daar nog niet zoveel te krijgen in die hoek maar nu zijn er door bedrijven als TC-Helicon echt mooie zangeffecten te verkrijgen.

_________________
Trompet: Oiram light
www.joostverbraak.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Spelen met effecten
BerichtGeplaatst: 14 apr 2015 14:19 
Offline

Geregistreerd: 28 dec 2007 11:00
Berichten: 42
Ik heb al een keuze gemaakt.
Ik ga met een (Behringer) mic pre-amp aan de slag in combinatie met een Zoom G2.1nu Multi-effect apparaat. Deze is voor gitaar.
Ik heb op You Tube een filmpje gezien van iemand die daar op trompet leuke dingen mee doet. (Octaver, delay, pitch shift, etc.).

Ben wel benieuwd of er meer trompettisten zijn die met effecten spelen. Rob van Wouw, Eric Vloeimans en Sakia Laroo zijn de wat bekendere voorbeelden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Spelen met effecten
BerichtGeplaatst: 15 apr 2015 05:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
BertilJKok schreef:

Ben wel benieuwd of er meer trompettisten zijn die met effecten spelen. Rob van Wouw, Eric Vloeimans en Sakia Laroo zijn de wat bekendere voorbeelden.


In dit filmpje klinkt Adam Rapa als een gillende gitaar: Lijkt erop dat ie zijn Silent Brass Mute gebruikt:

https://youtu.be/q0NTveWia28

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.