trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Korg TM 50
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 maart 2024 12:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Korg TM 50
BerichtGeplaatst: 17 maart 2015 21:25 
Offline

Geregistreerd: 17 maart 2015 21:13
Berichten: 1
Hallo,

Wie heeft er ervaring met een Korg TM50?
Ik wil mijn metronome afstellen in Bes voor mijn trompet, maar ik kan dit nergens
vinden.

Het apparaat staat nu in de C toonladder. kan alleen de toon veranderen maar niet de toonladder.

gr Pielie


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Korg TM 50
BerichtGeplaatst: 17 maart 2015 22:30 
Offline

Geregistreerd: 19 sep 2001 15:49
Berichten: 922
Woonplaats: vl.brabant - belgium
Ja, de KORG TM-50 heeft niet de keuzemogelijkheid die de Yamaha TD-1 bijvoorbeeld wel heeft met zijn KEY (C,Eb,F,Bb). De TM-50 heeft dan weer wel het voordeel van ook een metronoom in zich te hebben.

Voor een trompet in C geeft de KORG in het midden van het scherm de gespeelde noot.

Voor gebruik met een trompet in Bes moet je er gewoon rekening mee houden dat je stemmer in C staat. Speel je de noot C op je Bes trompet krijg je Bb op het scherm, 1 toon lager dus. De bovenste 3 LED-lichtjes geven aan of je gespeelde noot te laag (rood links), correct (groen midden) of te hoog (rood rechts) is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Korg TM 50
BerichtGeplaatst: 21 maart 2015 19:31 
Offline

Geregistreerd: 14 okt 2014 19:00
Berichten: 79
Woonplaats: Baarn
hoi Pielie,

ik heb zelf (op mijn telefoon) een tuner app. waar ik tevreden mee ben (van gstrings) ik gebruik de auto tune en kan dan zien of ik goed op de noot speel. maar hij geeft 1 hele noot lager aan zoals Luc zei. A# = C

en het word aan gegeven met een wijzertje zodat je de toon/ het wijzertje naar het midden kan zien bewegen. dat lijkt me prettiger dan led-lampjes.

ik had even gekeken en zag veel verschillende gratis tuner en metronoom apps.
eentje heet stemapparaat & metronoom (van onsquare) die zegt ook voor trompet te zijn .... geen idee of ze C trompet bedoelen.

misschien kan je een app. vinden die aan jouw wensen voldoet. vaak is het wel zo dat die dingen gratis zijn maar je een paar euro moet betalen voor extra functies.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Korg TM 50
BerichtGeplaatst: 06 maart 2018 09:56 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2018 09:50
Berichten: 3
j-pax schreef:
hoi Pielie,

ik heb zelf (op mijn telefoon) een tuner app. waar ik tevreden mee ben (van gstrings) ik gebruik de auto tune en kan dan zien of ik goed op de noot speel. maar hij geeft 1 hele noot lager aan zoals Luc zei. A# = C

en het word aan gegeven met een wijzertje zodat je de toon/ het wijzertje naar het midden kan zien bewegen. dat lijkt me prettiger dan led-lampjes.

ik had even gekeken en zag veel verschillende gratis tuner en metronoom apps.
eentje heet stemapparaat & metronoom (van onsquare) die zegt ook voor trompet te zijn .... geen idee of ze C trompet bedoelen.

misschien kan je een app. vinden die aan jouw wensen voldoet. vaak is het wel zo dat die dingen gratis zijn maar je een paar euro moet betalen voor extra functies.



Bedankt voor de app, ga het ff bekijken..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.