trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet vs cornet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 07 mei 2024 08:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 feb 2003 19:07 
Offline

Geregistreerd: 22 feb 2003 18:24
Berichten: 2
ik speel nu al een aantal jaren op trompet, schuiftrombone, en sousafoon.
het boeit mij niet in welke volg orde na elkaar.

ik ben tevens zo`n "gek" met een 7e op mijn Bb trompet. (beide Bach)

ik pak van lage f tot c3 zonder (teveel) moeite. (op naar c4 thanks to mayanard)

Moraal van dit verhaal, het maakt niet zoveel uit wat voor een mondstuk je gebruikt.
als een mondstuk prettig aanzet en je maakt daarnaast ook nog eens gewoon je uurtjes
bereik je een bepaald niveau en conditie.
en deze is voor een ieder op een ander level.

ik kan bijvoorbeeld totaal niet hardlopen, maar dit verbeterd niet door nike`s te gaan dragen.
dan zal ik eerst moeten gaan trainen.
op schoenen die niet te ruim of te krap zijn maar gewoon lekker zitten (perfect fit), zo dus ook een mondstuk.

:wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 sep 2003 23:03 
Offline

Geregistreerd: 29 aug 2001 11:17
Berichten: 81
Woonplaats: Spijkenisse
Hans schreef:
Je zou eens aan een Warburton mondstuk kunnen denken.
Daarmee kun je met dezelfde cup, de backbore vervangen voor een trompet of cornetmodel.


Warburton is een leuk bedacht systeem en ik heb er ook gebruik van gemaakt. 3XD met 12* en 9* stiften.

Probleem met Warburton is dat je altijd door het zelfde relatief kleine gaatje zit te blazen, welke combinatie je ook neemt.

Wel logish, want het systeem moet wel passen. Maar dat vind ik het nadeel van Warburton.

_________________
JHD


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 sep 2003 14:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Johan schreef:
Probleem met Warburton is dat je altijd door het zelfde relatief kleine gaatje zit te blazen, welke combinatie je ook neemt.

Wel logish, want het systeem moet wel passen. Maar dat vind ik het nadeel van Warburton.


Dat is heel eenvoudig op te lossen door het gat (throat) iets uit te boren, naar de gewenste grootte. :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 sep 2003 16:00 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2002 18:35
Berichten: 56
Woonplaats: Nijmegen
Probeer eens Vincent Bach 1X voor cornet, zelfde cupdiameter als 1C, n.l. 17 mm, maar wat dieper, grotere back-bore etc.
Ikzelf heb lang 1X op trompet en cornet gespeeld, maar vindt Dennis Wick een vollere klank geven op cornet. DW 2B heeft ook een 17 mm cupdiameter, speelde ik op met mijn Bach Strad 37 cornet, een goede combinatie, maar wel vrij zwaar.
Nu speel ik DW 3B (16,75 MM) op mijn York Perfect Tone cornet (uit 1913)
Op trompet, meestal Benge Claude Gordon, soms Connstellation of Schike B7L, gebruik ik DW 3. Mijn dagelijkse trainingsrondje doe ik meestal op cornet, goed voor "range & endurance" op trompet.
Ik moet nog ergens een 1X cornet mondstuk hebben, als ik hem vind zou je hem kunnen lenen om te proberen


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.