trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Irving R. Bush mondstukken
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 08:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2001 12:59 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Waar heb jij dan een baan als je zo veel proefspelen hebt gewonnen? Als je zegt dat je zoveel proefspelen hebt "gewonnen" zou ik wel willen weten waar je dan uiteindelijk als trompettist aan de slag bent gegaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2001 18:37 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2001 22:03
Berichten: 20
Woonplaats: Voorhout
Ja hoge Q wat is dat nou voor vraag?<br>Waarom zou trompetlover niet gewoon de waarheid spreken?<p>Ik geloof hem!<br>Jij niet? Waarom zou hij liegen, welk belang heeft hij daarbij?<p>Waar het hem om ging is dat mondstukken heel persoonlijk zijn(net als instrumenten), en daar heeft hij gewoon gelijk in.<br>Iedereen is anders en dus kun je voor een ander niet bepalen wat een goed of fout mondstuk is.<p>Ik ben het met trompetlover eens dat Jeroen Jongeling eens wat minder uit moet gaan van zijn eigen ervaring in deze en niet zo op zijn stokpaardjes moet blijven zitten, wat voor hem werkt hoeft het voor een ander nog niet te zijn.<br>En het brengen van zijn mening als de enige juiste vind ik zo langzamerhand dan ook nogal vervelend worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 dec 2001 19:50 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Beste meneer Berghorst,<p>Ik heb waarschijnlijk iets gemist, maar ben alleen benieuwd waar ons forumlid dan speelt. Is dit zo gek?<p>Het belang wat meneer trompetlover erbij heeft om "te liegen" is, dat hij zo een aantal forum leden lekker kan stangen, anders zou ik het niet weten. Op zich ook weer grappig. <p>Wat betreft mondstukken. Ik speel al tijden op JK mondstukken, die bevallen me opperbest. Zo heeft iedereen weer een andere voorkeur. <p>Edited by: HighQ


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 dec 2001 10:07 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46
Berichten: 764
Woonplaats: Utrecht
Ik denk vooral de toon WAAROP iemand zijn mening geeft heel veel uitmaakt...en ook ik voel in sommige berichten een dergelijke ondertoon ( stangen )<br>Meneer High Q heeft dus toch wel een beetje gelijk.<p><p><p><p><p><p><p><p><p><p>Edited by: A3aan

_________________
...koffie met iets lekkers .NL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 dec 2001 19:36 
Offline

Geregistreerd: 10 sep 2001 22:03
Berichten: 20
Woonplaats: Voorhout
Wat jij ziet als stangen zie ik helemaal niet.<br>Wat jij denkt te lezen is er misschien wel helemaal niet.<br>Nuances in een geschreven vorm zijn altijd erg moeilijk en daarom ook gevaarlijk.<br>Ik zou kunnen denken dat je trompetlover niet geloofd ,en ik zie dus nogmaals niet in waarom trompetlover de waarheid niet zou spreken.<br>Misschien ergert hij zich wel aan Jeroen Jongeling! ( dat weet ik dus niet ,dat denk ik maar zo!)<p>Ik heb op zichzelf niks tegen Jeroen Jongeling en ook niks tegen de trompetlover maar ik vind dat Jeroen Jongeling wel heel erg bezig is om zijn stokpaardjes (callet mondstukken en van laar toeters) te berijden en daarbij nogal stellig in zijn mening is . Wat voor hem werkt hoeft het voor een ander nog niet te doen en die toevoeging mis ik in zijn opmerkingen hier.<br>Ik erger me aan de houding van " wat proffesor jeroen vertelt is waar en zo is het, neem dat maar van jeroen aan want hij speelt met de grote jongens" .<br>Ik denk dat niemand de wijsheid in pacht heeft als het gaat om instrumenten en zeker niet bij mondstukken, dat is namelijk gewoon heel erg persoonlijk.<p>Overigens wil ik niet de indruk wekken dat Jeroen Jongeling niet kan spelen, ik denk dat hij dat wel kan, en waarschijnlijk erg goed. ( weet het niet zeker want heb hem nog nooit Live gehoord!) <br>Maar iets meer ruimte voor een andere mening zou ik in ieder geval prettig vinden.<br>En de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik die ruimte bij "trompetlover" wel lees.<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 dec 2001 23:01 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Hierop wil ikzelf wel graag antwoorden.<br>Misschien lijkt het inderdaad, alsof ik iedereen op een Callet en een Van Laar wil laten spelen, maar dat is helemaal niet zo hoor:). <br>Ik ben alleen erg enthousiast geworden over deze trompet en mondstukken, omdat ze, voor mij, erg veel positieve invloed op m'n spelen hebben (zowel qua klank als speeltechniek). <br>Ik geef slecht de suggestie om er eens naar te kijken, of te proberen. Ik ben namelijk niet de meest technisch gezegende trompettist en moet er iedere dag hard voor werken. Al zoiets je dan wind mee geeft, ben je daar gewoon heel enthousiast over.<br>Doordat ik veel technische hindernissen heb moeten overwinnen tijdens mijn studie (tot de dag van vandaag trouwens), heb ik redelijk veel kennis van de speeltechnische zaken gekregen.<br>Ik hoop dat iedereen met een probleem wat met mijn advies kan, zodat ze het probleem overwinnen en er beter door gaan spelen.<p>Met vr. groet, Jeroen.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2001 19:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 dec 2001 20:01
Berichten: 99
Jeroen, aan jou heb ik een vraag over de <br>Busch WXA met c backbore. Ik heb ook een tijdje op een Busch WXA gespeeld, ik kom ook allen in de hoogte niet goed weg. Ik vond het inderdaad qua rand en bore wel een van de betere mondstukken die ik tot nu toe geprobeerd heb. Zijn er maten bekend wat betreft deze mondstukken en is de WX1 wat <br>kleiner dan de WXA ? Dan ga ik die aanschaffen om eens te proberen. (Wel dezelfde rand als de WXA ?)<br>Heel graag je reactie<p>jwe<p>

_________________
jwe


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.