trompet.nl > forum > Toon onderwerp - GR-Mondstukken - Gary Radtke mondstukken? Ervaringen?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 23:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2002 21:47 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Radtke maakt reeds langer mondstukken maar zijn specifieke mondstuklijn is pas recent beschikbaar, dat is toch wat ik ervan gehoord heb. Ik vermoed 2 à 3 jaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2002 22:09 
Offline

Geregistreerd: 02 sep 2002 21:54
Berichten: 2
Ik heb zelf de sprong in het diepe genomen, en een mondstuk besteld. eerst de lijst met vragen ingevuld, en heb via een aantal emails heen en weer (op advies) gekozen voor het 65.6M mondstuk. Ik speelde op een JK1.5C, tot volle tevredenheid, maar dit GR mondstuk, met een maat tussen de JK3C en de JK1.5C in, is toch een aantal klassen beter. Even vet in het laag maar veel efficienter in de hogere registers. Wel duur, maar ik heb absoluut geen spijt van deze aanschaf!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2002 10:22 
Offline

Geregistreerd: 21 mei 2002 09:47
Berichten: 11
Klinkt erg Goed wat ik hier lees! Alleen hoe duur is duur?
Ben ook benieuwt hoe duur de methode van Jeroen is!

_________________
Zonder gevoel is ware genialitijd ondenkbaar!

W.A. Mozart


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2002 11:34 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Dat zal zo rond de 250 dollar gaan kosten. Ik speel inmiddels naar volle tevredenheid op een mondstukje van 15 euro (A&S). Als ik geld over heb komt er nog een GR met een rand waar ikzelf graag op speel (die van A&S of JK). Voorlopig ben ik er helemaal klaar mee, aangezien het goedkoopste mondstukje fantastisch speelt en klinkt :( (had ik veel eerder willen weten).

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2002 18:32 
Offline

Geregistreerd: 02 sep 2002 21:54
Berichten: 2
Ik heb ooit het prachtigste trompet geluid horen komen uit een voorwerp dat nauwelijks meer als trompet te herkennen was, door een zuid-amerikaanse straatmuzikant hier in het winkelcentrum in Eindhoven. Uitstekend geluid hoeft echt niet duur te zijn. Ook de JK mondstukken zijn relatief goedkoop (€30 of zo) en ik vind de 1.5C nog steeds heel erg goed.

Het 65.6M mondstuk, uit de signature serie, kostte $110 en shipping was $14. Heel veel geld dus. Het bijzondere van deze mondstukken lijkt te zitten in de backbore, deze is meervoudig konisch gemaakt, en d.m.v. computersimulaties aangepast aan de rest van het mondstuk. Voor mij speelt het vooral efficienter. Een kleiner mondstuk met toch het geluid van een groter.

GR Technologies informeert trouwens nog regelmatig hoe het gaat, en ik heb van hun een aantal voor mij heel aardige tips m.b.t. trompetspelen gehad. De kunst is op afstand tot de goede keuze van type mondstuk te komen, want er kan helaas niet geruild worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2004 15:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Eddie Draaisma schreef:
De kunst is op afstand tot de goede keuze van type mondstuk te komen, want er kan helaas niet geruild worden.


:D Dat hoeft binnenkort niet meer. Er is een grote zending van GR-mondstukken onderweg. Prijzen zijn nog niet bekend maar zullen rond de € 125,- liggen.
Als ze binnen zijn laat ik het weten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2004 15:15 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
En zo maak je een topic weer actueel!

Heb er ééntje te koop staan. Was een custom order, dus duurder dan de standaard modellen. Doe een bod! Prima technisch vakmanschap overigens, die GR mondstukken.

Even off topic: Leuk om oudere posts van jezelf terug te lezen! Niets zo veranderlijk als een mens denk ik dan bij mezelf.


Jeroen.


Laatst bijgewerkt door JeroenJongeling op 07 mei 2004 15:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2004 15:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Zij speelt trouwens ook op een GR mondstuk, Bonny Brown :wink:

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 118 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.