trompet.nl > forum > Toon onderwerp - JK Exclusive
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 12:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: JK Exclusive
BerichtGeplaatst: 22 maart 2019 09:30 
Offline

Geregistreerd: 30 jul 2012 08:54
Berichten: 12
Ik heb laatst een nieuwe Carol Brass trompet gekocht bij Harry (bijna binnen, 13 weken levertijd is best lang als je ongeduldig bent, haha...). Die heeft zijn toeters inmiddels in Leeuwarden staan bij atelier Sollie. Daar hebben ze ook zeer veel modellen JK en JK exclusive om te proberen. Ik ben van mijn oude Bach 1 1/2 C mondstuk overgestapt naar een JK 1C (best groot mondstuk qua diameter, vind ik persoonlijk fijn spelen). Dus mochten mensen twijfelen, kan je daar altijd eens langs. Mondstuk was 4 tientjes, niet iets om je een buil aan te vallen.

Momenteel speel ik een maand of 2 op de JK 1C en hij bevalt nog steeds erg goed. In mijn beleving is de toon wat warmer dan bij het Bach mondstuk (gisteren weer eens vergeleken). De iets grotere diameter zorgt er ook voor dat ik me iets meer kan inhouden om niet het gips van de muren te blazen.

Bottomline: hele fijne mondstukken voor een prima prijs!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: JK Exclusive
BerichtGeplaatst: 24 maart 2019 22:40 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 217
Hallo, ik ben benieuwd welke trompet je gekocht hebt en of je nog persoonlijke opties hebt toegevoegd.

Ik ben nu 3 maanden in het bezit v/e CarolBrass Dutch Jazz Cornet, ook gekocht bij Harry. Verzilverd, goldbrass leadpipe, duimring op 1e ventielbuis, beker 130 mm. en lichte ventie doppen en caps. Voldoet tot nu toe geheel aan mijn wensen voor oude stijl jazz, ook in het hogere register. (Had ik met mijn 6330 Yamaha moeite mee).
De pre- en after sales van Harry zijn uitstekend: 2 Instrumenten een week op proef is geen probleem en als er iets fout gaat in de communicatie met Taiwan, dan wordt dat kosteloos hersteld, klasse!

(Wellicht koop ik nog eens een Dutch Jazz Bastard Trompet voor in de BigBand, maar daarvoor is de Yamaha 8310ZS Bobby Shew nu al 10 jaren voor mij het perfecte instrument...).

JK moet ik ook nog wel wat van hebben liggen. Ik ga ook eens kijken op de site van Harry.

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: JK Exclusive
BerichtGeplaatst: 26 maart 2019 09:31 
Offline

Geregistreerd: 30 jul 2012 08:54
Berichten: 12
jans01 schreef:
Hallo, ik ben benieuwd welke trompet je gekocht hebt en of je nog persoonlijke opties hebt toegevoegd.



ik heb de dutch jazz standaard besteld, met goldbrass beker en leadpipe. En pinkring ipv haak (3 ringen vind ik mooier dan 2 ringen en een haak voor de pink).

Finish is satin laquer, behalve de losse buizen, die zijn blanke lak. Extra nog een set dikke monette style ventieldoppen in blank lak. Lijkt me een mooie combi!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: JK Exclusive
BerichtGeplaatst: 27 maart 2019 21:45 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 217
Een pink- en duimring had ik ook besteld, maar daar is het in de communicatie tussen Harry en CB helaas misgegegaan en heb ik toch haken gekregen. Harry heeft wel aangeboden de pinkring te laten aanpassen maar voorlopig laat ik het maar zo.
Ventielbuis eerste ventiel met duimhaak heb ik nageleverd gekregen evenals de bestelde lichte ventielcaps en doppen. Verzwaarde mocht ik houden, zijn niets voor mij, merk geen voordeel en ik geef de voorkeur aan zo licht mogelijk.

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.