trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bruno Tilz mondstukken - Wie bezorgt me meer informatie?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 04:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 dec 2001 12:03 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Ik zocht eigenlijk iemand die mij de catalogus kon bezorgen van de trompetmondstukken maar ik ga de Tilz-fabriek eens schrijven. Ik hoopte op een website of een mailadres maar jouw adres voldoet eveneens. Laten we maar hopen dat ze antwoorden... Bedankt Luc en als je iemand kent die die 1-1/2 B of D heeft mag je me gerust mailen: kennyvh@hafabranet.be. Met vriendelijke groet, Kenny.<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 feb 2002 23:52 
Offline

Geregistreerd: 10 feb 2002 23:47
Berichten: 13
Woonplaats: Antwerpen
Goede raad,neem een "special"van Tilz!<br>Ikzelf speel op een 1 1/4 E special en ben er zeer content over.Deze worden ook gebruikt door Alain de Rudder,Steven Verhaert,Leo Wouters ea.Toch gasten die wel trompet kunnen spelen dacht ik zo...<p>Veel geluk met u mondstuk!!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2002 14:23 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Dat zijn zeker belgische trompettisten?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2002 15:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Ik speel nu alweer jaren Bach 1-1/4.<br>'Tis ongeveer 7c maar met een wat dikkere rand. Wynton Marsalis heeft ook jaren op zo'n een gespeeld (hoorde ik pas later).<br>Verder zou ik aanraden niet te veel te wisselen, het kost je tijden om aan een ander mndst. te wennen, die tijd kun je beter besteden als trompettist. Toch?<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2002 21:19 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Ik heb een Tilz 1-1/2C momenteel... Het is een aangemeten mondstuk maar na verder beraad is de cup echt te weinig diep. De rand is een droom om op te spelen!!! De hoogte is geen probleem maar het is de diepte van de klank die m.i. er niet meer is wat ik bij een Bach 8-1/2 C wel had. Momenteel speel ik terug op een Bach 3C mondstuk (nieuwe reeks) maar ik ben van plan om toch naar een Bach 1-1/2C over te gaan, het zal toch nodig worden voor aan het conservatorium dus waarom wachten.<p>Ik weet het, niet te veel wisselen maar blijkbaar vergen de overgangen steeds niet zoveel gewenning.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2002 22:00 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
een 1 1/4 bijna hetzelfde als een 7c? Dat klinkt zeer vreemd in de oren.<br>Een 1 1/4c ligt tussen een 1 1/2 en een 1, voor zover ik weet. Kijk maar eens naar de tabellen. Wynton speelt, volgens Monette, op mondstukken, met afmetingen van een 1 1/4.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2002 18:01 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Het verschil in cupwijdte is groot hoor tussen een 1-1/4C (17.00mm) en een 7C(16.20mm). 0.80mm! Ze hebben beiden een medium diepe cup maar het volume scheelt wel degelijk. De rim zou ongeveer hetzelfde moeten zijn van breedte. In model is de 7C ietsje afgeronder naar de buitenkant en is ook medium scherp aan de binnenkant. <p>Mvg,<p>Kenny


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 apr 2002 12:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 feb 2002 17:19
Berichten: 30
Woonplaats: Linne
Is het niet zo dat deze Tilz-mondstukken vooral als "Lead" bedoeld zijn ?

_________________
~^~^~^~ www.lentekrans.nl ~^~^~^~


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 111 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.