trompet.nl > forum > Toon onderwerp - A&S - Bach copie ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 00:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: A&S - Bach copie ?
BerichtGeplaatst: 07 jan 2016 11:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
flugel schreef:
Daar ben ik het niet met je eens!!


wat bedoel je precies, want je zegt dat je zelf ook online hebt gekocht...

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: A&S - Bach copie ?
BerichtGeplaatst: 07 jan 2016 15:49 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Die maten zeggen eigenlijk niet eens zo gek veel.
Die les heb ik van Hans (jawel die van Beassimport) geleerd. Hij hoorde me spelen, gaf me iets anders, en bij naspeuring bleek het om een 3c-achtig mondstuk te gaan. En sindsdien ben ik bij de 3c-achtigen blijven hangen.
En ook mijn huidige mondstuk is een versie van een 3c, namelijk Trent Austins versie van de 3c.
Maar die zal flink verschillen van een Bach of JK of A&S. De diameters weet ik niet.
En daarom zeg ik: hou daar niet zo aan vast. Ga naar een instrumentenzaak, probeer daar wat uit, in plaats van te gaan gokken met allemaal cijfertjes.

Maar goed, ieder het zijne.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: A&S - Bach copie ?
BerichtGeplaatst: 08 jan 2016 09:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 dec 2002 12:45
Berichten: 651
Woonplaats: Nuenen
Ruli schreef:
flugel schreef:
Daar ben ik het niet met je eens!!


wat bedoel je precies, want je zegt dat je zelf ook online hebt gekocht...


Klopt! Geluk gehad, andere online aankopen waren geheel succesloos.

_________________
Let's make some noise!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: A&S - Bach copie ?
BerichtGeplaatst: 13 jan 2016 13:54 
Offline

Geregistreerd: 26 okt 2015 14:33
Berichten: 203
Hallo,
De 3 mondstukken zijn geleverd.
Arnolds & Sons : 1-1/2 C , 1-1/4 C , 1 C

De 1-1/4 C heeft voor mij het beste aanvoelen , maar ook de klank vind ik nummer 1.

Ondertussen 3 x 2,5 uur geoefend.

Het is anders tov mijn 17mm merkloze mondstuk waar ik al een paar weken op speelde.
Eerst voelde de RIM heel aanwezig, nu is dat al minder.

Maar zo te zien zal de aanpassing er snel zijn.
In ieder geval is mijn hoogte en uithoudingsvermogen nu reeds bijna gelijk.

Besluit.
Voorlopig heel tevreden dat ik besteld heb.

Maarrre,
Ik ben me zeer bewust dat je , bij een nieuwe trompet of mondstuk , wittebroodsweken hebt.
En dus uiteindelijke besluiten niet te snel trekt.

Warre.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: A&S - Bach copie ?
BerichtGeplaatst: 14 maart 2016 15:39 
Offline

Geregistreerd: 26 okt 2015 14:33
Berichten: 203
-
Twee maanden op de 1-1/4 C... 2 uur per dag.

Mooie klank.
Toch wel meer vermoeiend dan ik dacht.
Maar twee maanden is eigenlijk nog niet veel, denk ik.

Gewoon verder doen en aanzien.

Warre.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: A&S - Bach copie ?
BerichtGeplaatst: 14 maart 2016 18:24 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Theo heeft hierboven al heel wat duidelijk gemaakt over de Duitse kopieën van de Bach mondstukken dus wat summiere restinfo.
Zelf heb ik een tijd op een 14B4GP geblazen en dat mondstuk wordt gezien als een equivalent vd Bach 3C maar voelt iets kleiner aan en is misschien een fractie ondieper (de Bach 3C is misschien wel de ondiepste C-cup van Bach).
Hoewel ik vaak lees dat de Mount Vernon mondstukken kleiner zouden zijn dan de latere is dat niet mijn ervaring (ik heb een VB 3C uit de 80er jaren). Ik speel nu op een MtV kopie van Sandovals' MtV 3C en dat is een joekeltje. Verder heb ik een 3C van JK (voor cornet) en die lijkt meer op een 1 1/2 C van Bach.
Tot slot, onderschat een grote backbore niet, daar kan je behoorlijk aan onderdoor gaan. Gevreesd zijn de Schmidt bb's van Curry. Het zijn symfonische krachtpatsers.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: A&S - Bach copie ?
BerichtGeplaatst: 14 maart 2016 21:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
delano schreef:
(de Bach 3C is misschien wel de ondiepste C-cup van Bach).
Hoewel ik vaak lees dat de Mount Vernon mondstukken kleiner zouden zijn dan de latere is dat niet mijn ervaring (ik heb een VB 3C uit de 80er jaren). Ik speel nu op een MtV kopie van Sandovals' MtV 3C en dat is een joekeltje. Verder heb ik een 3C van JK (voor cornet) en die lijkt meer op een 1 1/2 C van Bach.
Tot slot, onderschat een grote backbore niet, daar kan je behoorlijk aan onderdoor gaan. Gevreesd zijn de Schmidt bb's van Curry. Het zijn symfonische krachtpatsers.


A) 3C is niet de ondiepste hoor, ik heb 's een Vincent Bach 3D gehad en die was veel ondieper en volgens mij maken ze inmiddels nòg ondiepere!

B) Inderdaad, Mount Vernon cups zijn veel groter dan de latere Vincent Bach Corp. mondstukken. Lekker vaag die nummerering van Vincent Bach :P

C) Grote BackBore... Da's inderdaad iets voor de zeer sterken onder ons, zeker in combinatie met een trompet die 'lekker doorblaast'. Niet voor niets zijn de lead backbores die Warburton aanbiedt klein kleiner kleinst.

Met mondstukken met grote ketels kan je met weinig moeite een goeie sound genereren. Vraag is of je de ausdauer hebt om tijdens een concert of opname 't allemaal vol weet te houden. Een vroegere trompetleraar tipte me om juist te gaan studeren op een zo klein mogelijk mondstuk met behoud van sound. Dat kàn namelijk en heeft zo z'n voordelen als je begrijpt wat ik bedoel 8)

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: A&S - Bach copie ?
BerichtGeplaatst: 14 maart 2016 23:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
Theo van Kampen schreef:
delano schreef:
(de Bach 3C is misschien wel de ondiepste C-cup van Bach).
Hoewel ik vaak lees dat de Mount Vernon mondstukken kleiner zouden zijn dan de latere is dat niet mijn ervaring (ik heb een VB 3C uit de 80er jaren). Ik speel nu op een MtV kopie van Sandovals' MtV 3C en dat is een joekeltje. Verder heb ik een 3C van JK (voor cornet) en die lijkt meer op een 1 1/2 C van Bach.
Tot slot, onderschat een grote backbore niet, daar kan je behoorlijk aan onderdoor gaan. Gevreesd zijn de Schmidt bb's van Curry. Het zijn symfonische krachtpatsers.


A) 3C is niet de ondiepste hoor, ik heb 's een Vincent Bach 3D gehad en die was veel ondieper en volgens mij maken ze inmiddels nòg ondiepere!

Delano bedoelt (en zegt ook) C-cups, en het klopt volgens mij inderdaad dat de 3C de ondiepste is van alle C's. Uiteraard is een 3D ondieper, om maar te zwijgen van de 3E en de 3F.

Theo van Kampen schreef:
Met mondstukken met grote ketels kan je met weinig moeite een goeie sound genereren. Vraag is of je de ausdauer hebt om tijdens een concert of opname 't allemaal vol weet te houden. Een vroegere trompetleraar tipte me om juist te gaan studeren op een zo klein mogelijk mondstuk met behoud van sound. Dat kàn namelijk en heeft zo z'n voordelen als je begrijpt wat ik bedoel 8)

Tja, ik móet natuurlijk reageren. Met het opvolgen van een soortgelijk advies heb ik héél veel tijd verknoeid. Kleiner materiaal bracht mij alleen maar een kleiner, onaangenamer, minder kneedbaar geluid, totaal geen speelgemak. Het ligt aan je fysiek, aan je klankideaal en aan nog veel andere factoren: Zoek het zelf uit, en (nu wordt het misschien wat hypocriet) geef het tijd. Ik speel nu tot mijn grote verbazing al best lang (een jaar of 4) op vrijwel hetzelfde materiaal en ik merk dat er meer consistentie in mijn spel komt. Ik begin het spul te leren kennen en dat is veel waard.

Ik speel een groot mondstuk met een grote backbore op een grote trompet en het bevalt me verschrikkelijk goed. Ik zou niemand blind aanraden om dat ook te doen, maar ook nooit blind afraden. Daarom een grote waarschuwing bij Theo's tip: dit werkt niet voor iedereen!!!

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.