trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Leveranciers Warburton / Bob Reeves
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 19:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Leveranciers Warburton / Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 26 feb 2014 11:04 
Offline

Geregistreerd: 30 jun 2008 15:59
Berichten: 30
Beste forumleden,

Binnenkort ga ik na vele jaren op bes weer aan de slag als escornettist in een fanfare. Momenteel ben ik zoekende naar een nieuw mondstuk en op het lijstje 'proberen' staan naast de wat beter verkrijgbare merken als Schilke en Bach ook Warburton en Bob Reeves.

Heeft iemand van jullie een idee of er een (online) winkel is in Nederland (of Duitsland) waar je de mondstukken Warburton en/of Reeves kunt proberen en ze eventueel op zicht mee kunt krijgen?

Mijn diverse zoektochten op Google hebben tot op heden nergens toe geleid... :x

Alvast dank.

Harald


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Leveranciers Warburton / Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 26 feb 2014 11:12 
Offline

Geregistreerd: 07 maart 2010 19:27
Berichten: 17
Woonplaats: Meerlo
Reeves in elk geval bij All-In en Adams.
Veel succes.

_________________
Groeten,

Math


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Leveranciers Warburton / Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 26 feb 2014 13:35 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Warburton heeft hier volgens mij geen vaste dealer meer.
Bob Reeves bij Atelier Pfeiffer.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Leveranciers Warburton / Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 26 feb 2014 17:25 
Offline

Geregistreerd: 05 mei 2012 10:40
Berichten: 118
Hoi Harald,

Dit is geen antwoord op je vraag. Mijn reactie moet je daarom maar even zien als idee.

Als het over 'proberen' gaat, wat je ook zou kunnen overwegen, is het pas maken van een trompet mondstuk. Doe je dat zo dat de kopse kant van het mondstuk naadloos overgaat in de stembuis, dan heb je daar geen grote overgang in diameter meer. In mijn geval werd het mondstuk ca 10mm langer dan het originele cornet mondstuk. Als bijkomend voordeel kon de stembuis vervolgens stemmend ca 20mm naar binnen en vervielen vervolgens nog eens twee bij een escornet best grote diameter overgangen van de stembuis. Ik speel met de stembuis dus helemaal in. Het resultaat is minder weerstand, dat je met welk ander cornet mondstuk waarschijnlijk niet voor elkaar krijgt.

Net als 'Rivella', het lijkt misschien vreemd, maar speelt best lekker.

Nogmaals, het is maar een idee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Leveranciers Warburton / Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 03 maart 2014 14:01 
Offline

Geregistreerd: 30 jun 2008 15:59
Berichten: 30
Dank voor de suggesties.

Trompedro schreef:
Hoi Harald,
Als het over 'proberen' gaat, wat je ook zou kunnen overwegen, is het pas maken van een trompet mondstuk.


De cornet (Besson) heeft de mogelijkheid een verloopje op de leadpipe te schroeven waardoor je ook een trompetmondstuk kunt gebruiken. Zagen is dus niet direct noodzakelijk ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Leveranciers Warburton / Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 03 maart 2014 22:45 
Offline

Geregistreerd: 05 mei 2012 10:40
Berichten: 118
Die optie is me niet bekend. In mijn geval ook een Besson met een short shank stembuis.

Voor het pasmaken kwam overigens geen zaag aan te pas, maar een draaibank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Leveranciers Warburton / Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 04 maart 2014 07:23 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Bedoel je nu een trompetmondstuk in de volle lengte op een cornet?
Wordt die cornet daar niet vreselijk laag van? En krijg je dan geen vreselijke stemmingsproblemen?

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Leveranciers Warburton / Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 04 maart 2014 10:40 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Ben het met Marnix eens. Is sowieso een wat vreemd idee. De meeste fabrikanten gebruiken voor hun cornet- en trompetmondstukken dezelfde cups maar dan uitgevoerd met resp. een cornetshank/bb en een trompetshank/bb.
Dus je kunt je favoriete trompetmondstuk simpel kopen met een cornetshank.
Idem Warburton, je koopt de gewenste cornet bb en dan kun je vervolgens kiezen uit alle trompetcups (en uit de specifieke, diepere cornetcups zoals de BC).
Waarom zou je dan nog gaan hannesen met draaibanken en/of zagen?
Ik heb geen verstand van Es-cornetten maar het lijken mij short cornets. Dat betekent dat zij wel eens beter zouden kunnen spelen met een short shank cornetmondstuk. Het hangt er ook vanaf waarvoor de cornet in kwestie gebouwd is (long of short shank bedoel ik).
DW maakt een specifiek S(op) mondstuk maar dan zit je wel vast aan een 16 mm innerdiameter. Mark Curry maakt een P-(iccolo) mondstuk (in alle diameters) in cornetshank dat gebaseerd is op de DE trompetcup met een cornetshank.
Zelf heb ik Yamaha 11C4 cornetmondstukken in zowel long als short shank.
De short shank is helemaal gemaakt voor D/Es trompet (met cornetreceiver) of voor short cornets en speelt vrij hopeloos op al mijn (long) cornetten.
Ik heb ook nog een Warburton 7 bb voor cornet maar die vind ik nogal tight. In feite speelde dat ding zo raar dat ik er 3 mm van afgezaagd heb waardoor de bb wat open ging en gek genoeg ook beter intoneerde (althans bij mij). Maar misschien is zo'n 7 bb (met b.v. een MD cup er op) juist wel iets voor escornet.
De uitzondering op dit verhaal is DW. Gek genoeg spelen die rare frutsels zowel even goed op long cornet als short cornet maar ook nog eens uitstekend op de pré-1958 Conn cornetten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.