trompet.nl > forum > Toon onderwerp - schilke 20?? bach?? reeves?? tip??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 12:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 feb 2004 16:50 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
[quote="
en aan al de mensen die op dit forum zo kunnen vertellen over hun fantastisch hoge noten 1 tip: koop dit boek en kijk eens of je dat gespeeld krijgt (op een gewoon klassiek mondstuk natuurlijk) :wink:

basz hou me op de hoogte!!
ben benieuwd wat jij ervan vindt[/quote]

Jij hebt zeker de wijsheid in pacht???
Ook hier in Nederland kennen we Stamp, en als jij de moeite had genomen om even te surfen had je daar het bewijs van gevonden.

Je zou ook het boek van Frits Damrow, Fitness for Brass kunnen nemen, die is iets duidelijker uitgelegd dan Stamp, en gaat net even iets geleideelijker aan in opbouw

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 feb 2004 17:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
Marnix waar kan ik dat boek vinden ?? ik wil namelijk wat oefeningen xtra doen en ik hoor steeds vaker dat je dan een van deze genoemde boeken MOET hebben als trompetter

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 feb 2004 17:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48
Berichten: 865
Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
Citaat:
Ook hier in Nederland kennen we Stamp, en als jij de moeite had genomen om even te surfen had je daar het bewijs van gevonden.



marnix, niet iedereen studeert conservatorium he
en bij ons in de muziekscholen is er geen mens die het kent

just trying to help :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 feb 2004 21:11 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Of course, maar de al veelvuldig genoemde zoekfuntie is toch erg handig... :wink:

Basz, beide boeken zijn te verkrijgen bij Broekmans en Van Poppel, http://www.broekmans.com

Veel succes!

ps. Ook niet-conservatoriumstudenten kennen het boek... :? :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 feb 2004 21:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
Heel mooi ik heb ze net even doorgemailed en ze koemn binnenkort mijn kant op dus bedankt voor de link :P

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 feb 2004 22:24 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
tommy schreef:
Citaat:
Ook hier in Nederland kennen we Stamp, en als jij de moeite had genomen om even te surfen had je daar het bewijs van gevonden.



marnix, niet iedereen studeert conservatorium he
en bij ons in de muziekscholen is er geen mens die het kent

just trying to help :?


Het ging mij meer om de manier waarop je praat

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: schilke 20?? bach?? reeves?? tip??
BerichtGeplaatst: 23 feb 2004 08:45 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
flugelman schreef:
ben al jaren redelijk verdienstelijke trompettist in regio bij harmonie en fanfare orkesten. Speel op een oude maar naar mijn mening goede olds trompet (victory), combinatie van nikkel en rood koper.

ben begonnen op vincent bach 1c en best aardig gespeeld, maar na een paar jaar problemen met aanzet, hoogte (bij hoge c houdt het op) en toon was niet echt fraai.

daarna over gestapt op schilke 20. mooie toon, meer uithoudingsvermogen, hoogte hetzelfde.

heb inmiddels de hafa wereld een beetje losgelaten en ben in big band gaan blazen. dus meer hoog werk, scherpere toon vereist etc.

ben iemand met volle lippen en behoorlijke ademsteun. in principe is mijn speelmanier als goed te beschouwen.

MAAR....heden ten dage oefen ik nog steeds regelmatig, maar die schilke staat me een beetje tegen....hoogt komt er niet meer uit, en na een half uurtje blazen begin ik geforceerd te spelen....heb genoeg lucht, maar het lijkt alsof die schilke (20) me tegenhoudt of me helemaal kapot maakt.

binnenkort carnaval, en dus op zoek naar een goed mondstuk, waarmee ik minder vermoeid raak, en beter de hoogte in kan spelen....veel gehoord over reeves, maar ken ik helemaal niet....vanwege mijn volle lippen durf ik een scherpe rand niet aan.....of toch?

gewoon uitproberen blijft een optie, maar een advies is toch wel prettig.....wie??


Flugel,
alle opmerkingen hierboven van iedereen over Studeren, Stamp, Damrov, etc zijn natuurlijk zo waar als wat, maarreuuhhh......
VB 1C is al een behoorlijk groot mondstuk, Schilke 20 is een enorm mondstuk! Heb je dat echt nodig? Volle (dikke?) lippen verplichten niet automatisch tot een groot (héél groot!) mondstuk.
De Bob Reeves mondstukken die bedoeld worden als het om hoog spelen gaat hebben meer de maat van een VB 3C of 3E, iets kleiner dan een VB 1C dus.
Voor een groot, vol geluid moet je hier een poosje op blazen, als je een 1C of groter gewend bent, maar dat komt vanzelf, heb ik gemerkt.
(Ik blies vroeger ook VB1C, maar ben nu over naar 3C/3E.)
Heb ooit een Schilke 18 (20 is nóg groter.....) aangeschaft als alternatief voor die VB1C bij m'n Schilke trompet, maar dat is nooit wat geworden. Met name de rand stond me niet aan. Na een paar maanden terug naar die VB1C, en tegenwoordig dus 3C.
Met de combinatie 3C/3E ben ik nu zeer tevreden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 106 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.