trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Van JK10E exclusive naar......?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 00:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Van JK10E exclusive naar......?
BerichtGeplaatst: 12 sep 2017 09:36 
Offline

Geregistreerd: 12 sep 2017 09:27
Berichten: 2
Hallo,

Ik speel nu paar jaar op een JK10E Exclusive en ik wil evt naar een ander mondstuk.
Ik wil meer sound in zowel laag als hoog. Daarnaast wil ik het hoog verbeteren. Ik blijf nu steken op een F boven de balk.
Ik speel op een Conn 36B en de muziekgenre is pop en bigband.

Welke mondstukken zijn het proberen waard in aanschouwing nemend dat ik niet mijn totale embouchure wil gaan ombouwen?

De JK10E heeft een 16.0mm cup diameter.


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Van JK10E exclusive naar......?
BerichtGeplaatst: 12 sep 2017 10:22 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Een F boven de balk als effective range is zo kwaad nog niet, (ik hoop wel dat je drie lijntjes boven de balk bedoelt anders kun je gelijk de rest vergeten).
Je wilt meer sound in hoog en laag en meer hoogte. En een ander mondstuk moet dat voor je gaan doen. Dat is wel wat veel gevraagd.Jouw JK Excl 10E is het mondstuk met de kleinste diameter en met de op twee na ondiepste cup van JK. Voor alleen de hoogte zou je kunnen kijken (om even bij hetzelfde merk te blijven) naar de bigband versie van hetzelfde mondstuk, de 10EB, Dan krijg je in ieder geval een nauwere backbore wat bij bigbandspel een voordeel zou kunnen zijn. Zo'n backbore kan een enorm verschil maken. Dit zeg ik ook omdat mijn ondervinding met die Duitse mondstukken is dat ze erg van nogal grote backbores houden. Dit is een algemene opmerking, ik ken jouw 10E niet.
Maar voor meer sound in hoog en laag moet je echt oefenen op sound (dit is verreweg het belangrijkst) en eventueel naar een mondstuk met wat meer cup volume., dus eventueel een grotere diameter en/of een diepere cup. Dat zou op zich een tool kunnen zijn op weg naar meer sound.
Maar niet meer dan een tool, je moet het zelf doen. En mijn persoonlijke opvatting is dat ook uit jouw 10E een goede sound zou moeten kunnen komen.
Maar als je zou willen gaan experimenteren zou ik de Warburton route kiezen, allerlei combinaties van cups en backbores zijn dan mogelijk. Gezien je huidige mondstuk zou je dan wat kunnen gaan rommelen in de 7-serie van Warburton (16 mm) met een M-cup en met b.v. een 5 backbore, je kunt dan beide kanten op met een SV cup of een MV cup enzovoorts.
Maar er zijn hier wat lieden met meer didactische kennis dan ik die je misschien kunnen helpen. Ik geloof namelijk niet zo in veranderingen vd hardware om speltechnische vorderingen te kunnen maken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.