trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Poging zoveel tot het verkopen van wat mondstukken.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 01:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Poging zoveel tot het verkopen van wat mondstukken.
BerichtGeplaatst: 21 aug 2012 22:20 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
Citaat:
Het ultieme mondstuk? De heilige graal? Hahaha, gaat niet lukken.

Hoewel GR toch wel ernstig dichtbij komt.


8 augustus j.l., ik vond het een beetje flauw maar ook toen al had ik je willen voorspellen dat ook jij je niet zou houden bij je huidige mondstuk en je zoektocht verder zou gaan :)
Ik ben er bijna uit :D

Als je trouwens al het geld ( nieuwprijs ) van je mondstukken bij elkaar zou optellen kun je er een aardige trompet voor kopen, ik zeker.

_________________
Yamaha Xeno 8335RGS.
Bach Stradavarius 37ML, (Vintage, 1978).
Bob Reeves 43M, 43C
JK 1.5 C
Bugel Thomann
JK 1.5 C


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poging zoveel tot het verkopen van wat mondstukken.
BerichtGeplaatst: 21 aug 2012 22:21 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Ik heb zelf een tijd op de 3-serie van GR gespeeld. Uiteindelijk heb ik die toch weggedaan omdat ik de rand te vlak vond in vergelijking met b.v. mijn 3C. Ik hou persoonlijk meer van een ronde niet te scherpe rand. Ik heb laatst in een opwelling een Curry 3M gekocht maar dat viel voor mij ook tegen. Te brede vlakke rand en mijn klank werd veel te scherp. Ik ben dus eigenlijk nog op zoek naar een 3C-achtig mondstuk wat makkelijker speelt dan m'n Bach maar waarop ik ook nog een goed geluid kan produceren. Opties tot nu toe zijn voor mij misschien de GR66M of de nieuwe Reeves 3C Classical Series of een Reeves mondstuk met 3C-rim zoals het Jerry Hey model. Ik twijfel alleen nog of de 692 backbore niet te veel van het goede is voor mij. Leuk toch altijd he die mondstuk safari's....... :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poging zoveel tot het verkopen van wat mondstukken.
BerichtGeplaatst: 21 aug 2012 22:32 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
trumpetvos schreef:
Citaat:
Het ultieme mondstuk? De heilige graal? Hahaha, gaat niet lukken.

Hoewel GR toch wel ernstig dichtbij komt.


8 augustus j.l., ik vond het een beetje flauw maar ook toen al had ik je willen voorspellen dat ook jij je niet zou houden bij je huidige mondstuk en je zoektocht verder zou gaan :)
Ik ben er bijna uit :D

Als je trouwens al het geld ( nieuwprijs ) van je mondstukken bij elkaar zou optellen kun je er een aardige trompet voor kopen, ik zeker.


Nou ja, ik heb daar niet gezegd dat ik nooit meer wat anders zou kopen. Ik vind ook nog steeds dat de GRs ernstig dichtbij komen. Alleen nu komt de Thein nóg een beetje dichterbij :wink:

Je laatste zin klopt helaas ook. 1620 euro uitgegeven aan GR. De overige mondstukken zullen dat bedrag redelijk evenaren... Maar ach, een hobby moet je hebben...

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poging zoveel tot het verkopen van wat mondstukken.
BerichtGeplaatst: 21 aug 2012 23:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1168
Karel schreef:
Ik heb zelf een tijd op de 3-serie van GR gespeeld. Uiteindelijk heb ik die toch weggedaan omdat ik de rand te vlak vond in vergelijking met b.v. mijn 3C. Ik hou persoonlijk meer van een ronde niet te scherpe rand. Ik heb laatst in een opwelling een Curry 3M gekocht maar dat viel voor mij ook tegen. Te brede vlakke rand en mijn klank werd veel te scherp. Ik ben dus eigenlijk nog op zoek naar een 3C-achtig mondstuk wat makkelijker speelt dan m'n Bach maar waarop ik ook nog een goed geluid kan produceren. Opties tot nu toe zijn voor mij misschien de GR66M of de nieuwe Reeves 3C Classical Series of een Reeves mondstuk met 3C-rim zoals het Jerry Hey model. Ik twijfel alleen nog of de 692 backbore niet te veel van het goede is voor mij. Leuk toch altijd he die mondstuk safari's....... :D

Dit klinkt alsof jij heel goed uit de voeten zou kunnen met een Monette B5...
Rand is misschien voor jou te scherp, maar wel rond, en ondanks de diepe dup veel speelgemak.
En laat ik een Kanstul kopietje daarvan hebben...

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poging zoveel tot het verkopen van wat mondstukken.
BerichtGeplaatst: 22 aug 2012 13:36 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
Roel schreef:
Karel schreef:
Ik heb zelf een tijd op de 3-serie van GR gespeeld. Uiteindelijk heb ik die toch weggedaan omdat ik de rand te vlak vond in vergelijking met b.v. mijn 3C. Ik hou persoonlijk meer van een ronde niet te scherpe rand. Ik heb laatst in een opwelling een Curry 3M gekocht maar dat viel voor mij ook tegen. Te brede vlakke rand en mijn klank werd veel te scherp. Ik ben dus eigenlijk nog op zoek naar een 3C-achtig mondstuk wat makkelijker speelt dan m'n Bach maar waarop ik ook nog een goed geluid kan produceren. Opties tot nu toe zijn voor mij misschien de GR66M of de nieuwe Reeves 3C Classical Series of een Reeves mondstuk met 3C-rim zoals het Jerry Hey model. Ik twijfel alleen nog of de 692 backbore niet te veel van het goede is voor mij. Leuk toch altijd he die mondstuk safari's....... :D

Dit klinkt alsof jij heel goed uit de voeten zou kunnen met een Monette B5...
Rand is misschien voor jou te scherp, maar wel rond, en ondanks de diepe dup veel speelgemak.
En laat ik een Kanstul kopietje daarvan hebben...


Een tijd geleden heb ik een keer een B5 geprobeerd en ik vond de rand inderdaad te scherp. Blijf gewoon maar op m'n oude vertrouwde 3C spelen. Daar speel ik al zo lang op. Maar daar kan ik over een tijdje weer wel anders over denken..... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poging zoveel tot het verkopen van wat mondstukken.
BerichtGeplaatst: 22 aug 2012 20:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2010 13:33
Berichten: 80
Woonplaats: Knegsel
Heilige graag van het mondstuk.

Als je als bugelist een ander mondstuk wilt dan DW. Welke hebben dan de grootste voorkeur. De Alliance mondstukken die ik heb zijn niet mis. Maar welke zouden in aanmerking kunnen komen.

Ter vergelijking DW RW4FL is Alliance 3FL. De 3CF is alleen minder diep met de zelfde rand als de 3FL

_________________
Lekker Bugelen weetje.

Van Laar Oiram Sandoval. Palladium brushed.
Yamaha YFH 731


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Poging zoveel tot het verkopen van wat mondstukken.
BerichtGeplaatst: 26 aug 2012 13:30 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
marnix schreef:
Voor ieder wat wils!


GR 66S-Z. Tikkeltje ondieper als de S. Heb ik iets laten uitboren, omdat ik met mijn lippen niet goed wegkwam. Prijs 35 Euro
GR 3 HC** Diep groot mondstuk. Vergelijkbaar met Bach 1 1/4c. Voor klassieke spelers die van grote mondstukken houden. Prijs: 60 Euro
Degironde 1,5 C Vergelijkbaar met Bach 1,5C maar dan met een ronde rand. En extreem verzwaard. 15 Euro.
Lausmann 1,5 C. Vergelijkbaar met Bach 1,5C. Maar dan een iets ronde rand, en extreem licht. Naar zeggen voor Duitse trompet geschikt. 15 euro

Voor de liefhebber van oude meuk

Bach New York. Een echte oude. Maat 8. Heel diep. Bijna cornet-achtig geluid. Zit weinig verzilvering meer op. Maar wel een heel fijne rand. Als je met de diepte van de cup kan omgaan. 35 euro.

Prijzen zijn vast, en ex verzendkosten. Voor ik de mondstukken opstuur, maak ik ze schoon, en kook ik ze uit.
Als je 2 mondstukken wil, betaal ik de verzendkosten, als je 3 of meer afneemt, krijg je een Schilke 11 AX (cornet mondstuk voor piccolo) kado. (Let wel: hier heb ik er maar 1 van, dus degene die als eerste meer dan 3 mondstukken afneemt, krijgt hem kado).


Ik heb 2 mondstukken aan Math Lemmen verkocht.


Verder nog mensen die interesse hebben? Bovenstaande mondstukken zijn in principe nog te koop :)

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: GR3 HC
BerichtGeplaatst: 21 sep 2012 16:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 dec 2001 20:01
Berichten: 99
Ha Marnix,

Ik vind de 66QC die ik nu geprobeerd heb toch wat klein en slaat af en toe dicht, is die 3 HC nog te koop ? ( komt het dichtslaan door een ondiep te klein mondstuk)

Groet

\john

_________________
jwe


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 128 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.