erikveldkamp schreef:
Ik weet niet wat jij onder een objectieve mening verstaat. Ik heb de indruk dat jij Monette op zijn woord gelooft in wat hij doet. Dat lijkt me ook niet echt objectief.
Klopt, en ik zie tot op heden ook geen reden Monette niet op zijn woord te geloven. Ik ben begonnen op een mondstuk uit zijn fabriekje en alles wat hij daarover beweerde was waar… en het werkte voor mij.
erikveldkamp schreef:
Een ander iets is dat Monette zegt dat ie er zo'n 150 uur over doet om een toeter te bouwen. Hub doet er gemiddeld 2 dagen over, dus zeg maar zo'n 20 uur hoogstens. Ik merk zelf het verschil in kwaliteit niet. ……Wat zegt dat dan over de kwaliteit? ….
Mee eens, maar de uren die Monette erin steekt moeten gewoon betaald worden. Simpel!
Je kan een Harley kopen maar ook zo’n OCC-ding. Niet zo moeilijk welke motor het meest moet kosten. Monette zegt ook dat ie zijn instrumenten 1 voor 1 maakt, en dat is minder economisch (in mijn ogen dan). Maar ik ben in de veronderstelling dat Monette dat met een reden doet. Nogmaals, ik heb geen aanleiding hem niet op zijn woord te geloven.
erikveldkamp schreef:
Als Monette toeters zoveel beter waren dan speelden er wel veel meer grootheden op. Tot nu toe zie ik er steeds weer dezelfde mensen weer op spelen waaronder een hoop amateurs zitten die graag veel geld aan hun hobby uitgeven. Al mijn idolen, behalve Wynton (en Terence) spelen op een ander goedkoper merk.
…niet zo moeilijk, bijna alle merken zijn goedkoper dan Monette!!
Ik ben gevallen voor Monette toen ik op zijn site Manny Laureano erop hoorde spelen. Hij speelde toen ook op een PRANA 3, maar is geswitched naar een lichtere PRANA 1, waar ie nog altijd prima mee uit de voeten kan. Maarreh, laat je nu bewust de complete trompetsectie van je grote voorbeeld, Maynard Ferguson, buiten je opsomming van Monette clients? …ja hij klonk beter op zijn Holton, maar toen was ie ook nog een stuk jonger.
Nog een reden waarom ik Monette wilde spelen is dat ik erg van trompet spelen houdt. Ik hoop dit nog heel lang te mogen doen. Monette schrijft voor dat je zonder spanningen in je lijf zijn instrumenten moet bespelen. 99% van de trompettisten die voor het eerst bij hem aankomen spelen met te veel spanning. Dat kan ook niet anders want de instrumenten waarop zij speelden vragen daarom. Iemand die “even” op een Monette wat gaat pepperen zal merken dat het instrument niet meewerkt en dichtslaat. Ik heb het zelf getest met wat collega trompettisten… ook dit klopt weer. Monette schrijft dan ook Hatta Yoga voor om nog beter op zijn spullen te kunnen muciseren. Maar wat ik eigenlijk met dit stukje wil zeggen: spanningen in je lijf zijn niet goed. Op hogere leeftijd zal je daar eerder last van gaan krijgen. Ik hoop op de manier die Monette voorschrijft nog heel lang mijn hobby te kunnen uitoefenen… de tijd zal het leren.