trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bach, Kanstul of Schilke
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 06 mei 2024 10:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 dec 2001 23:13 
Offline

Geregistreerd: 13 dec 2001 23:04
Berichten: 3
Woonplaats: Schijf
Ik speel momenteel op een Bach trompet en ben aan het overwegen om een nieuw instrument te kopen. <p>Ik heb goede dingen gehoord over de kanstul 1500A met "copper bell", maar van de andere kant dat ik van bach niet naar kanstul moet gaan maar schilke???. <p>Is er toevallig iemand die met allebei of een van twee ervaring heeft.<p>Alvast bedankt.<br>Peter

_________________
Hobbiest


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 01:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29
Berichten: 190
Woonplaats: sittard
wat is er niet goed aan de Bach?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 09:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
Een Kanstul 1500A is een mooi instrument maar je moet er wel sterk voor zijn. Het is niet bepaald de makkelijkste toeter op de markt. <p>Ik weet niet wat voor muziek je speelt maar bijvoorbeeld voor een harmonie-orkest lijkt me een 1500A niet de beste optie. De dirigent zal er niet blij mee zijn want hij klinkt nogal heftig. De 1500A is meer bedoeld voor pop en big bands. <p>Het exemplaar waar ik op gespeeld heb zag er overigens niet geweldig uit. Ik weet niet of het exemplarisch was maar hij was niet echt netjes in elkaar gezet en de lak zat er ook niet mooi op. De twee stembuizen die je erbij krijgt maken niet zo heel veel verschil. De ene met de koperen plaat in het midden maakt de toon wat stabieler maar ook vlakker dan de "dunne" versie. <p>Vergeleken met een Schilke is de 1500A ongeveer 180 graden de andere kant uit. Het is maar wat je zoekt. <p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 10:17 
Offline

Geregistreerd: 13 dec 2001 23:04
Berichten: 3
Woonplaats: Schijf
Ik blaas voornamelijk fanfare muziek. Ik zoek voornamelijk naar betere klank. (Zoals vele waarschijnlijk). De Kanstul zou wat klank en stemming beter moeten zijn dan een Bach. Maar het valt niet mee om ergens test te blazen op een aantal modellen. Dit geldt trouwens ook voor Schilke. Ik ben me ervan bewust dat het prijsverschil tussen de twee aanzienlijk is.<p>Misschien zijn er winkels welke deze mogelijkheden bieden zonder er gelijk aan vast te hangen. En de klank moet natuurlijk ook passen binnen de sectie welke bina geheel uit Bach bestaat. (Stel dat mijn me nog steeds het beste bevalt......)<p>Als er iemand ideeen heeft..............

_________________
Hobbiest


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 dec 2001 10:41 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Om nou al jouw genoemde obstakels te vermijden kan ik je een bes trompet van Huv van Laar sterk aanbevelen. Je kunt bij hem in Margraten flink testen en vergelijken met andere merken. Hij heeft dan wel niet de Kanstull, maar die is sowieso niet echt populair meer. Naar mijn smaak heeft de Kanstull een te grote/wijde beker en te weinig draagkracht. Een Schilke is, in verhouding met de Van Laar veel duurder en dat kun je er niet aan af horen of zien. Voor trompet spelen in een fanfare orkest kan ik je die Hub van Laar trompet echt aanraden. Al veel mensen op dit forum zijn er zeer tevreden over. <br>Je moet het helemal zelf weten, maar waarom zou je veel meer betalen voor een trompet van een bekend merk, terwijl je voor minder een hollands handgemaakt kwaliteits produkt hebt.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.