trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Welke trompet ?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 16:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Welke trompet ?
BerichtGeplaatst: 10 jan 2021 22:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Kees, ik heb de perfecte trompet voor je in de aanbieding. Stuur me effe een berichtje dan komen we er wel uit okee


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Welke trompet ?
BerichtGeplaatst: 15 jan 2021 11:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
Ik heb overleg gehad met Harry vd Brug, maar gezien Corona, is het geen mogelijkheid om op kortere termijn te testen. Daarnaast is het ook zo dat de trompet die het wordt toch besteld moet worden. De mogelijkheid van retourneren is daarom ook wezenlijk. Om die redenen heb ik er een besteld bij Thomann die voldoet aan mijn wensen :

https://www.thomann.de/nl/carol_brass_c ... m_bb_l.htm

Ik heb na ontvangst een maand tijd om uit te vinden of het bevalt, en zo niet kan hij terug. Maar ik zal hier rapporteren over mijn bevindingen.

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Welke trompet ?
BerichtGeplaatst: 21 jan 2021 15:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2007 16:18
Berichten: 155
Woonplaats: Eindhoven
De trompet is binnen. Goed gebouwd en afgewerkt en ziet er mooi uit. Mooie koffer bij, extra stembocht, olie poetsdoekje, doosje vet, extra domme ventieldopje. Helemaal ok. De ventielen lopen soepel., maar hebben zoals bij veel nieuwe instrumenten even een inloop (of slijt-)periode. Ook ok;

De eerste indrukken bij het spelen zijn veelbelovend. Ik heb een tijdje niet gespeeld, en hoe het mengt in een orkest blijft nog wel even ongewis. In de hoogte makkelijk en hij blijft open, in het laag ook (ik speel wel op een groot mondstuk, yam 17GP). De reversed inloopbuis werkt dus zeker mee. De roodkoperen beker zorgt mede voor een wat aangenamer klank.

Kortom kwaliteit voor een zacht prijsje, zeker de moeite om mee te nemen in de vergelijking als je een trompet zoekt. Maar ik weet het, instrument, mondstuk en bespeler vormen een geheel wat gecompliceerd in elkaar zit. Dus goed dat er vele mogelijkheden zijn !!

_________________
zondr lelijk bestaat geen mooi


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Welke trompet ?
BerichtGeplaatst: 22 jan 2021 08:33 
Offline

Geregistreerd: 24 nov 2019 11:35
Berichten: 51
Kees de Leeuw schreef:
De trompet is binnen. Goed gebouwd en afgewerkt en ziet er mooi uit. Mooie koffer bij, extra stembocht, olie poetsdoekje, doosje vet, extra domme ventieldopje. Helemaal ok. De ventielen lopen soepel., maar hebben zoals bij veel nieuwe instrumenten even een inloop (of slijt-)periode. Ook ok;

De eerste indrukken bij het spelen zijn veelbelovend. Ik heb een tijdje niet gespeeld, en hoe het mengt in een orkest blijft nog wel even ongewis. In de hoogte makkelijk en hij blijft open, in het laag ook (ik speel wel op een groot mondstuk, yam 17GP). De reversed inloopbuis werkt dus zeker mee. De roodkoperen beker zorgt mede voor een wat aangenamer klank.

Kortom kwaliteit voor een zacht prijsje, zeker de moeite om mee te nemen in de vergelijking als je een trompet zoekt. Maar ik weet het, instrument, mondstuk en bespeler vormen een geheel wat gecompliceerd in elkaar zit. Dus goed dat er vele mogelijkheden zijn !!
Veel plezier ermee!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Welke trompet ?
BerichtGeplaatst: 22 jan 2021 11:57 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 217
Succes ermee !

Ik gebruik een 16GP, zitten we ongeveer in hetzelfde segment.

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.