trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Adams update
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 10:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Adams update
BerichtGeplaatst: 20 feb 2019 19:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
Omdat er toch af en toe vragen langskomen, en ik niet meer alles lees tegenwoordig, even een verslagje van mijn middag bij Adams vandaag.

Ik ging vooral bijkletsen met Miel, en terloops eens kijken of er nog nieuws was. Dat was er voor mij zeker, ik had namelijk nog niet op de vernieuwde A2 gespeeld, een trompet voor de klassieke markt die een beetje vergelijkbaar is met een Bach 37/Yamaha 8335.

De A2 is een eenvoudig, traditioneel uitziende trompet, geen rare toestanden: ML, messing beker, body van messing met op de gebruikelijke plekken nieuwzilver (Nickel Silver): de buitenkant van de pompen en - iets minder gebruikelijk - de bovenkant van het ventielhuis. Het ventielhuis is aan de onderkant iets langer dan bij een A10, en daardoor vind ik de grip iets fijner. Mijn eigen A10 heeft iets zwaardere doppen, dus dat heeft op de grip bijna hetzelfde effect.

Ik vind de A2 erg fijn spelen, met iets meer weerstand dan ik prettig vind (daarom speel ik ook een A10) en veel controle in het hoge register, waar de klank ook, misschien wel daardoor, niet snel schreeuwerig wordt. Het kan wel opengaan en snijden, met het goede mondstuk, maar het gebeurt gewoon wat later dan bij een A10 of A3. Verder is de klank iets lichter, maar wel heel egaal en vooral rijk, het instrument resoneert én stemt erg goed.

Ik vind het een erg goede aanvulling op hun programma. Hoewel ik zelf niet voor dit model zou kiezen, denk ik wel dat deze heel populair kan worden. De A1 is aan de "strakke" kant: veel weerstand, veel controle, voelt kleiner dan hij is. De A3 klinkt helderder, speelt erg licht, een klein beetje richting een Schilke - ik denk B1 of B5, maar daarvoor weet ik er te weinig van. De A4 is een grote jazztoeter, de A5 een Benge-achtige leadtrompet, de A6 een Connstellation-achtige, de A7 een erg grote klassiek klinkende trompet, de A8 een heel speciale A4, de A9 een Committee-achtige en de A10 een allrounder, maar dan iets donkerder klinkend, en redelijk spectaculair in het hoge register.

Verder is er nieuws van het instapper-front, maar daarover later meer.

Tot slot heb ik nog even op de prologue en de marching-trompet gespeeld. Die lijken wat mij betreft veel op elkaar, misschien zijn ze wel hetzelfde, dat heb ik Miel niet gevraagd. Ik vind het voor dat geld erg fijne trompetjes, ze hebben ook al die eigenschap die ik in Adams trompetten zo waardeer: de extreem goede en open resonantie.

In ieder geval raad ik iedereen die iets zoekt in het "middle of the road"-spectrum aan de A10, A3 en zeker nu ook A2 niet over te slaan.

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Adams update
BerichtGeplaatst: 22 feb 2019 08:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Top Roel! Fijn verslagje, altijd leuk om iets van je te vernemen :)

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Adams update
BerichtGeplaatst: 28 feb 2019 10:44 
Offline

Geregistreerd: 02 jan 2005 15:54
Berichten: 125
Woonplaats: Middelburg
Hoi Roel,

In januari was ik bij Adams om de trompetmodellen te testen. De A2 en A10 vond ik ook heel fijn, maar uiteindelijk heb ik een A7 gekocht, verzilverd, met 0.45 mm sterling zilveren beker. In de standaard uitvoering sprak de A7 me minder aan dan de A2 en A10, maar met deze beker was ik meteen verkocht. Wat een trompet!

Ik kan iedereen van harte aanbevelen om er een dagje voor uit te trekken om alle modellen eens te testen, zeker ook in verschillende uitvoeringen. Zeer de moeite waard!

Groetjes,

Ko


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Adams update
BerichtGeplaatst: 28 jul 2019 11:12 
Offline

Geregistreerd: 19 aug 2014 19:32
Berichten: 28
Mooi Roel,
bedankt voor je update.
Speel alweer bijna 2 jaar op de A10, gelakt 0.50. Vind hem prettig spelen maar jij hebt de tweede steun weg laten halen. Veel verschil qua klank of aanspelen?
Ik weet dat het persoonlijk is maar op wat voor mondstuk speel jij op je A10? Ik ben benieuwd naar de uitstraling van jou A10. Foto?
Hoofdzakelijk speel ik in een coverband, versterkt, maar in brassband/ streetparade jazz gaat de A10 ook wel lekker. 8) :D

_________________
Adams A10 custom.
King Liberty (vintage) 1940.
Bob Reeves 43M692SL
GR 67Z*
Vincent Bach Corp. 1.5C


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Adams update
BerichtGeplaatst: 07 aug 2019 11:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1167
Hoi Vico,

Het weglaten van de steun maakt dat we weerstand iets lager wordt, en in theorie de controle iets moeilijker. Inmiddels heeft Miel een A4LT-stembuis voor mijn A10 gemaakt, en daar speel ik alweer bijna drie maanden naar grote tevredenheid op. Deze stembuis is zonder steun, dus nu zijn er helemaal geen steunen meer. Op de een of andere manier werkt dit voor mij erg goed; vooral het hoge register is opener - soms zelf spectaculair - en de klank wat gemakkelijker te kleuren naar donker, wollig.

Ik speel op een Donat 165 LEAD als ik pop of bigband-lead speel, en een Spiri 3C+3 voor alle andere dingen.

Ik zal eens kijken of ik binnen kort wat foto's hier plaats, ben daar niet zo'n held in.

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Adams update
BerichtGeplaatst: 07 aug 2019 21:39 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Deze site host bij mijn weten geen fotos. Dus moet je via Picasa of zoiets een album aanmaken, en die hierheen linken.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.