trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Carol Brass --- Nu nog een wondertompet?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 00:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Carol Brass --- Nu nog een wondertompet?
BerichtGeplaatst: 26 maart 2019 09:20 
Offline

Geregistreerd: 30 jul 2012 08:54
Berichten: 12
Na een paar keer op een CB trompet te hebben gespeeld was ik best onder de indruk van de toeters. Zeker de afwerking en stemming/klank zijn mooi.

Ik heb eerste week januari dus afgesproken met Harry in Leeuwarden (atelier Sollie) waar hij zijn toeters inmiddels heeft staan.

Het voordeel van CB is, mijns inziens, dat je van alles kan proberen en vergelijken en dan een gedegen keuze kan maken. Er zijn zware en lichte toeters, allerhande verschillende materialen (yellow brass, gold brass, leadpipe in sterling zilver (waarmee je echt het kalk van de muren kan blazen), brons, redbrass, noem maar op.

Na alles getest te hebben is het voor mij een Dutch jazz standaard trompet geworden, met goldbrass beker (geluid is wat ronder dan yellowbrass) en goldbrass leadpipe. Dikke Monette style ventieldoppen erbij om het plaatje af te maken. Deze lichtgewicht toeter vond ik echt fantastisch spelen!

En dan de looks. keuze uit allerlei finishes, lak, zilver, raw brass, satijn geschuurd, zware ventoeldoppen, lichte doppen....

Enige nadeel van zelf samentellen is in mijn beleving dat de levertijd dus 3 maanden bedraagt. Nog een week of 2 en dan kan ik hem ophalen.

Als je bedenkt dat deze trompet (voor mij) minstens zo lekker speelt als mijn oude Getzen custom en dat voor minder dan de helft van de prijs dan de Getzen kost, ben ik echt wel om!

Kortom, ga gewoon eens proberen als je twijfelt. Het blijft een persoonlijke voorkeur, een trompet, en bij CB kan je alle voorkeuren bij elkaar gooien. Voor een meer dan nette prijs!

Als ik de toeter een paar maanden in bezit heb zal ik een review posten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Carol Brass --- Nu nog een wondertompet?
BerichtGeplaatst: 23 feb 2020 17:40 
Offline

Geregistreerd: 23 feb 2020 15:01
Berichten: 2
Ik speel al drie jaar op carol brass en naar grote tevredenheid.
Ik vind ze zelf beter dan de Yamaha’s maar dat is natuurlijk voor iedereen anders


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Carol Brass --- Nu nog een wondertompet?
BerichtGeplaatst: 23 feb 2020 22:25 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 217
Ik verwacht in maart '20 de Carol Brass Dutch Jazz Bastard Trompet met gebogen beker.

De CarolBrass Dutch Jazz Standard Cornet die ik nu ruim een jaar bespeel, bevalt mij beter dan Yamaha's 2330 en 6330. Qua gewicht en bespeelbaarheid in het hogere register.

Ook de pocket trompetten die ik in Leeuwarden bespeeld heb bevielen mij zeer goed, maar voegen t.o.v. de cornet niet veel toe. Wel een oplossing als je veel op reis bent.

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Carol Brass --- Nu nog een wondertompet?
BerichtGeplaatst: 25 feb 2020 23:12 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Deze CB lijkt me gaaf:

https://carolshop.eu/nl/trompetten/67-c ... k_compleet

:mrgreen: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Carol Brass --- Nu nog een wondertompet?
BerichtGeplaatst: 10 apr 2020 10:11 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Ik heb een leuke CB CTR5200 YLT gevonden: https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en- ... b9c5b7a618

Hoe zou zo'n trompet spelen ten opzichte van een Yamaha YTR5335?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Carol Brass --- Nu nog een wondertompet?
BerichtGeplaatst: 10 apr 2020 19:37 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 217
Zie ook mijn post van 23/02/20: Voor zo'n bedrag zou ik deze kopen als ik iets anders wilde.Ben je niet aan verkocht. Goldbrass is duurzamer, heavy caps heb ik bij mijn CB 3850 eraf gehaald. Ik heb er niets mee en gebruik de lichte caps. Meerdere slides is leuk om uit te proberen.
Mijn CB 3850 bevalt beter dan eerdere 2330 en 6330 Yamaha cornetten. Vooral boven de notenbalk. Bij de CB heb ik gekozen voor een 5,25" = 133 mm. beker en ervaar dit als opener. Yamaha heeft 120 of 123 mm.

Anderzijds zal ik mijn Yamaha 8310ZS Bobby Shew trompet niet snel weg doen maar die heeft ook weer een grotere,127 mm., beker. Ideaal bij BigBand en Jazz maar minder bij HaFa. Alhoewel Frits Damrow er destijds bij het concertgebouworkest ook op speelde... Na een clinic bij hem heb ik ervoor gekozen.

Kortom: Gewoon uitproberen ieder persoon heeft zijn eigen voorkeuren.

Anders na corona eens de diverse CB modellen uitproberen in Leeuwarden bij atelier Sollie. (Momenteel even niet mogelijk).

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Laatst bijgewerkt door jans01 op 04 aug 2020 22:00, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Carol Brass --- Nu nog een wondertompet?
BerichtGeplaatst: 10 apr 2020 19:45 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 217
Quote: "Ik verwacht in maart '20 de Carol Brass Dutch Jazz Bastard Trompet met gebogen beker".

2 Weken geleden gearriveerd in Nederland, ondanks Corona, just in time.

Helaas 1 minpuntje: Ze waren vergeten de beker te buigen.....Nieuwe bestelling gedaan en krijg voorkeursbehandeling bij de fabricage. Momenteel minder erg i.v.m. alle geannuleerde optredens de komende tijd.

Er zijn ergere dingen in de wereld op dit moment, ben maar een amateur en hoef er gelukkig niet van te leven. Maar het wordt onderhand wel saai zonder repetities en optredens!

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Carol Brass --- Nu nog een wondertompet?
BerichtGeplaatst: 13 jun 2020 21:57 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 217
"Citaat Koppenol": Ik speel al drie jaar op Carol Brass en naar grote tevredenheid.
Ik vind ze zelf beter dan de Yamaha’s maar dat is natuurlijk voor iedereen anders'"

Eens met bovenstaande, maar ik zag dat jij ze te koop hebt staan op Marktplaats.
Na 3 jaren weer eens iets anders ?

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Laatst bijgewerkt door jans01 op 13 jun 2020 22:14, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.