trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Stewart Ellis SE2400-L President
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 20:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 14:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
henk10 schreef:
Nee, we zeggen hetzelfde.
Een echt goede Connstellation is een prima prima toeter, een Olds is m.i. weinig bijzonders. De amerikaanse merken hebben legendarische types (of gehad).
Ik zeg alleen, maak het niet mooier dan het is, gewoon is ook goed. We moeten niet doen alsof elke King, Martin of Olds een superbe instrument is.
Er is niks mis met fanfare of fanfaretoeters. De algemene kwaliteit van gemiddelde trompetten is gewoon ruim voldoende en ik denk in de veel gevallen beter dan degene die erop speelt.
Wil je iets bijzonders, zoek en koop iets bijzonders.
Mijn stelling is dat je onder de 700 euro een gewoon goed instrument kunt kopen waar je jaren op kunt spelen met grote vreugde.
Maar geen legendarisch bijzonders, dat hoeft ook helemaal niet.


We zeggen helemaal niet hetzelfde.
Jij beweert dat Amerikanen niet meer zijn dan 'mainstream' toeters, en fanfaretoeters (leg nu gewoon eens uit wat je bedoelt). En dat is gewoon niet waar.

Maar dat heeft Delano boven mij al duidelijk gemaakt.

En niemand hier doet alsof elke King, Martin of Olds een supertoeter is. Ik beweer wel dat MIJN Olds een supertoeter is. Gewoon, omdat hij super speelt, omdat ik er alle kanten mee op kan.

Je opmerking over kwaliteit van spelers en instrument, is natuurlijk een schot in eigen doel. James Stamp zei al: it's the man behind the gun. Maar dat wil niet zeggen dat ik (zeker omdat het mijn beroep is, maar ook als het mijn beroep niet zou zijn) niet het prettigst instrument mag uitzoeken. En daar een prijs voor mag neer leggen die ik realistisch vind. Waarom zou dat maar gelimiteerd mogen zijn aan die 700 euro van jou? Waarom niet 7000 euro. Of 50? Op basis waarvan trek jij die grens?

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 14:26 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Een Olds weinig bijzonders?
Ik zou het top vinden als ik hier een kastje vol had liggen met in topconditie verkerende Super Recordings, Recordings, Mendezzen, een verdwaalde Opera en een paar Supers. Kan ik de rest van mijn leven van op vakantie (en ik ga altijd LANG op vakantie).
Al een tijdje ben ik stiekem op zoek naar een Mendez (omdat ik naast mijn 2 Lb toeters ook wel eens een goede ML wil) maar omdat ik zo stronte eigenwijs ben wil ik die natuurlijk weer in NOS conditie voor weinig geld. Nu komt er wel eens zo eentje langs maar dat is dan weer op ebay.co.uk of ebay.com en dat maakt het dan weer wat ingewikkeld hem te proberen.
Misschien toch Albert Belgers eens aan zijn kop gaan zeuren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 16:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
henk10 schreef:
Een echt goede Connstellation is een prima prima toeter


Misschien voor jou, maar niet voor mij. Ik kan helemaal niks met een Connstellation. Niet met een goeie, niet met een mindere. Ik heb niks met toeters met een grote beker, daar moet ik veel te hard op werken.

henk10 schreef:
We moeten niet doen alsof elke King, Martin of Olds een superbe instrument is.


O, maar dat doen we ook niet. En ik zeker niet. In het kader 'Proeft alles, behoudt 't goede' heb ik heel wat gekocht en weer verkocht. Daar zaten hele goeie toeters tussen, maar ook kwalitatief mindere. Geeft ook niet.
En wat zijn goede toeters. Gaat 't dan om de degelijkheid? Dan zijn de vintage Amerikaanse instrumenten bijna allemaal superbe: Ik vind 't nogal wat, een Getzen Deluxe van eind jaren 50 waar de tuin mee omgespit is en de ventielen gaan nog steeds als een malle, of een King Super 20 uit 1949 zonder ook maar 1 spoortje van red rot. Ik zit nu met een Conn 22B uit 1924 op m'n schoot met ventielen die nog 100% compressie hebben enz enz. Okee, dat zijn dan 3 pro horns, maar ik kocht voor een vriend z'n dochtertje een Selmer USA Signet studie instrument van begin '70 die technisch ook nog jaaaaren mee kan. Bovendien speelde die toeter ook nog 's super.
Of bedoel je met superbe de bespeelbaarheid? Dan wordt 't een ander verhaal, zie 't voorbeeldje van de Connstellation.
Signor Simon heeft goeie herinneringen aan zijn gewezen Holton Al Hirt Special, een instrument dat ik goed ken omdat ik zijn toeter ooit heb bezeten. Dus weet ik ongeveer waar hij naar op zoek is: Een instrument met een heldere trompetklank (dus niet met een grote beker) eentje die niet te veel lucht nodig heeft om aan te springen (dus geen toeters met ML of L boring in combinatie met een grote beker). Nou, dan vallen een heel stel toeters af en blijven er uit 't lijstje van Lucien een paar over: De Getzen 300 en de Jupiter 410. Inderdaad, leerlinginstrumenten die makkelijk spelen en helder klinken. Dus zeker niet die Courtois Delmotte met z'n L boring en knol van een beker, hoe mooi dat instrument ook mag wezen voor de € 700 die ervoor gevraagd wordt.


henk10 schreef:
Er is niks mis met fanfare of fanfaretoeters.


Ligt er een aan van welke fanfare ze afkomstig zijn.... Hier op de kast staat een Schenkelaars Amerikaanse cornet, nou, dat is zo'n kutding, dat gun ik niemand hoor :D Da's mijn oude fanfare toeter uit de 70's


henk10 schreef:
Wil je iets bijzonders, zoek en koop iets bijzonders.
Mijn stelling is dat je onder de 700 euro een gewoon goed instrument kunt kopen waar je jaren op kunt spelen met grote vreugde.
Maar geen legendarisch bijzonders, dat hoeft ook helemaal niet.


Ik heb aan Antoni Hopmann, hier op dit forum aktief een Buescher True Tone Aristocrat Custom Made verkocht. Voor nog geen € 400,- en dat is echt iets bijzonders dus 't kan heus wel. Maar dan moet je geduld hebben. Of mazzel.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 17:00 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Ooit eens de kans gehad bij cornetfreak in Bussum op allerlei Constellations te mogen spelen. Die 38B met die grote beker was ook niks voor mij. Maar de 36B, tsjonge, wat een zwaar onderschatte wereldtoeter. Kon hem toen voor een relatief schijtprijsje kopen maar had de guts niet omdat ik net een cornet gekocht had.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 08 mei 2012 19:37 
Offline

Geregistreerd: 07 mei 2012 21:41
Berichten: 5
Kijk, ieder z'n meug, ik houd van een zware grote toeter.
En niet iedereen.

veel plezier nog


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 09 mei 2012 08:46 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Wat vinden jullie trouwens van de King Legend op "mijn" lijstje? Heeft geen verstelbare ring maar lijkt me wel een goede. Of niet?

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 09 mei 2012 12:14 
Offline

Geregistreerd: 05 mei 2012 18:36
Berichten: 69
Kan hier zonder al te veel moeite (betalen moet natuurlijk wel) aan een nieuwe Kunhl&Hoyer Sella 11521 komen voor rond de 800. Ziet er heel mooi uit en klinkt goed op www.thomann.de
Is leverbaar via www.musicstore.com en die hebben een Portugese nederzetting in Lissabon en die leveren in principe alles.
Breek me de embouchure niet open over zendingen van NL naar hier. Als je nog geen niet overspannen bent, wordt je het geheid. Daarbij komt dat ik liever niet iets ongezien koop. En even op en neer voor een toeter is ook zo wat.
Die K&H is natuurlijk Duits en ik heb wel goeie ervaringen met Duitse spullen.
Zo rijdt 'n BMW F650 ook geweldig, want die huur ik wel eens voor een middagje. Maar dit is zwaar beside the point.
Wie kan dit instrument een beetje duiden misschien. Bij voorbaat dank. BrgdS


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stewart Ellis SE2400-L President
BerichtGeplaatst: 09 mei 2012 13:21 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Niet op gespeeld, maar ze worden goed beoordeeld, ook op trumpetmaster.com.

De B&S (ook Duits) krijgt ook hele goede beoordelingen.

Ik keek trouwens op die Portugese sites. Gerenommeerde tweedehandse trompetten zijn daar best duur. Duurder dan Nederland en wij zijn ook niet de goedkoopste.

Mooie specs en in die prijsklasse de enige met die specs bij Thomann.de

Meer kan ik niet zeggen.

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 121 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.