trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompetbeurs in Frankfurt
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 23:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: uitje ?!!
BerichtGeplaatst: 04 feb 2003 12:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48
Berichten: 772
Woonplaats: Rijswijk
trumpetparty 2003 18 mei , kleine engel Lisse ( reserveren is wel handig !!)

www.musicallin.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: frankfurt Calicchio
BerichtGeplaatst: 24 feb 2003 08:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48
Berichten: 772
Woonplaats: Rijswijk
wegens omstandigheden, kunnen de nieuwe modellen niet worden gepresenteerd op Frankfurt.

Tijdens de trumpetparty op 18 mei in Lisse, zal de nieuwe lijn worden gepresenteerd. Door Mr. John Duda en Mr. Chuck Findley !! ( ondervoorbehoud)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2003 13:04 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Op de site van Hans (mister Brassimport) kun je een leuk en informatief verslagje vinden.
http://www.brassimport.nl

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: MESSE
BerichtGeplaatst: 10 maart 2003 13:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2002 10:48
Berichten: 772
Woonplaats: Rijswijk
Ik vond het erg tegenvallen. Mijn interesse gaat vooral uit naar het koper en ik heb niet veel nieuws/bijzonders kunnen vinden. Alle kleine bijzondere merken waren er niet, behalve Inderbinnen. Alle grote jongens waren er natuurlijk, maar Yamaha stond bv. niet in de blaashal (hal 6) Calicchio ontbrak, maar dat proberen we volgend jaar goed te doen.

Boosey and Hawkes is niet meer dat heet nu The Music Group.

Eigenlijk was er niet iets nieuws te vinden, dan wat een goede speciaalzaak zou moeten hebben.

Jammer dus, je merkt de laatste jaren dat de blaas terugloopt ( weinig jeugd, en steeds minder producenten ) behalve de Chineesen dan, daar barst het van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 maart 2003 19:32 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2002 09:24
Berichten: 114
Woonplaats: Langdorp, België
Weet niet of iemand het gezien heeft,

In hal drie, bij de stand van Pro-tec stond een instrumentenbouwer. Ik heb een paar van zijn instrumenten uitgeprobeerd, en ik moet zeggen, ze waren echt fantastisch... Ik weet niet meer wie het was, ik denk Straub... Echt de moeite
Hebben jullie die high-blower gehoord bij inderbinen? jongens jongens... die kerel begon pas bij C3 en ging nog VEEEEL hoger... Ik hoorde hem 's morgens al bij het binnenkomen, en 's avonds was hij nog bezig... Showbeest! :wink:
Voor de rest wat leuke Stomvi's maar dat was het zo ongeveer...
Wat vonden jullie de moeite?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2003 14:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Ik ben heen geweest met wat lui van de vereniging. 'k was er nog nooit geweest, het viel mij beslist niet tegen. Ik ken (in Nederland) geen speciaalzaak waar ze dat allemaal bij elkaar hebben. We hebben vooral naar de piccolo's gekeken.
Opvallend was ook het verschillende beleid bij de stands om een instrument te proberen. Bij de een kon je gewoon wat pakken en spelen, bij de ander moest je erom vragen en moest je in een hokje spelen (om over Yamaha nog maar te zwijgen - met een silent brass erin!! Tja, zo krijg je nooit een goede indruk). Bovendien stonden die hokjes bij de 'populaire' merken vol met kinderen die zo hard mogelijk aan 't tetteren waren.
Weinig mensen bij de Bach stand gezien, ach die kun je op zich overal wel vinden, natuurlijk. De piccolo (ze hadden maar één staan) was in het lage register verschrikkelijk vals. De moeite waard vonden wij ook Stomvi. De Bb-en met een mooie klank, makkelijk aanspreekbaar, en een hele goede prijs. Piccolo ook super (ik persoonlijk vond Scherzer nog beter) en ook wat betreft prijs.
Die van Yamaha vond ik niet zo, waarbij de 9820c (met klep op 3e slide), niet handig was én niet lekker speelde. 6810 was beter.
Die Inderbinen hadden op zich wel een stevige toon, maar vielen mij zwaar tegen voor een prijs van 5800 EUR! Bovendien zien ze der niet uit.
Dan had ik liever Taylor, die mooi waren én lekker speelde, waarbij je er wel een heavyweight mondstuk moest opzetten om er een beetje klank op te krijgen.
Nou, kortom heel leuk om een keer te kijken, én om andere trompettisten te horen, ja die highblower heb ik ook de hele dag gehoord, maar dat is maar een enkeling natuurlijk, de meeste mensen hebben toch nog knap problemen om er wat uit te knallen, die Duitsers helemaal...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2003 15:41 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2002 09:24
Berichten: 114
Woonplaats: Langdorp, België
Ja klopt, het uitproberen ging er bij de verschillende merken nogal verschillend aan toe... Ik hield ook wel van de Stomvi's, zeker ook dat F-instrument met verwisselbare beker vond ik ronduit fantastisch...Wat wel grappig was, zondag was ik op de stomvistand wat aan het uitproberen, en er was helemaal niemand te zien van Stomvi, het lag daar vol mondstukken, gewoon voor het oprapen, had ik nu een slecht karakter gehad, had ik dat prachtige F-ding gewoon meegenomen, niemand had het gezien!
Ook die nieuwe Vintage-flügel bij conn kon me wel bekoren, mooie klank en ziet er wel ok uit! Bij bach heb ik maar even haltgehouden, ik had geen zin om tussen de kindjes in een hokje te gaan staan, en inderdaad deze instrumenten zijn zo al goed uit te proberen dus...
Yamaha vond ik inderdaad nog het zieligst van allemaal, ik heb zelfs niets geprobeerd... Ik heb naast een strad en een schilke ook een yamaha 6310ZS, en had voor de grap er eens eentje vastgenomen, ik herkende mijn eigen instrument niet... Nee die silentbrass dingen zijn mijn dada niet, en ik vraag me af hoe je in godsnaam een juist beeld kunt krijgen van een trompet met zo een spul erin!
Inderbinen, inderdaad ziet er niet uit, je zou zeggen dat voor zo'n prijs de afwerking wel wat beter mocht... maar klinken doen ze wel, die toeters, net als die taylors... Ook even geprobeerd, jongens wat zwaar, niets om uren op te spelen! Wel een vriendelijk man!
Ik was ook vertrokken met het idee om (in alle illegaliteit) een nieuwe gigbag mee te brengen voor drie/vier trompetten, niets dus... Pro-tec had een fantastisch nieuw lederen exemplaar, maar verkocht niet, ik had nog een ander indiaas merk gezien, toen ik 'smorgens prijs vroeg, verkochten ze niet en 's avonds zei ze dat alles verkocht was... rare mensen die Indiërs...
Enfin, ik heb me kunnen amuseren, veel toffe dingen gezien - geprobeerd...
Laten we in elk geval volgend jaar met een groep van trompet.nl even ginder afspreken, lijkt me veel leuker dan een solo-uitstap, hoewel je zo wel gewoon je zin kan doen :wink:

See you guys


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.