trompet.nl > forum > Toon onderwerp - rook je?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 16:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

rook polletje
ja en denk nog niet aan stoppen 9%  9%  [ 8 ]
ja en denk wel aan stoppen 12%  12%  [ 11 ]
nee, nooit gedaan 63%  63%  [ 59 ]
nee, ben gestopt 16%  16%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 93
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2006 08:29 
Offline

Geregistreerd: 23 feb 2006 15:12
Berichten: 19
Berend, mooie woorden! Ben het helemaal met je eens dat je zegt dat het roken een sterke drugs is!

Maar....hoe sterk je ook beinvloed wordt door je omgeving...hoe graag je er ook bij wilt horen....je bent altijd nog ZELF degene die er mee is begonnen als je gaat roken...en je bent ook ZELF degene geweest die er verslaafd aan is geraakt...
En dat het moeilijk is om te stoppen na een lange verslavende periode...das begrijpelijk en heel logisch...

Ik ben van mening...als je ECHT iets wilt...dan kun je het!!! Dat is niet alleen met het roken zo...dat is met alles in het leven zo...

Maar goed....ik heb gewoon een hele sterke mening als het om roken gaat....en dat komt mede door wat ik in mijn omgeving heb meegemaakt....en dat er heel veel naieve rokers rondlopen op deze aardbol.....

_________________
www.togido.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2006 08:52 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
Heel herkenbaar Berend, ik ben als ik het goed inschat een generatie-genoot van je en de beelden die je oproept uit die tijd zijn correct. Ik ben dan een van die "bofkonten" zoals jij dat noemt die er niet aan is begonnen.
In een van mijn eerdere reakties bracht ik al naar voren dat ik het verschrikkelijk zou vinden als mijn lijf (lees: de behoefte aan een de sigaret) mij zou dwingen tijdens een pauze van een of ander evenement naar buiten te moeten rennen teneinde maar zo snel mogelijk een sigaret op te kunnen steken, of tijdens een diner te moeten kijken of de anderen al opschieten , zodat je zo snel mogelijk weer kunt paffen, zoals jij naar voren bracht.
Het was juist deze reden dat een muzikale vriendin van mij het kon opbrengen na een jaar of 20 te stopppen: het feit dat ze niet meer de baas over zichzelf was kon ze niet meer verdragen. Als je dat eenmaal een keer goed voor ogen hebt blijkt het veelal wel te kunnen lukken.
Ik ben en blijf anti-roken maar behoor zeker niet tot de "anti-rook maffia". Blijft voor mij ieders eigen verantwoordelijkheid, met die aantekening dat meeroken ook schadelijk blijkt
te zijn en dat daar dus terdege rekening mee moet worden gehouden.

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2006 09:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
ik vind dat geklets over schadelijk maar irritant, want:
auto's ( die ik zelf uit principe niet rijd ) zijn ook schadelijk. Schadelijk voor de gezondheid ivm uitstoot van gassen, schadelijk voor jezelf als je weer eens uit alle macht snel snel thuis moet zijn en boemmmmm weer een kind doodgereden. Auto's stinken ook.....Heb ik ook in mijn omgeving hele nare ervaring mee gehad. Worden ook teveel bestuurd door naive mensen.

Maar goed daar zullen we het maar niet over hebben, want het onderwerp is roken.

Ik vind Berends post wel mooi, en ik wil hem graag aanvullen met een mooie quote: Als je jong bent WEET je veel, maar BEGRIJP je weinig

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2006 09:27 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
[quote="camel"]ik vind dat geklets over schadelijk maar irritant, want:
auto's ( die ik zelf uit principe niet rijd ) zijn ook schadelijk. Schadelijk voor de gezondheid ivm uitstoot van gassen, schadelijk voor jezelf als je weer eens uit alle macht snel snel thuis moet zijn en boemmmmm weer een kind doodgereden. Auto's stinken ook.....Heb ik ook in mijn omgeving hele nare ervaring mee gehad. Worden ook teveel bestuurd door naive mensen.

Jammer, Camel, dat je de discussie nu weer deze wending geeft.
Niet hopend dat er allerlei wetenschappelijke discussies op dit forum ontstaan wil ik nog het volgende inbrengen:
Roken vernietigt de "trilhaarfuncties" in de longen, met als gevolg de longen zich minder of helemaal niet meer ontdoen van schadelijke stoffen (o.a. de door jou bedoelde uitlaatgassen) en bacterien, met als gevolg dus veel meer kans op infecties en nadelige gevolgen van luchtvervuiling. Deze effecten zijn ook op meeroken van toepassing.
Dit laatste zal niet zo'n vaart lopen als je een keertje meerookt in een cafe o.i.d. maar wel als je er dagelijks op je werk etc mee te maken krijgt.
Dus hou het ff gezellig en geef mensen het recht om te roken als ze daar perse zin in hebben(ieders eigen verantwoordelijkheid heb ik al een paar keer gezegd) maar ook de plicht om mensen niet te laten meeroken als ze daar geen zin in hebben.

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2006 09:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
nee dat is niet jammer, ik trek een vergelijk. Ik mag dus geen opmerking maken over andermans overlast???

kom op zeg. Als mevrouwtje gerda hier met subjectieve argumenten mag gaan smijten, mag ik toch zeker aangeven wat ik walgelijk vind??
Bovendien gaat het vergelijk wel degelijk op. Uitlaatgassen zijn smerig en ze zijn vele malen vervuilender dan sigaretterook. En dat is ook mijn leefomgeving die (jullie) automobilisten zitten te verkwanselen.

Maar goed, we zijn niet allemaal Balkenende-achtige modelburgertjes, dus iedere gek zijn gebrek. Ooit zal er aan mijn gebrek iig een einde komen 8)

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2006 10:01 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2388
Woonplaats: Hoek van Holland
Begrijp me goed: ik zit hier de opmerkingen van gerda niet te verdedigen, dat zou van mij ook best wat genuanceerder mogen, hoewel denk ik toch met de beste bedoelingen gedaan.
Ik bedoel te zeggen dat ik het jammer vind dat als de discussie blijkbaar niet helemaal naar je zin verloopt je er andere dingen bij gaat slepen. Dat begint dus in jouw geval met ergernissen over auto's en straks krijgen we hier op het forum allerlei ergernissen, waar we wel heel veel voorbeelden van kunnen oproepen, om het meeroken van anderen te rechtvaardigen, en dat is nou net het laatste wat, dacht ik, hier aan de orde was.
Terug naar de bron, waar je in dit topic (heel interessant) mee begonnen was:
zijn er muzikanten die na het stoppen met roken hun prestaties zagen verbeteren?
dat vond ik vooral interessant toen je de discussie opstartte.

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2006 10:13 
Offline

Geregistreerd: 23 feb 2006 15:12
Berichten: 19
diederik schreef:
Begrijp me goed: ik zit hier de opmerkingen van gerda niet te verdedigen, dat zou van mij ook best wat genuanceerder mogen, hoewel denk ik toch met de beste bedoelingen gedaan.
.


Tja, genuanceerd of ongenuanceerd....je kunt maar beter duidelijk zijn toch?!
Iedereen heeft hier zijn of haar eigen mening over en iedereen mag die uiten.

Enneh...camel....mijn naam is gewoon Gerda hoor....! :wink:

_________________
www.togido.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 maart 2006 10:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47
Berichten: 971
Woonplaats: Welten, Heerlen
Veel rokers beoefenen een soort struisvogel-logica als er gerefereerd wordt aan de schadelijke gevolgen van roken voor de (volks-)gezondheid. Ook in mijn omgevong zie ik dat veel gebeuren, men sleept auto's en industrie erbij, en vergeet daarbij dat auto's en industrie geen overbodige genotsmiddelen zijn: ze dienen tot het gaande houden van deze maatschappij. Zonder auto's en industrie geen economie. Roken is puur en alleen een bezigheid ter opheffing van persoonlijke ontwenningsverschijnselen. De enige die er voldoening van heeft, is de roker zelf... Nou ja, voldoening, ik zie het meer als de poging tot bevrediging van een zelfgecreeerde behoefte. (Voormalige) rokers uit mijn omgeving zijn het daarin overigens met mij eens.

Wat betreft de connectie met trompetspelen: die is evident. Roken belemmert en verslechtert de longfunctie. Een jazztrompettist vertelde me laatst dat hij was gestopt met roken omdat hij op een large bore trompet was gaan spelen, en merkte dat hij niet genoeg lucht had. Zijn geluid is dramatisch verbeterd, alsook zijn bereik en uithoudingsvermogen.

_________________
www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.