trompet.nl > forum > Toon onderwerp - rook je?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 29 maart 2024 06:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende

rook polletje
ja en denk nog niet aan stoppen 9%  9%  [ 8 ]
ja en denk wel aan stoppen 12%  12%  [ 11 ]
nee, nooit gedaan 63%  63%  [ 59 ]
nee, ben gestopt 16%  16%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 93
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 16:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
camel schreef:
in wezen heb IK ook geen probleem.

Jawel, jouw probleem is dat je te veel in herhaling valt! :wink:

Verder ben ik het geloof ik helemaal met je eens! Als niet-roker!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 16:47 
Offline

Geregistreerd: 23 aug 2002 20:22
Berichten: 388
Woonplaats: zaandam
ik heb zoiets laat iedereen lekker in z;n waarden, en laat mij lekker een sigarettje roken als ik dat wil en behoefte aan heb....

ik rook ook niet als ik bij iemand thuis ben en er rookt daar niemand, of als ik ergens ben dan let ik ook wel op dat ik niet de rook uit adem in iemands gezicht, (wat sommige rokers wel doen!! :? )

_________________
<-- lekkerding hè

"Jazz: The Sound of surprise!"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 16:55 
Offline

Geregistreerd: 07 dec 2005 16:23
Berichten: 124
de meeste rokers die ik ken zijn trouwens erg sociaal moet ik wel zeggen. Ze vragen altijd netjes of ze mogen roken of niet. Vind ik trouwens een pluspunt kunnen andere mensen een voorbeeld aan nemen.

Maar als niet-roker sluit ik me bij de rokers aan :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 18:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 sep 2003 19:40
Berichten: 120
Woonplaats: Utrecht
Ik rook zelf wel, maar eigenlijk alleen als er mensen aanwezig zijn om gezellig mee te roken, dus niet in de huiskamer van een ander die niet rookt. En als ik echt eens zin in een peuk heb als ik ergens ben waar niet wordt gerookt, dan ga ik lekker even naar buiten...
En ja, ik weet ook wel dat het niet gezond is hoor :wink:

_________________
:|


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 19:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jan 2005 11:06
Berichten: 511
Ik heb het ook nooit gedaan en zal het hopelijk ook nooit doen. Roken vind ik echt ranzig. Maar wie wil roken moet dat vooral doen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 22:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 jul 2004 00:55
Berichten: 916
Woonplaats: hilversum
heb wel uit stoerigheid gerookt maar dat was snel over. Ik hou het maar bij de gezonde natuurlijke grasjes af en toe met zeer weinig shag. Enige hinderlijke aan rokers vind ik als je uit eten gaat en je bent nog niet klaar met eten dat ze je aan zitten te kijken van "schiet nou eens op met eten want we willen een peuk opsteken" en ze mogen van mij niet roken tijdens het eten, dat vind ik pas echt walgelijk.

_________________
jammerhout, blaaesen en ssuichgen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 23:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
ik zie het, ik heb een beetje te enthousiast op die muisknop zitten raggen, en ik kan hem ook niet meer verwijderen.

Naja, nu ben ik wel HEEL duidelijk geweest :oops: :P

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Berend
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 23:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 feb 2006 21:42
Berichten: 29
Woonplaats: Winsum
Als ik in Amerika woonde zou ik beginnen in de trend van :
"Hello, my name is Berend and I am a nicotine-addict!" Een iedereen op het forum zou dan scanderen:
"Hello Berend"
Maar ik woon in Nederland en zeg dus gewoon met mijn Noordelijke nuchterheid:
"Verd....., ik ben verslaafd!"

1968. Bedremmeld sta je daar dan, met je splinternieuwe leren schooltas, onwennig tussen lotgenoten. Verbaasd kijk je om je heen, al die 'grote' jongens en meisjes die lachend en zelfverzekerd in de pauze op het schoolplein staan te roken. Onbewust denk je (als je daar gevoelig voor bent - onzeker!) dat die sigaretten een ongekende toegevoegde waarde moeten hebben voor je algemene welzijn en zelfvertrouwen en voor je het weet doe je mee. Je vindt het eerst vies. En als dat de doorslag geeft dan stop je er weer mee (bofkont). Maar, zoals in mijn geval, ga je door, want je wil erbij horen, toch? En dus negeer je de natuurlijke alarmsignalen en rook je vanaf je dertiende levensjaar.
Eerst heb je het niet door. Je voelt je niet anders de eerste, laten we zeggen 10 to 15 jaar daarna. Je komt met sport goed mee, maatschappelijk is roken volledig geaccepteerd. Noem mij een film uit die tijd waar de held, voordat hij naar de eeuwige jachtvelden wordt gezonden, NIET een laatste sigaret krijgt aangeboden.
Maar dan kom je langzaam tot het besef, mede ingegeven door een ander maatschappelijk denken, dat roken eigenlijk absoluut niet goed is, in alle opzichten. En je denkt er aan om maar eens te stoppen. Vreemd genoeg gaan er dan nog eens plotseling 10 jaar voorbij, voordat je beseft, "shit ik ben verslaafd".

En daar ligt de kern van het probleem waarom stoppen met roken zo moeilijk is. Je MOET eerst tegen jezelf kunnen zeggen dat je verslaafd bent. Want dan pas kun je besluiten om niet meer verslaafd te willen zijn. Alle andere redenen om te stoppen met roken, hoe goed bedoeld ook, zijn voor 90 % gedoemd te mislukken. Ik noem: stoppen voor mijn vrouw; stoppen bij wijze van weddenschap; stoppen samen met vrienden op 1 januari; stoppen omdat het zoveel geld scheelt.
Al deze redenen hebben een ding gemeen; ze hebben een gedwongen karakter, waardoor je sneller in de situatie van zelfmedelijden kan terechtkomen en je het nicotine makkertje zult missen.

Ik rook nu weer na een periode van 6 jaar als niet-roker. Elke dag heb ik er nog spijt van dat ik weer begonnen ben. Maar ik kan mijzelf nog niet zover brengen dat ik tegen mijzelf kan zeggen: "Ik wil niet meer verslaafd zijn".

Ik ben niet anti-roken, maar ik beschouw mijzelf wel als een aso. Niet ten opzichte van mijn omgeving, want daar houd ik rekening mee. Maar een aso ten opzichte van mijzelf. Maar ook ten opzichte van mijn vrouw en kinderen, dat ik doelbewust aanstuur op een periode waarop ze het eerder dan bedoeld zonder mij moeten stellen, terwijl ik dat in principe elk moment ongedaan kan maken.
Zie je nu Gerda, hoe sterk zo'n drug genaamd sigaret kan zijn? Jij hebt de mazzel dat je nooit in de situatie bent gekomen om een sigaret op te steken, of, wanneer je dat wel hebt gedaan, het zo vies te vinden dat je er meteen weer mee stopte, niet gehinderd (mentaal) door je omgeving.

Wordt waarschijnlijk wel vervolgd.
Misschien kunnen we als rokers en potentiele niet-rokers, omdat we willen stoppen (en wie wil dat niet diep in zijn/haar hart) via dit medium elkaar stimuleren!

_________________
Zuiver vals spelen is moeilijk.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.