trompet.nl > forum > Toon onderwerp - rook je?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 20 apr 2024 05:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

rook polletje
ja en denk nog niet aan stoppen 9%  9%  [ 8 ]
ja en denk wel aan stoppen 12%  12%  [ 11 ]
nee, nooit gedaan 63%  63%  [ 59 ]
nee, ben gestopt 16%  16%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 93
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 08:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Gerda schreef:
Camel...heb je mij ooit horen zeggen dat ik DE MENSEN die roken walgelijk vind?? Nee dus...ik vind het ROKEN walgelijk, snappie!

Tja, ben idd heerlijk ogenuanceerd...maar ik had je gewaarschuwd... :wink:
Ben liever duidelijk, eerlijk en oprecht, dan dat ik er omheen lul....That's me...maar zo weten mensen wel precies wat ze aan je hebben!

En dat stoppen moeilijk is...tja...dat geloof ik wel, want het is en blijft een verslaving en die doorbreek je niet zomaar. Maar goed...ik heb er totaal geen medelijden mee hoor..want vertel me nou eens eerlijk CAMEL...je bent toch ook een bikkel geweest om uberhaupt verslaafd te RAKEN?!!! De eerste sigareten zijn goor...dat is een feit!! Maar ja...als je dan zo stoer bent om door te zetten tot het een verslaving wordt....dan moet je nu ook sterk zijn! Succes ermee!


eerste sigaretten, en sigaretten in het algemeen ZIJN niet goor, dat is maar een subjectief statement, en ergens ben ik daarvan niet onder de indruk.

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 08:33 
Offline

Geregistreerd: 23 feb 2006 15:12
Berichten: 19
Maakt niet uit verder...IK vind het wel goor!!

En dat je er niet van onder de indruk bent....no problem! IK heb geen verslaving....IK rook niet...IK probeer dus niet te stoppen...IK heb geen probleem...IK geef alleen mijn mening!

_________________
www.togido.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 08:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
Roken vind ik ook behoorlijk smerig. Maar ik vraag me af of roken voor een trompettist ook nuttig kan zijn:

We kennen allemaal de zgn isometrics, de potloodtruc of de lip expander. Volgens mij heeft een paar uur op een dag een sigaret tussen je lippen houden hetzelfde effect… :?

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 09:02 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2003 12:56
Berichten: 47
Woonplaats: Amelia, Italië
Sinds vorig jaar is hier in Italië het roken in alle openbare ruimtes verboden, inclusief restaurant en bars. En hoewel niet alle wetten hier heel strikt worden nageleefd, werkt dit verbod nu juist heel goed. Een verademing voor een niet-roker. (Onlangs in Nederland was het verschil weer duidelijk te merken!) Aardig bij-effect voor de volksgezondheid is dat de tabaksconsumptie hierdoor aanmerkelijk is gedaald.

_________________
Yamaha 8310Z


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 09:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Jaws schreef:
Roken vind ik ook behoorlijk smerig. Maar ik vraag me af of roken voor een trompettist ook nuttig kan zijn:

We kennen allemaal de zgn isometrics, de potloodtruc of de lip expander. Volgens mij heeft een paar uur op een dag een sigaret tussen je lippen houden hetzelfde effect… :?


Dan kan je beter van die dikke Cubanen gaan roken! :lol: :wink:

@Camel:
Ik ken een aantal mensen die ook zo'n laserbehandeling hebben gedaan en binnen een week zijn die allemaal weer begonnen met roken.
Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat je daar dus ook niet al te veel van moet verwachten!
Natuurlijk, ieder mens is verschillend, maar ik denk zelf dat stoppen met roken tussen je oren zit!
Als je echt WIL stoppen, dan KAN je het ook.
Ik hoop dat die laserstralen bij jou wel werken!

Succes!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 09:36 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2005 14:59
Berichten: 2593
Bas schreef:
Sinds vorig jaar is hier in Italië het roken in alle openbare ruimtes verboden, inclusief restaurant en bars. En hoewel niet alle wetten hier heel strikt worden nageleefd, werkt dit verbod nu juist heel goed. Een verademing voor een niet-roker. (Onlangs in Nederland was het verschil weer duidelijk te merken!) Aardig bij-effect voor de volksgezondheid is dat de tabaksconsumptie hierdoor aanmerkelijk is gedaald.


Gingen ze in belgie ook doen geloof ik?
Ik hoorde op de radio dat er weer zo'n ministertje mee bezig was.
Ik heb er geen erg in, laat maar komen.

_________________
Met een Van Laar is niets te zwaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 09:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 dec 2004 08:27
Berichten: 330
Woonplaats: Sas van Gent
Gerda schreef:
Maakt niet uit verder...IK vind het wel goor!!

En dat je er niet van onder de indruk bent....no problem! IK heb geen verslaving....IK rook niet...IK probeer dus niet te stoppen...IK heb geen probleem...IK geef alleen mijn mening!


Jij geen probleem?? ook geen te hoge bloeddruk :wink:

Olaf

_________________
"Practice, practice, practice until it all works correctly - by habit." - Claude Gordon

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 maart 2006 10:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 okt 2002 14:54
Berichten: 328
Woonplaats: Heerhugowaard
ben januari vorig jaar gestopt, dus nu zo'n jaar en 3 maanden. Bevalt prima. Ik rookte 30 sigaretten per dag (1 1/2 pakje). Het scheelt in iedergeval 180 euries in de maand. Das ook niet misselijk.
Het is nu zelfs zo dat ik t vreselijk vindt stinken. Ik zal nu echt niet meer "rook" kleren van de vorige dag aantrekken. BaH!!!
Bij ons thuis wordt nu ook niet gerookt en das heerlijk.

het kost moeite om te stoppen, maar weet je wat helpt? Elke dag die 6 euries apart leggen en na een tijdje iets leuks van doen als beloning voor jezelf. En met 180 euro per maand kun je met een paar maanden leuk op vakantie of zo.

Stoppen met roken moet je zelf willen en niet omdat de maatschappij dat wil, anders zal het nooit niet werken.

Ik ben idd ook wel effe 10 kg aangekomen. Maar m'n aanstaande vind gelukkig dat ik meer heb om van te houden :D Ik kan ermee leven en voel me 300% fitter dan toen ik nog rookte. Maja zoals de "maatschappij" op rokers ziekt en zeikt, zijn er ook veel mensen die het nodig vinden om te zeggen dat je een buikje hebt gekregen. Naja het is nu eenmaal zo............

Ik wens de stoppers succes, het is moeilijk en ik kom zelfs met de nodige alcohol nog wel eens in de verleiding, maar het is zo de moeite waard om te stoppen!!!!!!

_________________
HvL 5


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.