trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Last Post vs. Taptoe
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 15:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 25  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 dec 2005 14:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2002 10:24
Berichten: 89
Woonplaats: Sleen
snoeike schreef:
Toeteraar mag ik vragen of je mij wel bedoelt? Want eerst post je iets en daarna antwoord FB daar op. En daarna komt je reactie op mijn antwoorden. Misschien een misverstand?
Ik had ook het idee dat toeteraar mij bedoelde. Ervan uitgaand dat dat inderdaad zo is: Het is niet de bedoeling een mening aan iemand op te dringen, ik probeer alleen voor mijzelf een mening te vormen en die hier "neer te kalken" zonder dat het de bedoeling is om iemand de mond te snoeren.

Mijn mening was (voordat ik dit topic begon): wie de Taptoe wil blazen blaast de Taptoe en wie de Last post wil blazen blaast maar de Last Post (volgens mij de mening van het merendeel van de deelnemers aan deze discussie).

Maar: opeens was daar het artikel van Gert Jansen die ons als het ware de mond snoerde door te zeggen: zo moet het (Taptoe blazen) en niet anders (Last Post). En dat in minstens net zulke harde bewoordingen als mijn laatste reactie. Als hij gelijk heeft wil ik dat graag beargumenteerd zien (door anderen dan hemzelf). Dan kan ik mijn mening eventueel wijzigen.

Ook toeteraars boekje 'Eresignalen' kan die argumenten niet aandragen.

Het is dus niet zo dat deze discussie een welles/nietes spelletje is van voorstanders/tegenstanders maar een serieuze discussie waarbij het mijn bedoeling is om op 4 mei 2006 met duidelijke argumenten een van beide signalen te spelen, waarbij ik zelfs van plan ben (voor die tijd) er een artikel aan te wagen in onze dorpskrant.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 dec 2005 19:34 
Offline

Geregistreerd: 01 dec 2005 18:14
Berichten: 59
Oeps, sorry Snoeike dat was een stomme fout van mij, ik bedoelde inderdaad Fb, had ik over het hoofd gezien, ook ik moet dus op de kleine letterjes passen hahaha.
Mijn oprechte excuses daarvoor.

Mijn inziens maar gauw terug naar de topic en zand erover okè ?

Ik heb gisteren nog even op google gekeken en vele termen ingegeven maar niets.
Er staat wel erg veel over de Last post ( historie ), maar mijn ingave van eerbetoon en ceremonieel vond geen vruchtbare antwoorden.
Toch zijn er protocols vastgelegd voor zaken die je aanroert Fb, dat weet ik zeker, maar of dat nou defensie is( heb ik ook al gekeken ), of binnenlandse zaken oid, dat weet ik niet.
Misschien wel gewoon bij je gemeente zelf of in een of andere grotere stad ofzo.
Ik zoek nog mee door en laat het weer weten.

Succes en sorry dat mijn lontje iets tekort was, dat wordt oppassen met vuurwerk ak oudjaar hahaha.

Groeten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 dec 2005 19:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 dec 2002 10:24
Berichten: 89
Woonplaats: Sleen
toeteraar schreef:
Toch zijn er protocols vastgelegd voor zaken die je aanroert Fb, dat weet ik zeker, maar of dat nou defensie is( heb ik ook al gekeken ), of binnenlandse zaken oid, dat weet ik niet.
Misschien wel gewoon bij je gemeente zelf of in een of andere grotere stad ofzo.
Wat mij nog het meeste stoort is dat het Nationale Comitee 'geen thuis' geeft. Volgens mij zijn zij de enige instantie die duidelijkheid kunnen verschaffen, met defensie wil ik niet eens in discussie (omdat iedereen die een streepje voor of een sterretje meer heeft de baas over de rest wil spelen) en gemeentes maken ook maar gebruik van plaatselijke werkgroepen die het echt niet weten.
Dus: is er niemand die een ingang (adres, email) bij het Nationaal Commitee heeft?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2006 15:22 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2389
Woonplaats: Hoek van Holland
fb schreef:
toeteraar schreef:
Toch zijn er protocols vastgelegd voor zaken die je aanroert Fb, dat weet ik zeker, maar of dat nou defensie is( heb ik ook al gekeken ), of binnenlandse zaken oid, dat weet ik niet.
Misschien wel gewoon bij je gemeente zelf of in een of andere grotere stad ofzo.
Wat mij nog het meeste stoort is dat het Nationale Comitee 'geen thuis' geeft. Volgens mij zijn zij de enige instantie die duidelijkheid kunnen verschaffen, met defensie wil ik niet eens in discussie (omdat iedereen die een streepje voor of een sterretje meer heeft de baas over de rest wil spelen) en gemeentes maken ook maar gebruik van plaatselijke werkgroepen die het echt niet weten.
Dus: is er niemand die een ingang (adres, email) bij het Nationaal Commitee heeft?


Is er al iets bekend? binnenkort heb ik vergadering van de commissie 4 mei in mijn woonplaats. Bij ons is men van mening dat het The Last Post moet zijn, gezien het feit dat de herdenking bij de (Engelse) oorlogsgraven plaatsvindt. Persoonlijk zie ik ook geen enkele reden om iets anders te gaan spelen. Er is over het algemeen bijzonder veel, ook buitenlandse, belangstelling bij de kranslegging, nooit enige opmerking over gehoord, in tegendeel ik denk dat de (aandachtige) toehoorders vreemd zouden opkijken als ik nu
ineens iets anders zou spelen...........

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2006 22:41 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2006 21:54
Berichten: 496
Woonplaats: Kerkrade
Volgens mij mag de Last Post officieel niet in Nederland, maar moet het signaal Taptoe zijn. Ik ben zelf altijd de 'gelukkige' die op 4 mei het signaal speelt, en wij spelen meestal een signaal 'met begeleiding'. De laatste 2 jaar is dat Retraite Francaise, daarvoor was het Nightfall in Camp. Dus gewoon een andante met de signalen er doorheen. Dat is ook niet signaal Taptoe, maar volgens mij mag The Last Post officieel niet in Nederland.

Edit: Bij Engelse graven is dat natuurlijk iets anders, dan kan het zijn dat ook the Last Post is toegestaan.

_________________
They call it a wind instrument for a reason!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2006 23:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 feb 2006 18:11
Berichten: 30
Woonplaats: Bloemendaal
.

_________________
Meer trompettisten dan zandkorrels!


Laatst bijgewerkt door Dominee op 20 maart 2011 19:54, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2006 21:28 
Offline

Geregistreerd: 01 dec 2005 18:14
Berichten: 59
Kerkradenaar1988 schreef:
Volgens mij mag de Last Post officieel niet in Nederland, maar moet het signaal Taptoe zijn. Ik ben zelf altijd de 'gelukkige' die op 4 mei het signaal speelt, en wij spelen meestal een signaal 'met begeleiding'. De laatste 2 jaar is dat Retraite Francaise, daarvoor was het Nightfall in Camp. Dus gewoon een andante met de signalen er doorheen. Dat is ook niet signaal Taptoe, maar volgens mij mag The Last Post officieel niet in Nederland.

Edit: Bij Engelse graven is dat natuurlijk iets anders, dan kan het zijn dat ook the Last Post is toegestaan.


Het gekke is dat ik toen ik bij de Kapel van de Koninklijke Luchtmacht diende, bij alle dodenherdenkingen, militaire begrafenissen ed de Last Post speelde, en alleen bij de Taptoe Breda de taptoe.
Alles bij elkaar genomen blijft het toch een behoorlijk wazig verhaal.
Ik heb nooit beter geweten dus ging ervan uit dat de Last Post WEL een officieel signaal is/was.
Zelfs bij een ceremonieel bij een overleden Commissaris van Politie is mij gevraagd de Last post te spelen, evenzo bij een Engels kerkhof in mijn woonplaats Uden.
Ook bij de fussiadeplaats in Vught voor Canadezen Engelsen ed ook de Last Post op 4 Mei, dus zeg het maar, ik weet het ook niet meer :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2006 21:35 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2006 21:54
Berichten: 496
Woonplaats: Kerkrade
toeteraar schreef:
Kerkradenaar1988 schreef:
Volgens mij mag de Last Post officieel niet in Nederland, maar moet het signaal Taptoe zijn. Ik ben zelf altijd de 'gelukkige' die op 4 mei het signaal speelt, en wij spelen meestal een signaal 'met begeleiding'. De laatste 2 jaar is dat Retraite Francaise, daarvoor was het Nightfall in Camp. Dus gewoon een andante met de signalen er doorheen. Dat is ook niet signaal Taptoe, maar volgens mij mag The Last Post officieel niet in Nederland.

Edit: Bij Engelse graven is dat natuurlijk iets anders, dan kan het zijn dat ook the Last Post is toegestaan.


Het gekke is dat ik toen ik bij de Kapel van de Koninklijke Luchtmacht diende, bij alle dodenherdenkingen, militaire begrafenissen ed de Last Post speelde, en alleen bij de Taptoe Breda de taptoe.
Alles bij elkaar genomen blijft het toch een behoorlijk wazig verhaal.
Ik heb nooit beter geweten dus ging ervan uit dat de Last Post WEL een officieel signaal is/was.
Zelfs bij een ceremonieel bij een overleden Commissaris van Politie is mij gevraagd de Last post te spelen, evenzo bij een Engels kerkhof in mijn woonplaats Uden.
Ook bij de fussiadeplaats in Vught voor Canadezen Engelsen ed ook de Last Post op 4 Mei, dus zeg het maar, ik weet het ook niet meer :roll:



Ja ik heb het ook maar van onze dirigent hoor :wink: Hij speelde bij de Marinierskapel, en hij heeft me dat zo verteld. Waarschijnlijk is dat gewoon bureaucratie, maar houdt zich niemand hieraan.

Ach, als het maar klinkt he :wink:

_________________
They call it a wind instrument for a reason!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 25  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.