trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ach ja, trompet... - Speel jij trompet? Ach, wat erg!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 16:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2002 20:49 
Offline

Geregistreerd: 21 apr 2002 10:20
Berichten: 53
Woonplaats: zaandam
je hebt helemaal gelijk!!!!!<br>ik ben 16 en speel al 6 jaar trompet .<br>ik wil er graag mijn beroep van maken dus ben er serius mee bezig.<br>ik speel in een big band (blue tone big band)<br>en ik speel in Drumfanfare Czaar Peter en ik speel bij een harmonie ,Concordia te Oostzaan.<br>als ik weer een optreden heb gehad met de big band ofzo en praat erover met mensen op school of buiten school dan doen ze echt zo een beetje afstandig zo van: ja leuk maar uh"<br>en ik vind het echt niet leuk dat echt super veel mensen van tegen woordig een beetje neer kijken op de muziek van vroeger zeg maar (bijv. jazz of zo)<br>ik vind het echt jammer dat dat zo is !!!<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2002 19:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Ik ben helemaal gek van bigband muziek uit de jaren 40. Die muziek is de aanleiding geweest dat ik trompet ben gaan spelen. Ouwe mannen muziek noemen ze dat hier, en ik ben pas 32!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2002 12:21 
Offline

Geregistreerd: 19 sep 2001 15:49
Berichten: 923
Woonplaats: vl.brabant - belgium
rproost,<p>Wat denk je van Harry James ?<p>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2002 12:46 
Offline

Geregistreerd: 19 sep 2001 15:49
Berichten: 923
Woonplaats: vl.brabant - belgium
rproost,<p>String of Pearls van Bobby Hacket ?<p>http://www.libertyhall.com/bobby.html<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2002 23:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Shit..!<br>Nou heb ik mijn hele kast vol Glenn Miller staan en nooit geweten dat Bobby Hacket die solo speelde, op een cornet nog wel!<p>en<p>Harry James is cool!<br>(maar zo'n snorretje staat me niet)<p>Bewerkt door: rproost


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 mei 2002 12:50 
Jongens.. het is allemaal pure jaloezie.<br>Nou moet ik zeggen dat dweilorkesten natuurlijk ook wel om uit te lachen zijn (dit is dus iets anders dan een boerenkapel, die maken over het algemeen hoogstaande hoempapa muziek). Het mooiste aan trompet blijft gewoon je brede inzetbaarheid. Zelf speel ik bij Harmonie, JFFBand (jffband.dse.nl) en dweilorkest met de carnaval. Gewoon lekker doen waar je zin in hebt en inderdaad als ze zeiken, laat ze maar een keer komen luisteren (zo heb ik mijn vrienden sinds kort ook stil gekregen)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2002 13:31 
Offline

Geregistreerd: 21 apr 2002 10:20
Berichten: 53
Woonplaats: zaandam
luc schreef:
rproost,<p>String of Pearls van Bobby Hacket ?<p>http://www.libertyhall.com/bobby.html<br>

sting of pearls zeer goed nummer heb er een solo in in de big band war ik in speel
hij is tegnisch best moeilijk maar ziet er apsoluut niet moeilijk uit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 mei 2002 20:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 sep 2001 22:02
Berichten: 1706
Woonplaats: ´s-Hertogenbosch
rproost schreef:
Shit..!<br>Nou heb ik mijn hele kast vol Glenn Miller staan en nooit geweten dat Bobby Hacket die solo speelde, op een cornet nog wel!<p>en<p>Harry James is cool!<br>(maar zo'n snorretje staat me niet)<p>Bewerkt door: rproost


In oude bigband arrangementen staat het er vaak bij : 'solo Bobby Hacket'.

Er schijnt ook een andere bekende solist te zijn die heel veel solo's geblazen heeft. Vaak staat er dan 'solo Ad Lib' . Kent iemand deze Ad? Waar speelt die?
:wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.