trompet.nl > forum > Toon onderwerp - rook je?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 18:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

rook polletje
ja en denk nog niet aan stoppen 9%  9%  [ 8 ]
ja en denk wel aan stoppen 12%  12%  [ 11 ]
nee, nooit gedaan 63%  63%  [ 59 ]
nee, ben gestopt 16%  16%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 93
Auteur Bericht
 Berichttitel: rook je?
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 17:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 mei 2004 10:51
Berichten: 2185
Dat vanwege het huidige anti-rook beleid, en de reacties van sommige niet rokers tot anti-rook terroristen, die een tevreden roker behandelen als een onbekwame crimineel.

Aan de mensen die gestopt zijn: merk je verschil met spelen, sinds je bent gestopt?

_________________
Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch.
http://marnixblogt.blogspot.com/


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 17:45 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52
Berichten: 2389
Woonplaats: Hoek van Holland
Zo, daar breng je wel even een onderwerp in zeg.
Nee, ik heb (gelukkig) nooit gerookt en zal er nooit aan beginnen ook.
Dat de anti-rook campagne hier en daar doorslaat ben ik het mee eens; uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk (vanaf een bepaalde leeftijd) voor zijn eigen (rook-)gedrag.
Wat meeroken aangaat ligt er, en daar kunnen we niet omheen, wel een probleem; inmiddels is wel duidelijk dat dit ook ongezond is. Dus nu komt de vraag hoe voorkomen we dan anderen niet ongewenst meeroken. Daar ligt naar mijn idee het knelpunt.
Afgelopen zaterdag had ik een receptie, toen ik thuiskwam stonken mijn kleren erg naar de rook. Onacceptabel? nee toch niet, ik heb toch nog het idee dat het bij zo'n gelegenheid moet kunnen. Anders vind ik het als iemand dag in dag uit door anderen stinkend naar de rook van zijn werk komt en dus iedere dag meerookt. Dat hier regels voor gekomen zijn vind ik zonder meer terecht. Dit geldt ook voor voetbalkantine's op de zaterdagochtend. Ik ben een tijdje leider geweest van wat D/E/F elftalletjes. Dat de ouders dan, in plaats van naar hun zoon (en soms dochter!) gaan kijken , de kantine vergeven van de rook, waar de kinderen dan na een flinke lichamelijke inspanning de limonade komen drinken, vind ik eveneens te ver gaan. Samen gevat: leven en laten leven :idea: Met elkaar oplossingen proberen te vinden en nooit (van beide kanten) de redelijkheid uit het oog verliezen.
(adviesje van mij: stoppen is echt veel beter)

_________________
http://www.meteohoekvanholland.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 18:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48
Berichten: 865
Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
ik ben gestopt.
ik rookte ongeveer 1 pakje per dag (+/-25 sigaretten)
ik ben nu 1 jaar en 4 maand gestopt.

ik weet niet wat voor regels ze in nederland hebben tov roken. maar ik moet zeggen dat , nu ik gestopt ben, ik goed kan begrijpen dat er toch een en ander veranderd.

ik vind het nu echt heel storend als mensen rond mij roken. het snijd bij de eerste rookwolk m'n adem af, en ik heb het moeilijk(er) om in rokerige ruimtes makkelijk te ademen. nu besef ik pas wat ik anderen aandeed.
ik was wel een 'sociaal' roker. hiermee bedoel ik. dat boijv als ik ergens enige roker was ik nooit een sigarret zou opsteken.
als ik dat op cafe ofzo deed, lette ik er altijd op dat ik de rook niet in iemands gezicht blies, of dat de rook die rechtstreeks van mij sigarret kwam niet rechstreeks in de neusgaten van mijn buur verdween.

maar ik ga nu ook niet de exroker uithangen die plots alle rokers zou verbannen. als mensen willen roken ok. ik heb het ook gedaan.
maar heb begrip voor elkaar.

ik zou hier voorbeelden kunnen aanhalen, maar ik sluit me bijv helemaal aan bij de voorbeelde van diederik.

_________________
http://spaces.msn.com/members/lampaerttom/ UPDATED 15/02/06
http://www.c-life.be (foto's c-life op webspace!)
http://www.vetex.info
http://www.oidv.net (up to date!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 18:37 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2006 21:54
Berichten: 496
Woonplaats: Kerkrade
Ik heb nog nooit een sigaret aangeraakt. Dat wil ik ook zo houden. Het is gewoon ontzettend hinderlijk, ook voor anderen. Daarom snap ik de regels wel. Ik heb er ook last van als mijn vader rookt.

Of je er met spelen direct last van hebt weet ik niet. Frank van der Poel rookt ook behoorlijk. Misschien heb je er wel op langere termijn last van. Bijvoorbeeld na 20 jaar roken, dat het zich allemaal ophoopt. Ik kan dit niet beoordelen.

_________________
They call it a wind instrument for a reason!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 18:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Ik ben een gelegenheidsroker!
Als het echt gezellig is (en ik heb een paar biertjes op) dan wil ik nog wel eens een sigaartje opsteken.
Maar nu ik er over nadenk heb ik al een jaar of twee niet meer gerookt!
Niet dat het niet meer gezellig is of dat ik niet meer drink, maar ik heb er gewoon geen behoefte aan!

Ik vind het stinken als mensen bijvoorbeeld in de auto roken. In die van mij wordt dus ook niet gerookt, wat mensen in hun eigen auto doen moeten ze helemaal zelf weten!
Bij mij thuis mag ook best gerookt worden, geen enkel probleem, maar er zijn mensen die misschien twee minuten binnen zijn, maar in die tijd toch even snel een peukie moeten opsteken! Daar heb ik dus wel problemen mee.

Verder sluit ik mij aan bij de vorige sprekers!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 18:57 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2005 14:59
Berichten: 2593
mis optie:
- wel geprobeerd, niks voor mij

_________________
Met een Van Laar is niets te zwaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 19:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12
Berichten: 636
Woonplaats: Nijmegen
Nooit gedaan, zal het waarschijnlijk nooit doen ook.

_________________
www.clubsoda.nl
http://www.clubsoda.hyves.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 maart 2006 19:44 
Offline

Geregistreerd: 23 feb 2006 15:12
Berichten: 19
Leuk topic...ik kan heel hard zijn in mijn mening over roken...zal het een beetje tactvol brengen... :wink:

Ik vind het vreselijk....roken...
Er wordt na mijn mening nog veel te veel gerookt in openbare ruimtes. Denk aan eetgelegenheden...dat vind ik dus echt walgelijk! Als ik uit eten ga wil ik rustig...zonder hinder van stinkende rokers....kunnen eten...! Dat rokers zonodig na het eten willen trekken aan zo'n peuk...dan doen ze dat maar lekker buiten! Rokers hebben er zelf voor gezorgd dat ze verslaafd zijn geraakt...dus MIJN probleem is het niet dat ze niet meer zonder kunnen...
Ik heb zelf, toen ik een jaar of 15 was, ook stoer gedaan hoor, stond ook met een sigaret op de dansvloer...vond het wel heel stoer staan...maar lekker??? No way!! Daar moet je echt een bikkel voor zijn hoor...om het lekker te gaan vinden...

Gelukkig mag er tijdens ons jaarlijkse concert niet meer gerookt worden in de zaal! Want toen dat nog wel mocht had ik er wel degelijk last van.

En wat denk je wat die rokerige adem van de rokers met je instrument doet??? Geloof niet dat het goed is voor je instrument.... :twisted:

Of roken tijdens je zwangerschap.....pffff daar kan ik me dus mega over lopen opwinden....maar goed, daar zeg ik maar niks over verder anders zit ik hier morgen nog...

Bij ons mag dus ook niet gerookt worden...hebben een anti-rook sticker bij de voordeur hangen...duidelijk dus.
Voor de duidelijkheid...iedereen is welkom....maar roken...mag je lekker buiten doen bij ons!

Ik vind het dus vreselijk vies, goor, walgelijk...

_________________
www.togido.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.