trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Server
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 19 maart 2024 12:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Server
BerichtGeplaatst: 23 feb 2015 11:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 feb 2015 14:29
Berichten: 10
Hey iedereen,
Ik zie dat veel van jullie een eigen blog of website hebben en daarom heb ik even een vraagje. Heeft iemand ook ervaring met een eigen server zoals een dedicated server met windows? We hoorden namelijk dat als je meerdere websites wilt beheren dit het beste is. Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien hebben jullie tips wat het beste is?

Ik en een vriend van me, allebei echte muziekliefhebbers zijn namelijk bezig met een website. We spelen buiten trompet nog een aantal andere instrumenten en hebben een heel leuk idee voor een website. De kennis over hoe we dit moeten hosten enzo ontbreekt nog een beetje alleen..


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Server
BerichtGeplaatst: 23 feb 2015 21:02 
Offline

Geregistreerd: 20 dec 2009 00:22
Berichten: 132
Het hangt er helemaal van af wat je doelstellingen zijn.

Wat voor soort website(s) wil je maken? (statische pagina's met weinig content of dynamische websites met veel interactie, etc.)
Verwacht je veel bezoekers die gelijktijdig de server zwaar gaan belasten?

Wanneer je slechts één website gaat hosten kun je ook naar virtuele hosting kijken. Dat is goedkoper. Je kunt zelfs wel meerdere websites hosten met een virtueel hosting pakket. De limitatie is dan vaak dat je waarschijnlijk maar één domeinnaam kunt gebruiken en de overige websites een subdomein moeten gebruiken. Voor de rest moet je opletten of je voldoende bandbreedte hebt en niet buiten je datalimiet gaat lopen.