trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Tevéél adem?! - Kan dat?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 22:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2002 21:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Dat ligt er een beetje aan hoe je speelt, en wat je speelt.<br>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2002 22:01 
Offline

Geregistreerd: 21 dec 2001 16:31
Berichten: 235
Kijk ook even op www.trombones.nl naar hun verhaal over de ademhaling. Zeer interessant en misschien dat zij jouw probleem daar ook hebben toegelicht (valsava maneuvre ofzo)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2002 22:08 
let er ook op dat je de lucht niet "vast zet" en inhoud na de inademing, maar dat je gelijk begint met spelen. zie het als een bal die stuitert de lucht in gaat en niet stil hangt op het hoogste punt maar direct weer naar beneden gaat. of een schommel die op het hoogste punt weer naar beneden gaat. als dit moment te lang wordt of überhaupt optreedt kan dat tot verkramping leiden. dat je te veel lucht in neemt lijkt me onwaarschijnlijk.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 apr 2002 22:21 
Offline

Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08
Berichten: 1053
Woonplaats: Stein
Citaat:
Quote: administrator ( 23:08 op 23 april 2002 )<p>let er ook op dat je de lucht niet "vast zet" en inhoud na de inademing, maar dat je gelijk begint met spelen. zie het als een bal die stuitert de lucht in gaat en niet stil hangt op het hoogste punt maar direct weer naar beneden gaat. of een schommel die op het hoogste punt weer naar beneden gaat. als dit moment te lang wordt of überhaupt optreedt kan dat tot verkramping leiden. dat je te veel lucht in neemt lijkt me onwaarschijnlijk.
<p>Zoiets zou best goed kunnen! Ik zal er op letten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 apr 2002 10:36 
Offline

Geregistreerd: 03 maart 2002 17:28
Berichten: 59
Woonplaats: Leiden
Citaat:
Quote: administrator ( 23:08 op 23 april 2002 )<p>let er ook op dat je de lucht niet "vast zet" en inhoud na de inademing, maar dat je gelijk begint met spelen. zie het als een bal die stuitert de lucht in gaat en niet stil hangt op het hoogste punt maar direct weer naar beneden gaat. of een schommel die op het hoogste punt weer naar beneden gaat. als dit moment te lang wordt of überhaupt optreedt kan dat tot verkramping leiden. dat je te veel lucht in neemt lijkt me onwaarschijnlijk.
<p>Als je van tevoren te lang je adem inhoud raakt ook je zuurstof op, waardoor je lichaam zoiets krijgt van "hellup, zuurstof!!". Daar zou ook het "gevoel van teveel lucht" vandaan kunnen komen. Goede timing is dus erg belangrijk en dat lukt het beste als je ontspannen speelt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 apr 2002 15:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 jan 2002 19:54
Berichten: 1038
Woonplaats: Groningen
Kan ook best zijn dat 't een zeer lichte vorm van hyperventilatie is. Ik betrap mezelf er wel eens op als ik wat tè enthousiast aan 't spelen ben. Het is verbazingwekkend hoeveel mensen hier wel niet last van hebben, met vaak hele lichte symptomen, bv. veel gapen ofzo ('k studeer geneeskunde). Advies: let goed op je uitademing. Daarmee regel je je CO2 gehalte.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 apr 2002 20:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
ik ben nu sinds 4 jaar bij mijn leraar en wij zijn ontzettend hard aan het werken aan adem. Het is de bedoeling dat je zo ontspannen mogelijk ademt maar zonder daarbij teveel moeite voor te doen. Om te begon met de adem "reflex" (meer reacties??) en dat bopuwen we nu steeds verder uit. Als je er meer over wilt weten, kijk ff op de site van mijn leraar.<br>www.go.to/henkbuurman

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 nov 2002 12:56 
Offline

Geregistreerd: 06 nov 2002 00:50
Berichten: 10
Getzen Eterna schreef:
Citaat:
Quote: administrator ( 23:08 op 23 april 2002 )<p>let er ook op dat je de lucht niet "vast zet" en inhoud na de inademing, maar dat je gelijk begint met spelen. zie het als een bal die stuitert de lucht in gaat en niet stil hangt op het hoogste punt maar direct weer naar beneden gaat. of een schommel die op het hoogste punt weer naar beneden gaat. als dit moment te lang wordt of überhaupt optreedt kan dat tot verkramping leiden. dat je te veel lucht in neemt lijkt me onwaarschijnlijk.
<p>Als je van tevoren te lang je adem inhoud raakt ook je zuurstof op, waardoor je lichaam zoiets krijgt van "hellup, zuurstof!!". Daar zou ook het "gevoel van teveel lucht" vandaan kunnen komen. Goede timing is dus erg belangrijk en dat lukt het beste als je ontspannen speelt.


jajaja it all about timing. ik heb er ook wel eens last van. je ademt gewoon te weinig als je 1 keer in een minuut veel adem haalt. je moet gewoon ff een paar keer uitblazen op een moment dat het kan, en dan kan je dr weer tegenaan


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.