trompet.nl - d toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 22:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: De hoogte in
BerichtGeplaatst: 12 maart 2018 22:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
RobinS schreef:
Kijk eens op de site van henk rensink: http://henkrensink.nl/nl/
Het werkt echt ik kon eerst met knijpen op een goede dag net een b boven de notenbalk en na een poosje met het nieuw aangemeten mondstuk heb ik al een keer een E gehaald, ook boven de notenbalk. Ook zeggen veel mensen mijn klank nog mooier te vinden. Ik kan nu zowel laag als hoger veel makkelijker spelen en houd het langer vol.

Er is echt nog nooit iemand een betere trompettist geworden van een ander mondstuk...

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoogte in
BerichtGeplaatst: 29 maart 2018 12:39 
Offline

Geregistreerd: 26 okt 2015 14:33
Berichten: 203
[/quote]
Er is echt nog nooit iemand een betere trompettist geworden van een ander mondstuk...[/quote]

Vind ik een rare uitspraak.

Als top-artisten een voorkeur hebben ( mondstuk.. trompetmerk/model ) , zou ik denken dat het wel degelijk allemaal rol speelt.

Potje...dekseltje...

Als het klikt met het materiaal ben je (wordt je )een betere trompettist.

Mijn mening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoogte in
BerichtGeplaatst: 29 maart 2018 13:16 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
kak... had ik dat geweten, had ik jaren eerder een toptrompet gekocht.
Had me veel studie uren gescheeld...

Oftewel: materiaal is belangrijk, maar eigen inbreng, zoals talent, oefenen, uren maken les nemen, is veeeeeeeeel belangrijker.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoogte in
BerichtGeplaatst: 30 maart 2018 11:39 
Offline

Geregistreerd: 26 okt 2015 14:33
Berichten: 203
En oefenen , uren maken, doe je meer en met meer graagte als je materiaal hebt dat "klikt" met jezelf.

Dus ik blijf bij mijn stelling:

Als je de voor jouw meest geschikte trompet / mondstuk kan vinden , dan wordt je een betere trompettist.

Warre


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoogte in
BerichtGeplaatst: 30 maart 2018 11:55 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Je mag bij je stelling blijven.
Maar dat maakt hem niet meteen waar.

Talloze professionals en amateurs die je ongelijk zouden geven.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoogte in
BerichtGeplaatst: 30 maart 2018 14:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 dec 2002 12:45
Berichten: 651
Woonplaats: Nuenen
Bijvoorbeeld ik. Ik heb al zo'n tien trompetten gehad en vond elke keer weer een 'beter' exemplaar. Voorbeelden:
* Yamaha 2320
* Yamaha 4320
* Courtois Roger Delmotte
* Bach 37ML
* Olds NL10 (drama......)
* Yamaha 6310Z
* Connstellation 36B
* Connstellation 38B
* Door Hans van Brassimport omgebouwde Connstellation 38A (nu: 38B)

* Geleend: Bach RL43(?) reversed leadpipe

Allemaal heel verschillende instrumenten die ik voor alles en overal gebruikte, bijvoorbeeld (Middeleeuws) koperensemble, HaFa-, Symfonie- & Kamerorkest, Bigband, met in totaal misschien wel 30 verschillende mondstukken (door de Warburton cups en backbores iig veel verschillende combinaties). Mijn spel voorheen strugglend amateur) is echter pas vooruitgegaan toen ik lessen ging volgen en op aanraden van mijn leraar mijzelf beperkte tot één mondstuk en één instrument. Door te werken (op mijn geluid, ademhaling, frasering en vooral op de muziek te letten) werd 't allemaal beter. Overigens nog steeds beperkt tot "acceptabel amateurniveau".

_________________
Let's make some noise!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoogte in
BerichtGeplaatst: 30 maart 2018 16:10 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Goede spulletjes maken “the struggle” minder zwaar. Want je hoeft niet te vechten tegen je materiaal.
En laten we wel wezen: een nieuw mondstuk of trompet of dempertje geven wel weer extra motivatie om lekker te oefenen... :P

Vergelijk het met een fiets:
Je kunt de duurste renfiets bij Theo van Kampen laten maken. Hij zal zonder enige twijfel de beste racefiets ooit maken. Met alleen maar top spulletjes erop.
Kosten: meer dan een gemiddeld maandsalaris.
Maar als jij vervolgens niet gaat trainen, en uren maken, blijf je een sukkel met een veel te dure fiets.
Die fiets, hoe goed ook, gaat echt niet uit zichzelf vooruit.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: De hoogte in
BerichtGeplaatst: 30 maart 2018 19:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Warre schreef:
En oefenen , uren maken, doe je meer en met meer graagte als je materiaal hebt dat "klikt" met jezelf.

Dus ik blijf bij mijn stelling:

Als je de voor jouw meest geschikte trompet / mondstuk kan vinden , dan wordt je een betere trompettist.

Warre


Ik denk dat je een betere trompettist wordt door gericht te studeren (ook dàt moet je leren) met een voor jou bruikbare methode op bruikbaar spul.
Niet iedere methode werkt bij iedereen: Wij kregen 35 jaar geleden op 't Conservatorium in Alkmar als methode de ASA methode van Rolff Quinque. Werkte bij mij totaal niet vandaar dat ik nu in mijn onderhoud voorzie door de hele dag door banden te plakken. Bij mijn medestudenten werkte 't wel, die zijn niet te onderschatten beroepsmusicie geworden
Een jaar geleden ben ik weer 's begonnen met de methode van Francis Bodet in combinatie met de aanpak van Less = More van Frank van der Poel.
Ik ben nu beter dan ooit, een zalig gevoel

The Joker schreef:
Er is echt nog nooit iemand een betere trompettist geworden van een ander mondstuk...


Dat ben ik niet met je eens. Uit eigen ondervinding weet ik dat je echt jaren kan lopen kloten op door groepsdruk voorgeschreven mondstukken die wellicht voor hun, maar niet per see voor jou hoeven te werken. Pas toen ik een eigen koers ging varen ging het met mij bergopwaards en werd ik dus een betere trompettist.

Nog even terug naar de stelling van Warre:

Warre schreef:
Als je de voor jouw meest geschikte trompet / mondstuk kan vinden , dan wordt je een betere trompettist.


Ik zou zeggen: "Als je de voor jou meest geschikte trompet / mondstuk kan vinden kan je mits je gericht studeer met een voor jou werkende methode met minder moeite een betere trompettist worden"

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.