trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Hoe Lang - Hoe Hoog
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 11:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 nov 2001 14:54 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2001 14:20
Berichten: 34
hey ik weet dat je niet teveel bezig moet zijn met hoog kunnen spelen, maar het zou toch wel fijn zijn als ik het kan zodat ik dingen die ik wil spelen ook kan spelen ;) (zonder te transponeren dus)<br>ik speel nu (weer) sinds 1 jaar en kan met pijn en moeite de 2e hoge C blazen (1e boven balk) en zeker na een uur of wat oefenen kom ik nog maar tot de Bb :(<br>ik denk zelf dat als ik nog een jaartje door oefen dat het dan wel beter wordt (en hoger misschien), maar wat zijn jullie ervaringen? hoe lang - hoe hoog? hoeveel jaar heb je moeten oefenen tot je bv 3e hoge G haalde (2e boven balk) of nog hoger..<br>en misschien nog tips?<br>jazzy<p>:)--'''--<<br>


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2001 12:18 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2001 12:03
Berichten: 20
Woonplaats: Hoogkarspel
Waar het uiteindelijk op neer komt is een goede ademsteun c.q. adem techniek. Uiteraard is het mondstuk ook belangrijk.<br>Het klinkt misschien raar, maar ik heb ooit geleerd dat desto beter dat je de lagere tonen kunt spelen, desto beter kan je straks hoog spelen!<p>Op 8 december a.s. organiseert Atelier Pfeiffer, Rijswijk een seminaar "Hoogblazen op een trompet" (gratis, maar je moet je aanmelden). Misschien een tip...<p>Succes!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 nov 2001 13:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2001 11:51
Berichten: 174
Woonplaats: Veenendaal