trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Zenuwen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 04:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2002 06:56 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
JeroenJongeling schreef:
wat dacht je van Nervovit van Bional...homeopathisch, ongevarlijk en werkt goed. Niet Te vaak gebruiken echter.


Merkwaardige waarschuwing aan het eind als het ongevaarlijk is........ :mrgreen:

Bega niet de fout dat als iets homeopatisch is, het dan ook ongevaarlijk zal zijn: Misschien kan LJ uit groningen (student medicijnen, toch?) hier iets zinvols over zeggen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2002 07:36 
Offline

Geregistreerd: 26 apr 2002 15:31
Berichten: 124
Woonplaats: Buitenpost
Ik zou inderdaad maar oppassen met al die rustgevende pilletjes en druppeltjes, voor je het weet kun je er niet meer zonder. Ik ken iemand die 's ochtens vroeg al aan die kalmerende pilletjes begon omdat ze 's avonds een solootje moest spelen. Het is zelfs zo gek dat zich onder amateurmuzikanten complete handeltjes zijn ontstaan, vergelijk het maar met het wielrennen, iemand staat bekent als de apotheker...

Uitgerust zijn en een goede mentale voorbereiding, goed inblazen zijn volgens mij de remedie voor plankenkoorst. In een boek van Vizzutti staat een mooi stukje over voorbereiding op een optreden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2002 13:15 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Mijn opmerking ging vooral om het effect van die pil. Hoe vakert je het gebruikt, des te minder baat je ervan hebt. De 1e keer voelt het echt zeer goed, maar als je te veel gebruikt, helpt het op een gegeven moment niet meer.

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2002 13:33 
Offline

Geregistreerd: 26 apr 2002 15:31
Berichten: 124
Woonplaats: Buitenpost
Inderdaad, het solootje van de bewuste persoon ging dus NIET goed!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2002 13:58 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
JeroenJongeling schreef:
Mijn opmerking ging vooral om het effect van die pil. Hoe vakert je het gebruikt, des te minder baat je ervan hebt. De 1e keer voelt het echt zeer goed, maar als je te veel gebruikt, helpt het op een gegeven moment niet meer.


Dus ga je steeds meer gebruiken: Dit is wat met in de volksmond "verslavend" noemt.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2002 17:12 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Meer gewenning dan verslaving zou ik zeggen, maar goed! :mrgreen:

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2002 17:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2002 22:06
Berichten: 344
Woonplaats: Zutphen
Geldt ook voor de 3 pils oplossing
edoch niet voor die druppies


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 aug 2002 12:18 
Offline

Geregistreerd: 21 mei 2002 09:47
Berichten: 11
Pillen en drank zijn absoluut geen oplossing: Pillen zorgen ervoor dat de adrenaline er niet meer voor kan zorgen dat je hart sneller gaat kloppen. Een mat gevoel.
Erg dom, want de reden van muziek maken (mijn mening) is dat je er iets bijzonders bij voelt (adrenaline), en dat kan je uiteindelijk ook terug horen in je spel. De pillen vlakken dat af!

Stel je voor je bent verlieft en telkens als je dat meisje ziet word je zenuachtig dat is toch heel normaal en heel mooi, daar ga je toch ook geen pillen voor slikken of biertjes voor drinken omdat ze niet mag zien dat je zenuachtig bent! En daar zit volgens mij nou net het probleem.

Veel mensen (vooral trompettisten) durven en willen zich vaak niet kwetsbaar op stellen naar collega's toe. Altijd stoer doen, bluffen en een grote bek hebben echt belaggelijk. En dat maakt het ook veel moeilijker voor jezelf! (Net gezegt dat je fantasties bent, en nu laten horen.) Vind je het gek dat je zenuachtig word! En dat willen we dan ook nog eens verbergen met pillen. (wil niet zeggen dat iedereen zo is, maar dit is vaak wel de aard van het beestje).

Nou kan je zeggen dat het lastig is om zenuachtig te zijn maar dat is het negatieve uitgangs punt, en daarom word het alleen maar erger! Je moet er juist een positiefe draai aan geven, toch heerlijk om zenuachtig te zijn, iedereen is wel eens zenuachtig. Het betekend dat het heel veel voor je betekend om zo'n solo goed te spelen. Dus probeer je niet te verzetten tegen zenuen, maar acsepteer het en probeer er juist een kick uit te halen!

Dit makkelijker gezegt dan gedaan, maar volgens mij een betere manier dan je gevoel af te vlakken met pillen, of je gevoel te overdrijven met veel drank!

Kijk maar wat je ermee doet!

Succes :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 92 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.