trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Highblowen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 06:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2002 16:41 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2001 12:34
Berichten: 863
Woonplaats: Amsterdam
Voor de een maakt het weinig uit, de ander heeft graag een identieke rand. Daar kom je vanzelf achter als je het gaat uit proberen. :)

_________________
Ik verdien een hoop.....ik krijg alleen zo weinig!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 mei 2002 17:15 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Dat is een probleempje als je je mondstukken uit de VS haalt ;-). Misschien even een tripje naar Dousman, Wisconsin plannen om bij Gary Radtke zelf te gaan testen... Moet ik wel eerst even de loterijen voor winnen ofzo hoor...

We zijn van plan om met een nieuw jazz orchestra (cfr. combo) te beginnen waarin ik solotrompet zou zijn. Het niveau van de groep is hoog (allemaal afgestudeerd aan een muziekacademie behalve ik, nog één jaartje achter dit) en bestaat uit zanger(es), drums, bas, sax, trompet & trombone. Doel is soul, jazzstandards en bigbandmuziek. Ik hoop dat ik aan de verwachtingen kan voldoen :-). Ik zou me wel willen verdiepen in het 'show met hoge noten' kunnen geven want ik ben niet zo héél vertrouwd met de C3/D3'en enz. Ik probeer het eerst even met m'n GR 67L en als het daarmee niet lukt zal 't wel met dat andere monstuk ook niet lukken, denk ik. Oefenen is en blijft de gouden raad zeker?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 mei 2002 16:13 
Offline

Geregistreerd: 06 maart 2002 14:49
Berichten: 185
Woonplaats: hierzo
Een bereik tot boven de C3 moet je trainen inderdaad! Natuurlijk scheelt het wel als je al een beetje makkelijk in de hoogte speelt...de overbrugging is dan wat makkelijker.
Wat mondstukken betreft geef ik Jeroen gelijk....je zult het zelf moeten ondervinden wat voor mondstuk geschikt is. Zelf geef ik de voorkeur aan een niet TE ondiep mondstuk omdat je wel je lippen "kwijt moet kunnen" ...succes!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 mei 2002 08:22 
Offline

Geregistreerd: 15 feb 2002 16:55
Berichten: 1090
Woonplaats: Grootebroek
kennyvh schreef:
Ben je eigenlijk 'verplicht' voor het 'screamen' om een ander mondstuk te nemen?


Hoewel ik mijzelf niet als een echte highblower zie (dan moet je volgens mij minstens een C4 kunnen raken, ipv de G3, wat mijn bruikbaar maximum is), kan ik die hoogte op mijn beide mondstukken halen: ik gebruik momenteel voor klassiek een Bach 1C, en in de Bigband (lead) een Bach 3E. Met de 1C kom ik er niet overheen, met de 3E makkelijk! die klinkt veel feller en snijdt door de band.
Twee verschillende mondstukken door elkaar gaat wonderwel goed sinds ik weer les heb, en erg veel aandacht heb besteed aan de embouchure en ademtechniek.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 74 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.