trompet.nl > forum > Toon onderwerp - blokkade bij eerste toon - vreemde complicatie!?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 19:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2002 19:16 
Offline

Geregistreerd: 15 sep 2001 16:18
Berichten: 391
Woonplaats: Belgium
Dat is het 'em vooral, ik wil een mooie toon hebben. Normaal heb ik wel een mooie toon, al zeg ik het zelf...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2002 10:48 
Offline

Geregistreerd: 23 nov 2001 09:50
Berichten: 22
Woonplaats: Gouda
Ik herken die 'psychische' belemmering zeer goed. Bij mij heeft het zeker te maken met een soort faalangst. Bang om niet de juiste noot te pakken te hebben waardoor ik te gespannen ben. Dat is nou eenmaal het nadeel van een trompet. Wanneer je op een piano de c-toets indrukt, dan krijg je een c. Bij een trompet is dat niet zo. Ik moet altijd ook eerst de noot van binnen voelen/ horen en dan komt ie ook. Dat verklaart misschien waarom je weer na een tijdje blazen er geen moeite meer mee hebt. Je bent gewend geraakt aan de tonen.

_________________
The Trumpet shall Sound. (G.F. Haendel)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2002 10:52 
Offline

Geregistreerd: 23 nov 2001 09:50
Berichten: 22
Woonplaats: Gouda
Citaat:
Quote: L J ( 20:28 op 5 feb. 2002 )<p>Over psychische problemen gesproken, eigenlijk zou iedere trompettist onder permanente psychologische behandeling moeten. Ik ben van mening dat de psyche een groter aandeel dan het fysieke in het trompet heeft.
<p>Dat is ook een waarheid als een koe. Wanneer ik lekker in mijn vel zit, dan speel ik goed en houd ik het lang vol. Heb ik een rotweek achter de rug en loopt alles spaak, dan kan ik ook maar beter tijdens de repetitieavond thuis blijven. Het wordt dan toch niks.

_________________
The Trumpet shall Sound. (G.F. Haendel)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2002 18:26 
Offline

Geregistreerd: 03 maart 2002 18:15
Berichten: 1
Woonplaats: Leiden
Je moet denk ik vooral voor jezelf spelen. Als je van te voren al een verwachting hebt van de toon die er uit moet komen, kan je het wel vergeten.Gewoon blazen. Als ik voor publiek speel denk ik altijd dat die mensen gewoon helemaal niets van muziek weten. Gewoon een stelletje koeien of zo...<br>Je moet het vooral niet als een groot probleem gaan zien, want dan wordt het het ook.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.