trompet.nl > forum > Toon onderwerp - HARTINFARCT & Trompetspelen
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 16:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: HARTINFARCT & Trompetspelen
BerichtGeplaatst: 17 maart 2005 12:20 
Offline

Geregistreerd: 29 okt 2004 15:18
Berichten: 8
Woonplaats: amersfoort
Hallo collega trompetblazers,

Een maand geleden heb ik geheel onverwacht een vrij ernstig HARTINFARCT gekregen.
Sinds 2 weken ben ik weer thuis en volgende maand ga ik met revalidatie beginnen.
Ik ben 57 jaar, altijd gezond geweest, nooit gerookt en een redelijke conditie.
Ik speel al ruim 30 jaar trompet. Ik ben geen hoogvlieger op trompet, het is echt een hobbie voor mij: ik speel 3e trompet in een amateur bigband en daarnaast af en toe in gelegenheidsbands. Het trompet spelen biedt naast een drukke baan, veel plezier.
Van de cardioloog, fysiotherapeut en bevriende artsen krijg ik nogal uiteenlopende reacties over mijn brandende vraag of trompet spelen weer tot de mogelijkheden behoort na een hartinfarct. Ze weten het gewoon niet zo en hebben ook weinig ervaringen hiermee.
Mijn belangrijkste vragen op dit moment aan jullie zijn:

1. Hebben jullie informatie over mogelijkheden trompet spelen na een hartinfarct?
2. Kennen jullie trompetspelers die hetzelfde is overkomen en wat zijn hun ervaringen met trompet spelen na een infarct?
3. Heb je zelf mogelijk een hartinfarct gehad en kun je als ervaringsdeskundige hierover iets vertellen?
4. Heb je ooit iets gelezen/ gehoord over revalidatie en trompet spelen? Adviezen, etc. hierover zijn van harte welkom.
graagjullie reacties naar:
j.j.schoenmakers@freeler.nl
Jos Schoenmakers


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: HARTINFARCT & Trompetspelen