trompet.nl > forum > Toon onderwerp - spanningsverlies
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 11:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 11:13 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Trompet spelen vergelijk ik met hardlopen, het gaat allemaal om spieren. Ik ben een redelijk ONverdienstelijke hardloper en loop nu zo'n half uur per keer. Als ik in een keer nu 3 uur zou gaan hardlopen dan ben ik de volgende dag niet meer tot iets in staat en heb ik wel een paar dagen nodig om te herstellen.

Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor je lipspieren. Als je ze forceert duurt het een poosje voordat ze weer op hun oude nivo zijn. Daarom moet je ook langzaam opbouwen.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 12:00 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2002 18:35
Berichten: 56
Woonplaats: Nijmegen
Ik kan iedere trompettist aanraden om hard te lopen, en dat hoeft niet per sé snel, het is ook goed voor je lucht als je wat langzamer loopt.
De analogie spreekt me ook wel aan, vorig jaar november liep ik nog de 7 heuvelen loop, 15 km in en om Nijmegen. Door een hardnekkige blessure heb ik een tijd niet kunnen lopen en nu ben ik het langzaam aan het opbouwen, ik ben alweer op 6 km. Als ik te hard van stapel loop lig ik zo weer in de kreukels. Het is wel zo weer november!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 12:11 
Offline

Geregistreerd: 09 okt 2001 13:08
Berichten: 1053
Woonplaats: Stein
Werken aan je conditie komt altijd ten goede aan het trompetspel, het hoeft natuurlijk niet perse hardlopen te zijn 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 12:18 
Offline

Geregistreerd: 21 sep 2003 08:51
Berichten: 24
Woonplaats: Zwolle
Rolando schreef:
Arjan schreef:
:!: Een waarschuwing over overbelasting is wel op z'n plaats: :!:

Ik ken twee musicanten die door (extreem?) veel blazen het ambouchure helemaal vernield hebben. Biede waren hele goede blazers, eentje was in de eindfase van z'n conservatorium opleiding, beide hebben noodgedwongen een groter instrument moeten kiezen.........................


Piano??


of kerkorgel

_________________
Skank by numbers


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 12:34 
Offline

Geregistreerd: 26 jun 2004 11:45
Berichten: 12
Woonplaats: Giessenburg
veldkampbrass schreef:
Maar dit onderwerp loopt al een paar dagen dus een vraag aan Cjam, of je al verbetering voelt ?


Nou, ik ben rustigjens bezig het weer uit te bouwen. Ik neem goed de rust. Ook heeft me dit toe aangezet om me hier in te verdiepen, embouchure, etc. Ik heb het boek van J. Smiley. Het is natuurlijk niet op te lossen met alleen een boek (speelt namelijk zo rot :wink: ) Maar ik probeer daar wat van te leren. Want mijn probleem is denk ik ook dat ik te lang doorgegaan ben zonder aandacht te schenken aan mijn blaastechniek, het verwatert dan in feite. Jullie info (zeker waardevol) en dat wat ik verder op internet heb gevonden + Smiley's adviezen hebben me nu wel bewust gemaakt dat mijn blaastechniek zeker onder de loep genomen moet worden.
Maar om veldkampbrass antwoord te geven, het gaat zeker toch wel langzaam beter, niet snel, maar wel beter :P .

Ben ik in ieder geval voor de carnaval weer op en top :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jul 2004 12:40 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Mooi, het is altijd goed om een doel in het leven te hebben waar je naar toe kunt werken..... :lol:

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jul 2004 16:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Cjam schreef:
Ben ik in ieder geval voor de carnaval weer op en top :D

En meteen daarna weer terug in de kreukels! :wink:


Laatst bijgewerkt door Dehaanmuziek op 03 jul 2004 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jul 2004 17:51 
Offline

Geregistreerd: 26 jun 2004 11:45
Berichten: 12
Woonplaats: Giessenburg
[quote="Dehaanmuziek
En meteen daarna weer terug in de kreukels! :wink:[/quote]

Maar hopelijk weet ik DAN hoe ik er weer snel bovenop kan komen :lol: :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.