trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Register boven de C3 'unlocken'
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 22:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Register boven de C3 'unlocken'
BerichtGeplaatst: 05 okt 2020 13:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
Heinz schreef:
docent

Zoek een goede en die helpt je op weg, de meeste arbeid zul je zelf moeten doen.

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Register boven de C3 'unlocken'
BerichtGeplaatst: 05 okt 2020 16:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
The Joker schreef:
Heinz schreef:
docent

Zoek een goede en die helpt je op weg, de meeste arbeid zul je zelf moeten doen.


helemaal waar, maar de moeilijkheid zal zijn om een docent te vinden die jou in het hogere register wegwijs maakt. Er zijn genoeg leraren die de weg in Arban weten maar de TopicStarter wil weten hoe je ver boven C3 kan spelen, en mss welke oefeningen je moet doen om daar te komen. Je zal het idd zelf moeten doen en als je daar dan op zoekt op internet kom je al snel bij types als Kurt Thompson... en dat schijnt er nu net één te zijn die je NIET moet volgen... volgens de lead van de MarKap.

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Register boven de C3 'unlocken'
BerichtGeplaatst: 07 okt 2020 07:43 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Jup, ik heb een goede docent maar we oefenen niet op het hoge register. Is voor mij ook niet perse een doel opzich, wil gewoon zo goed en mooi mogelijk kunnen spelen. Maar heel hoog spelen is natuurlijk wel cool. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Register boven de C3 'unlocken'
BerichtGeplaatst: 07 okt 2020 16:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Ruli schreef:
The Joker schreef:
Je zal het idd zelf moeten doen en als je daar dan op zoekt op internet kom je al snel bij types als Kurt Thompson... en dat schijnt er nu net één te zijn die je NIET moet volgen... volgens de lead van de MarKap.


Heb je het filmpje bekeken? Ik zie er niet veel verkeerds in hoor, sterker nog, ik vind dat ie 't prima uitlegt. Vooral wáár je je tongpunt neerzet om optimaal van de kromming van de tongposities (arch) gebruik te maken. Vul dat aan met dingen die je al zou moeten weten zoals laag ademhalen, je schouders ontspannen, rechtop niet onderuitgezakt zitten etc. en je zal zien...

Ook verhelderend hoe ie laat zien hoe je hoog kan spelen zonder gebruik te maken van de kromming van de tong en dan te zien dat 't dan wel kan maar toch een stuk minder makkelijk

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Register boven de C3 'unlocken'
BerichtGeplaatst: 08 okt 2020 09:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 524
Woonplaats: Zuid-Beijerland
De ervaring die ik heb is dat voor iedereen iets anders werkt omdat bij iedereen iets anders onderontwikkeld kan zijn. De een heeft bv al een goede ademsteun, de ander een goede tongpositie, weer een ander heeft een verstopt mondstuk, enz enz.

De kunst zit hem in weten welk aspect goed is en welk niet. En ik denk dat je dat zelf lastig kunt beoordelen. Daar heb je iemand anders voor nodig. Een goede leraar dus.

Zo kreeg ik van mijn laatste leraar het advies om met veel minder lucht te spelen en daarvoor in de plaats meer ademsteun te geven. En veel zachter te studeren.
Ter illustratie: Als ik een octaafbinding omhoog moet maken ga ik denkbeeldig van weinig lucht naar geen lucht. Dat levert mij veel meer op dan alleen maar de juiste tongpositie.
En hoe hoger ik speel, hoe minder lucht ik gebruik. Boven de balk probeer ik zelfs "zonder" lucht te spelen. En dus heel veel ademsteun, want anders komt er niets :lol:

Maar dit is ontzettend denkbeeldig en subjectief. VOOR MIJ werkt dit goed, voor een ander misschien totaal niet.

Daarom zou ik je adviseren een leraar te zoeken die jou kan helpen met jouw wens. Als dat je eigen leraar niet is kun je een andere leraar zoeken.

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Register boven de C3 'unlocken'
BerichtGeplaatst: 08 okt 2020 16:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 feb 2010 18:41
Berichten: 185
Jaws schreef:
De ervaring die ik heb is dat voor iedereen iets anders werkt omdat bij iedereen iets anders onderontwikkeld kan zijn. De een heeft bv al een goede ademsteun, de ander een goede tongpositie, weer een ander heeft een verstopt mondstuk, enz enz.

De kunst zit hem in weten welk aspect goed is en welk niet. En ik denk dat je dat zelf lastig kunt beoordelen. Daar heb je iemand anders voor nodig. Een goede leraar dus.

Zo kreeg ik van mijn laatste leraar het advies om met veel minder lucht te spelen en daarvoor in de plaats meer ademsteun te geven. En veel zachter te studeren.
Ter illustratie: Als ik een octaafbinding omhoog moet maken ga ik denkbeeldig van weinig lucht naar geen lucht. Dat levert mij veel meer op dan alleen maar de juiste tongpositie.
En hoe hoger ik speel, hoe minder lucht ik gebruik. Boven de balk probeer ik zelfs "zonder" lucht te spelen. En dus heel veel ademsteun, want anders komt er niets :lol:

Maar dit is ontzettend denkbeeldig en subjectief. VOOR MIJ werkt dit goed, voor een ander misschien totaal niet.

Daarom zou ik je adviseren een leraar te zoeken die jou kan helpen met jouw wens. Als dat je eigen leraar niet is kun je een andere leraar zoeken.


Vandaag heb ik een vette C4 gespeeld! En wat denk je? Mijn mondstuk was eerder gewoon verstopt 8O. Leuke opmerking van je. Ik heb erom kunnen lachen :lol:.
Maar inderdaad, een schoon mondstuk is toch wel het minste.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Register boven de C3 'unlocken'
BerichtGeplaatst: 12 okt 2020 08:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29
Berichten: 2236
Woonplaats: Amsterdam
Theo van Kampen schreef:

Heb je het filmpje bekeken?


ja, hoezo?

_________________
http://www.KLMorkest.nl
https://www.KLMpartyband.nl
http://www.BringitBack.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Register boven de C3 'unlocken'
BerichtGeplaatst: 13 okt 2020 07:03 
Offline

Geregistreerd: 10 nov 2010 17:21
Berichten: 105
Zo kun je ook een discussie doodmaken, gewoon doen alsof je de rest van het bericht niet gelezen hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.