trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ventiel nieuwe Van Laar loopt stroef. Nieuwigheid?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 22:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ventiel nieuwe Van Laar loopt stroef. Nieuwigheid?
BerichtGeplaatst: 26 maart 2020 23:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2010 13:33
Berichten: 80
Woonplaats: Knegsel
Nieuwe ventielen kunnen wel eens te nauwkeurig zijn en daarom gaan plakken. Te weinig speling zorg voor een "vacuüm" effect. Dit is misschien op te lossen met olie. Bij mijn van Laar werkte de standaard la tromba het beste. Niet de T2 light. Wat ik ook begrepen heb is dat schoon maken van het ventiellen blok het beste vermeden kan worden. Vezels van je poetsdoek kunnen tussen de bewegende delen gaan zitten en dat is niet de bedoeling.

Mochten alle tips niet helpen dan is inslijpen of te wel de spelling iets vergroten een oplossing. Je kan natuurlijk ook iedere dag veel oefenen dan slijten de ventielen vanzelf in.

_________________
Lekker Bugelen weetje.

Van Laar Oiram Sandoval. Palladium brushed.
Yamaha YFH 731


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ventiel nieuwe Van Laar loopt stroef. Nieuwigheid?
BerichtGeplaatst: 27 maart 2020 09:30 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Ik kan me herinneren dat een ventiel van mijn destijds nieuwe Yamaha soms ook iets traag was. Na enig gebruik was dat weg. Maar ja, bij een Van Laar verwacht je zoiets natuurlijk niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ventiel nieuwe Van Laar loopt stroef. Nieuwigheid?
BerichtGeplaatst: 27 maart 2020 18:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
MaartenetraaM schreef:

Zit er trouwens veel verschil tussen verschillende ventieloliën? Ik gebruik eigenlijk altijd die olie die toevallig voorhanden is.


Ja, er zit veel verschil tussen verschillende oliën, lees nog maar 's mijn eerste reactie op jouw vraag.

Hetmann alleen maakt al 3 verschillend soorten: http://www.hetman.com/products.html
Spacefiller en Yamaha hebben ook diverse olien voor diverse passingen en La Tromba heeft zelfs 4 verschillende ventieloliën! http://www.la-tromba.ch/produkte_de.html

Ik zou als ik jou was eens een flesje Al Cass 'Fast' op de kop tikken, die is lekker schraal, wellicht is die dun genoeg voor die nieuwe ventielen van je

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Ventiel nieuwe Van Laar loopt stroef. Nieuwigheid?
BerichtGeplaatst: 01 maart 2022 14:45 
Offline

Geregistreerd: 03 nov 2013 21:01
Berichten: 17
Ik gebruikte voor mijn oiram all cast fast en had af en toe ook last van hangende ventielen. Met name 3e ventiel. Op aanraden van collega T2 gaan gebruiken en nooit geen probleem meer gehad. Een andere collega precies hetzelfde verhaal.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.