trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Embouchureprobleem
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 14:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Embouchureprobleem
BerichtGeplaatst: 07 maart 2019 10:17 
Offline

Geregistreerd: 10 nov 2010 17:21
Berichten: 105
De meeste trompettisten die ik tegenkom met de carnaval. Doen alles op kracht, en niets op ademsteun. Helaas is dat ook te horen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Embouchureprobleem
BerichtGeplaatst: 07 maart 2019 20:39 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2019 12:43
Berichten: 24
Misschien een open deur maar beschouw het spelen niet als een wedstrijd in hard hoog en ver en hou je een beetje in. Een cornet kan ook helpen, dan is het geluid wat dichter bij en hoor je jezelf beter. Met een goede pocket trompet is het geluid nog dichter bij, ik ken er maar 1 goede, de Benge en ik spreek uit ervaring want ik heb er zelf een, worden wel eens aangeboden op EBay.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Embouchureprobleem
BerichtGeplaatst: 02 maart 2020 16:42 
Offline

Geregistreerd: 18 sep 2015 21:55
Berichten: 9
Woonplaats: Grootebroek
Hallo,
om mijn embouchure te verbeteren, heb ik vandaag , 2 maart 2020, mijn trompet opgehangen. Op die mannier hoop ik minder druk op mijn lippen te krijgen. Mijn eerste ingeving was het aanschaffen van de stratos embouchure trainer. Dat is echter een dure oplossing zonder er zeker van te zijn of de trainer het gewenste effect zal hebben. Ik kan helaas geen foto plaatsen maar ik wil graag mijn ervaring delen als ik er een maand mee gewerkt hebt.

Ik ben mij er wel van bewust dat je moet blijven oefenen om je embouchure te verbeteren. Ik heb nu 6 jaar les op de muziekschool van Stedebroec en ondanks mij ijver, elke dag een uur, is het geluid nog niet op het gewenste niveau. Nou ben ik ook de jongste niet (72) maar trompet is een instrument wat ik geweldig vind om te horen en vooral ook om te leren spelen. Het is nu nog niet goed gelukt maar de aanhouder wint :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Embouchureprobleem
BerichtGeplaatst: 02 maart 2020 20:32 
Offline

Geregistreerd: 03 dec 2008 20:49
Berichten: 217
Respect om met 72 jaar nog steeds trompetlessen te nemen!. Meestal gaat men dan over op een groter instrument als trombone of tuba.
Zelf, leeftijd 57 en 45 jaren ervaring, speel ik naast trompet sinds ca. 5 jaren cornet en dat bevalt zeer goed. Nu een Carolbrass 3850: https://carolshop.eu/nl/cornetten/38-ca ... ornet.html
Vooral de grote beker heeft een mooie klank en de cornet speelt ook licht in de hoogte. Een Carolbrass trompet met gebogen beker verwacht ik eind deze maand. Op weg naar Venhuizen kom ik regelmatig langs jouw woonplaats. Zal eens luisteren of ik je hoor oefenen...

Gr. en succes!

_________________
CarolBrass Dutch Jazz Bastard Eurobell
Yamaha YTR8310 ZS Bobby Shew Jazz


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Embouchureprobleem
BerichtGeplaatst: 02 maart 2020 21:30 
Offline

Geregistreerd: 08 jan 2019 12:43
Berichten: 24
Ik verwijs naar mijn topic " aanrader".
Het ISBN nummer is: 9780997756913, ook beschikbaar als Kindle
Ik ben nog een paar jaar ouder, 80.
Het genoemde boekje heeft mij fantastisch vooruit geholpen, ik ben weer terug op het niveau van The Riverboat Jazzband 35th Anniversary van 35 jaar geleden, te beluisteren op Spottify.
Het kost je 3 x 3 minuten per dag, zonder instrument of gadget, kan in bed voor het opstaan of voor het slapen gaan, of in de auto, achter je bureau, voor de telvisie.
Ik heb ook een paar lessen bij Frank van de Poel genomen, nog een aanrader.
En Van Claude Gordon de boeken: Tongue Level Exercises en Systematic Approach to Daily Practice. En de Selmer Claude Gordon trompet heeft een mooie volle klank. Succes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Embouchureprobleem
BerichtGeplaatst: 11 maart 2020 22:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Antoine Ram schreef:
Hallo,
om mijn embouchure te verbeteren, heb ik vandaag , 2 maart 2020, mijn trompet opgehangen. Op die mannier hoop ik minder druk op mijn lippen te krijgen



Ik geloof niet zo in dit soort foefjes, ik geloof meer in de aanpak van Frank van der Poel, die heeft een lesboek dat heet Less is More

Op Youtube heeft hij een paar demonstratiefilmpjes gezet, echt heel inspirerend.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Embouchureprobleem
BerichtGeplaatst: 12 maart 2020 21:27 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2017 11:02
Berichten: 211
Ik denk dat veel embouchureproblemen voortkomen uit onvoldoende ademsteun gebruiken. En dan de trompet te hard tegen de lippen duwen om toch het geluid eruit te persen. Als dat het geval is, kan je je embouchure trainen wat je wil, maar blijf je problemen houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.