trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompetten kuisen en hun geschiedenis
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 apr 2024 12:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Trompetten kuisen en hun geschiedenis
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 20:49 
Offline

Geregistreerd: 13 feb 2013 17:55
Berichten: 12
Ja inderdaad, het gaat om een lot van 4 trompetten :)
Kan er mij iemand wat meer info geven wat betreft de gulf trompet?

Grtz


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetten kuisen en hun geschiedenis
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 21:02 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Een snelle zoektocht op het www leverde mij alleen jouw topic op trumpetherald op.
Mijn gok: een Aziatisch tso. (Trumpet-shaped-object).
Iets met een nieuwprijs van rond de 100 euro. Let wel: het is een gok. De meeste bouwers hebben tegenwoordig wel een site. Zelfs de beroemde bouwers uit vervlogen jaren kun je relatief makkelijk opzoeken (Olds bijvoorbeeld).
Dat je van deze gulf niks vinden kan, kan een aanwijzing zijn dat het om een goedkope kachelpijp gaat.
Ik kan het uiteraard mis hebben.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetten kuisen en hun geschiedenis
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 21:27 
Offline

Geregistreerd: 13 feb 2013 17:55
Berichten: 12
Was inderdaad ook mijn idee, maar wetende dat ze van iemand komen die ook zeer degelijke Getzen, K&H en Jupiter trompetten had is het toch maar raar. Misschien was het zijn eerste trompet ;)
Alvast toch bedankt voor de moeite :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetten kuisen en hun geschiedenis
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 22:06 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Gulf is -dacht ik- een Chinese "vulvazela" (... toeter :lol: :lol: ) qua merk. Heb nooit op eentje gespeeld, dus weet niet hoe ie is. Wat ik wel denk, is dat hoe ie ook speelt, hij geen lang leven beschoren zal zijn. Soms blazen die Chinese dingen wel lekker, maar ze zijn gauw versleten (ventielen). Heb een paar vrienden met Chinese toeters met de meest exotische namen (Swallow, Lark, Parrot, L.G. Hudson etc.) Vaak mooi uitgevoerd, doen je denken aan oude Duitse of Franse toeters. Allemaal stainless steel ventielen (waar ik dol op ben) maar allemaal na een jaar versleten.

We zullen van jou moeten horen hoe die Gulf klinkt en hoe lang ie het vol houdt.

Die Jupiter is toch een pocket trompet?

Theo, ik weet niet of we het wat betreft de Getzen over hetzelfde hebben, maar op de TH of TM las ik over de ventielen van Getzen die een tijdje niet al te best waren. Ik zag ergens zelfs dat Brett Getzen zich verontschuldigde voor de ventielen uit de periode voordat de familie Getzen de naam (het bedrijf?) terugkocht. Daar doelde ik op.

Vanaf 1991 geeft Getzen een levenslange garantie op de ventielen (dacht ik).

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetten kuisen en hun geschiedenis
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 22:13 
Offline

Geregistreerd: 13 feb 2013 17:55
Berichten: 12
Luciën schreef:
Gulf is -dacht ik- een Chinese "vulvazela" (... toeter :lol: :lol: ) qua merk. Heb nooit op eentje gespeeld, dus weet niet hoe ie is. Wat ik wel denk, is dat hoe ie ook speelt, hij geen lang leven beschoren zal zijn. Soms blazen die Chinese dingen wel lekker, maar ze zijn gauw versleten (ventielen). Heb een paar vrienden met Chinese toeters met de meest exotische namen (Swallow, Lark, Parrot, L.G. Hudson etc.) Vaak mooi uitgevoerd, doen je denken aan oude Duitse of Franse toeters. Allemaal stainless steel ventielen (waar ik dol op ben) maar allemaal na een jaar versleten.

We zullen van jou moeten horen hoe die Gulf klinkt en hoe lang ie het vol houdt.

Die Jupiter is toch een pocket trompet?

Theo, ik weet niet of we het wat betreft de Getzen over hetzelfde hebben, maar op de TH of TM las ik over de ventielen van Getzen die een tijdje niet al te best waren. Ik zag ergens zelfs dat Brett Getzen zich verontschuldigde voor de ventielen uit de periode voordat de familie Getzen de naam (het bedrijf?) terugkocht. Daar doelde ik op.

Vanaf 1991 geeft Getzen een levenslange garantie op de ventielen (dacht ik).


De getzen is van 1989 denk ik. De jupiter is inderdaad een pocket trompet maar in de beste staat van de 4. Speelt ook makkelijk.

Grtz

*edit Getzen is van '86


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetten kuisen en hun geschiedenis
BerichtGeplaatst: 15 feb 2013 22:18 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2012 21:50
Berichten: 471
Had een vraag van je niet gezien:

Serienummers:

Getzen:

http://www.horn-u-copia.net/serial/getzenlist.html

Jouw Getzen is volgens deze lijst van 1986.

Ik ben grote fan van Jupiter (heb er zelf 1 waar ik uitermate tevreden over ben), maar ook daarover lees ik dat ze meer dan 10 jaar geleden niet zo goed waren.

Jupiter:

http://www.musictrader.com/jupiter.html

De rest weet ik niet.

_________________
"Riding with Fats Waller on the Super Chief
He said, music's real, the rest is seeming"
(Bill Withers in "Soul Shadows")


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetten kuisen en hun geschiedenis
BerichtGeplaatst: 16 feb 2013 08:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 nov 2001 20:50
Berichten: 1753
Woonplaats: Amsterdam
Luciën schreef:

Theo, ik weet niet of we het wat betreft de Getzen over hetzelfde hebben, maar op de TH of TM las ik over de ventielen van Getzen die een tijdje niet al te best waren. Ik zag ergens zelfs dat Brett Getzen zich verontschuldigde voor de ventielen uit de periode voordat de familie Getzen de naam (het bedrijf?) terugkocht. Daar doelde ik op.


Graag een link want ik weet niet beter dat de trompetten uit de zgn 'mindere periode' van Getzen minder werden ge- en bevonden werden omdat ze anders speelden dat de trompetten uit de Severinsen periode en niet omdat ze technisch minder waren.
Mijn gewezen Eterna 900 uit de jaren 80 had precies dezelfde ventielen als mijn huidige Eterna 700S en die zijn steengoed.

_________________
Opinions are like assholes... everybody's got one
-Inspector Harry Callahan-

www.luxuriamusic.com


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Trompetten kuisen en hun geschiedenis
BerichtGeplaatst: 16 feb 2013 09:07 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5020
Hoe dan ook: dik kans dat er met de ventielen niks mis is.
Over alle bouwers bestaan verhalen over 'mindere' perioden. Wil dat zeggen dat dan meteen alle exemplaren slecht zijn? Uiteraard niet!

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 91 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.