trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Nieuw hoofdstuk 11 toegevoegd aan notitie over de sixel
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 27 apr 2024 14:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nieuw hoofdstuk 11 toegevoegd aan notitie over de sixel
BerichtGeplaatst: 25 feb 2024 18:38 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5019
Het bouwen en bedenken van windturbines is een specialiteit. Een talent en een vak apart. Het maakt je niet tot een autoriteit op het gebied van blaasinstrumenten.
En in tegenstelling tot wat je in je werk deed, waar je wél werkzame apparaten hebt gemaakt, heb je dat bij blaasinstrumenten niet.

Overigens: je gaat (alweer!) niet inhoudelijk in op mijn reactie, die wél inhoudelijk was. Jammer, maar niet onverwacht.
Laat je overigens niet weerhouden om verder te filosoferen, maar zolang je niet met praktische instrumenten komt, zijn het luchtkastelen (om maar eens een pun erin te gooien) en niet meer dan dat.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw hoofdstuk 11 toegevoegd aan notitie over de sixel
BerichtGeplaatst: 05 maart 2024 10:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 apr 2002 20:54
Berichten: 1203
Woonplaats: Enschede
Adriaan Kragten schreef:
Ik denk dat ik het maar opgeef om op dit forum nog over mijn nieuwe muziekinstrumenten te posten omdat er toch alleen maar afbrekend commentaar op komt. Jammer voor degenen die wel belangstelling voor dit onderwerp hebben.


Hoi Adriaan,

Post een foto van je nieuwe instrument (het daadwerkelijk gebouwde instrument) en ik kom er graag eens spelen!

Dat elke toon op jouw in theorie perfect stemmende instrument zuiver is, wil niet zeggen dat ie ook altijd reine of goed samenklinkende akkoord produceert. Een E in een C majeur akkoord heeft een andere frequentie dan een E in een A majeur akkoord. Ik zou dan ook graag je theorie in praktijk uitproberen.

_________________
========> PLAY ANYWAY <========


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Nieuw hoofdstuk 11 toegevoegd aan notitie over de sixel
BerichtGeplaatst: 13 apr 2024 12:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2009 17:06
Berichten: 1168
Ik blijf gewoon geduldig mijn inhoudelijke bezwaren herhalen. Inhoudelijke bezwaren die Adriaan elke keer weer stelselmatig negeert. Adriaan is namelijk niet geïnteresseerd in een goed muziekinstrument, nee: hij wil rekenen. Ik stel voor met het forum wat geld bijeen te leggen en hem een abonnement op sudoku cadeau te doen?

Excuses voor de flauwe grap, enigszins gemeen ook. Maar ik heb onderstaande twee punten al zo vaak onder Adriaans aandacht gebracht dat ik er melig van word. Welnu, nog maar een keer dan:

1 - De stemming van een blaasinstrument is van zo veel factoren afhankelijk. Adriaan houdt er maar met één rekening: de buislengte. Dat het conisch verloop, bochten, verschillende materialen en overgangen zoals bij de stembuis van een ongelofelijk grote invloed zijn, negeert hij. Nee, hij rekent vrolijk verder alsof een trompet of bugel een rechte ononderbroken cilinder is. Een trompet is niet cilindrisch, niet ononderbroken en ook niet recht.

2 - Hij blijft volhouden dat een blaasinstrument gelijkzwevend moet stemmen. Ondanks dat hem al heel vaak op dit forum is uitgeledg dat dat niet het geval is (Marnix kan en doet dat veel beter dan ik, hierboven nog) legt hij het gewoon naast zich neer en doet alsof wij een stel idioten zijn.

Nu voelt hij zich beledigd, maar eigenlijk zouden wij beledigd moeten zijn. Hoe dom denkt Adriaan eigenlijk dat wij zijn?

Ik kom hier amper nog, en zal er geen minuut minder om slapen allemaal, maar hier wilde ik toch even reageren op de pruilende tekst van een rekenaar. Het ga jullie goed allemaal.

_________________
http://www.blazerspartijen.nl
http://www.presidentsofantarctica.com
http://www.aachen-bigband.de
Adams A10 custom, A8 sterling & 4-valve flugel
Austin Custom Brass TA-lead*, Vincent Bach 8B, Yamaha 7B4, Bruno Tilz 4VZF/2


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 82 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.